چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

برای این کار از گلویی اگزوز نیسان پاترول شش سیلندر و دو منبع پژو ۴۰۵ استفاده کردم..: گلویی اگزوز متصل به منیفولد دود برای اتصال گلویی به منابع به جای جوشکاری از بست استفاده شد منابع پژویی ضد زنگ مزایای نصب اگزوز دوگانه به نقل از کارشناسان امر عبارتند از..: ۱- افزایش بازده و قدرت موتور نصب اگزوز دوگانه باعث افزایش قدرت حمل بار خودرو یا Towing Force می شود.

دو دهانه بودن گلویی اگزوز نیسان پاترول و هم شکل بودن آنها در نمونه ی شش و چهار سیلندر موجب راحتی کار تبدیل اگزوز تکی به دوگانه می شود. این دو خروجی به ویژه در نیسان پاترول چهار سیلندر خیلی زود با هم یکی شده و به یک منبع اگزوز منتهی می شوند.

گلویی اگزوز نیسان پاترول از دو خروجی تشکیل شده است که در نمونه ی چهار سیلندر هر خروجی برای دو سیلندر و در نمونه ی شش سیلندر هر خروجی برای سه سیلندر در نظر گرفته شده است..

به این خروجی در اصطلاح گلویی اگزوز گفته می شود که در هر دو نمونه ی شش و چهار سیلندر محل نصب و واشر یک شکل و یکسان دارند اما گلویی شش سیلندر تا حدود ۲۰ الی ۳۰ سانتیمتر از دو لوله ی مجزا تشکیل شده و بعد یکی می شوند اما در نمونه چهار سیلندر این دو خروجی بلافاصله به هم متصل شده و یکی می شوند..

اما راستش را بخواهید تا قبل از این مطلب، نمیتوانستیم صدای دلنشین و جذابی که حاصل از غرش این قلب تپنده و خروج این صدا از طریق خروجیهای اگزوز چهارگانه است را بشنویم.

نصب اگزوز دوگانه همچنین موجب کاهش وقفه ی موتور یا Lag Time هنگام تعویض دنده به دنده ی بالاتر در سرعتهای بالا می شود همچنین با خروج سریعتر دود علاوه بر اینکه اکسیژن بیشتری به محفظه ی احتراق می رسد٬ موتور سریعتر به اوج عملکرد خود یا Peak Performance خواهد رسید..

امروز کار نصب اگزوز دوگانه تمام شد. در اولین نگاه همه چیز خوب به نظر می رسید و به خصوص نشان زیبای M POWER که در محل های متفاوتی نصب شده بود از کیفیت بالا و حداکثری فضای داخلی خبر می داد، اما با کمی توجه بیشتر به جزییات مشخص می شود که متاسفانه سطح فوقانی داشبورد این مدل هم از پلاستیک نسبتا خشک شکل گرفته است و عجیب تر آنکه مشابه چنین جنسی برای داشبورد بنز هم به کار گرفته شده است.در واقع فضای داخلی دو خودرو از نظر کیفیت برتری قابل توجهی به یکدیگر ندارند و هر دو از نظر جنس مواد پلاستیکی و یا کیفیت چرم صندلی ها در یک سطح قرار می گیرند، اما از منظر طراحی می توان اذعان کرد که طرح فرمان ب ام و اسپرت تر و هیجان انگیز تر از مرسدس است و حال و هوای کلی کابین بنز به خصوص با توجه به ساعت آنالوگ قرار گرفته در بخش مرکزی داشبورد و رنگ آمیزی کرومی برخی قطعات داخلی لوکس تر جلوه می کند.در زمینه فضای داخلی هر دو خودرو راحتی کافی برای چهار سرنشین را تامین می کنند و در صورت اضافه شدن نفر سوم بر روی صندلی عقب هم اوضاع نسبتا قابل قبول و مناسب خواهد بود،تنها با کمی اغماض می توان گفت که صندلی عقب ب ام و از زاویه بهتر و دربرگیرندگی بیشتری نسبت به بنز برخوردار است ولی بنز در عوض فضای بیشتری برای نشستن سه فرد را بر روی صندلی عقب ارائه می دهد و این نکته شاید برای برخی خریداران که اهل مسافرت های دسته جمعی هستند،حائز اهمیت باشد.علیرغم بهره مندی ب ام و از پکیج M باید گفت که ماجرای آپشن های این خودرو بازهم ادامه دارد و اگر خواستار کیفیت حداکثری فضای داخلی هستید، ناچار به خریداری مدلی های اصطلاحا Individual خواهید بود که در پی پرداخت بهای بیشتر به چرم طبیعی در جاجای کابین با رنگ بندی دلخواه مجهزند.برای مرسدس بنز نیز مشابه چنین آپشنی در صورت سفارش مجموعه های دیزاینو و یا EXCLUSIVE وجود دارد که به افزوده شدن روکش چرمی بر روی سطح فوقانی داشبورد منجر می شود،البته صندلی های مرسدس بنز مجهز به پکیج اسپرت، به صورت چرمی با دوخت زیبا و مزین به نشان AMG هستند و از نظر کیفیت کم و کاستی ندارند اما خب اگه علاقه مند به پرداخت رقم های بیشتر باشید، بازهم جا برای ارتقاء تودوزی داخلی وجود دارد.

اولین مشکلی که ممکنه بعد از برداشتن کاتالیزور اتفاق بیفته اینه که عملکرد سنسور ها دیگه مثل قبل نیست در نتیجه چراغ چک روشن میشه و مصرف سوخت بالا میره و قدرت موتور کم و میزان گاز های خروجی از اگزوز زیاد میشه.

اولین بار در چرخان پدیدار شد. با اینکه انتظار میرفت قیمت این خودرو در محدوده نسبتاً مناسبی قرار داشته باشد، اما قیمت نزدیک به 750 میلیون تومانی باعث عقب نشینی بسیاری از طرفداران این کراس اوور کوپه شد.

سلام به دوستان پاترول سوار و یکی دیگر از کارهای دوست خوبمون فرشید نیکپوری سلام دوستان عزیز.. در صورتی که قسمت کامپیوتر خودرو یا ECU فرمانی را به کویل ماشین ارسال کند برق به صورت پرقدرت تر به سیلندر ارسال میشود و احتراق به صورت قوی تر انجام میشود.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *