چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

یک قطعه لوله برداشته می شود که قطر آن 60 میلی متر است و به نصف بریده می شود. هر چقدر طراحی جلوی اتومبیل بچه گانه و آرام به نظر می رسد همانقد طراحی عقب با روح اسپرت و شرور است.

به چند پیچ پشت سر هم می رسم.بدون هیچ پیش فرضی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت پیچ طولانی و تندی را طی می کنم.عبور از پیچ حدودا 4 ثانیه زمان می برد.صدای عمل کردن صحیح و به هنگام سیستم پایداری به گوش می رسد.فرمان سفت ؛ عالی عمل می کند و من با ریز فرمان هایی جهت حفظ لاین هنگام پیچیدن اتومبیل را تنظیم می کردم.173 اسب بخار بر روی دو چرخ که متاسفانه دیفرانسیل جلو هم هستند و تمایل زیادی به خروج از پیچ دارند دقیقا مناسب است.این قدرت شاید با موتور 201 اسب بخاری توربو شارژ 1.6 لیتری آن نیز بهتر شود اما بنظر می رسد بیشتر از آن قدرت برای یک اتومبیل دیفرانسیل جلو صلاح نیست.

نوبت به شتاب گیری صفر تا صد می رسد.گرمای آفتاب ظهر کمی آزار دهنده بود و ما برای انجام تست مجبور به قطع سیستم کولر و بستن سانروف و پنجره ها شدیم تا مسایل ایرودینامیکی تاثیر منفی بر زمان گیری نگذارد.

نصب یک سیستم اگزوز مستقیم سرتاسری راهی دیگر برای تغییر صدای اگزوز پیکان است. درب صندوق بار،چراغ ها و سپر همگی تغییر کرده اند.جای پلاک این بار به جای قرار گیر در بین دو چراغ در سپر جا خوش کرده است.

سراتو کوپه یا فرته کوپ در بازار جهانی با دو موتور 1.6 لیتری توربو شارژ با 201 اسب بخار قدرت و 2 لیتری تنفس طبیعی با 173 اسب توان تولید می شود که در دو نوع گیربکس 6 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک به همراه پدال تعویض دنده در پشت فرمان و 1350 کیلو گرم وزن شتابی برابر با 8.5 ثانیه بر روی کاغذ را به ارمغان می آورد.

زیرا کاتالیزور یک سنسور اکسیژن دارد که اکسیژن مورد نیاز برای احتراق سوخت را با کمک (ECU) یا مغز هوشمند خودرو تنظیم و کنترل می کند و با تنظیم مکش هوا، احتراق سوخت با میزان دور موتور متناسب می شود.

هرچند سرعت زیادی را با این اتومبیل تجربه نکردیم اما کاملا نشان می داد که بعد از 110 کیلومتر بر ساعت خودرو در دور افتاده و از پس وزن خود بر می آید.

فرمان خوش دست و دکمه های فراوان آن توجه ام را جلب می کند. هر گاه بغل یاتاقانی میل لنگ ساییده شده باشد صدایی ایجاد می کند که نامنظم و تیزتر است .

جرقه سر شمع مشاهده می شود. زیرا این مبدل بر سر راه صداهای خروجی از موتور قرار دارد و به نوعی مسدود کننده صداهای موتور نیز محسوب می شود که برداشتن آن موجب خروج صداهای ناهنجار و اضافی از داخل موتور می شود.

ماده کاتالیست : هر مبدل کاتالیستی دارای یک ماده اصلی است که ماده کاتالیست نام دارد و به طور معمول جزو فلز های گران قیمت مانند پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم انتخاب می شود. مبدل کاتالیزوری به طور خاص برای کاهش آلودگی های مضر ناشی از احتراق سوخت های فسیلی مبتنی بر هیدروکربن در اتومبیل اختراع شده است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *