چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

در موتور هر خودرویی سوخت با قرار گرفتن در معرض اکسیژن هوا، طی عمل احتراق سوزانده می­ شود. این ترکیب در شرایط Rich با قابلیت آزاد سازی اکسیژن ساختار خود به Ce۲O۳ تبدیل شده و دوباره تحت شرایط Lean با دریافت اکسیژن اضافی به حالت اولیه خود باز می­ گردد.

برای داشتن احتراقی بهینه لازم است نسبت سوخت به هوا در حالت استوکیومتری قرار گیرد. هرچند در ابتدا این امر باعث افزایش شتاب اولیه به مقدار ناچیز و افزایش قدرت موتور از ۳ تا ۷ اسب بخار میشود، ولی پس ازمدتی قدرت موثر موتور خودرو از حالت نرمال اولیه خود نیز کمتر میشود و در نتیجه این کار نتیجه کاملا برعکس میدهد.

پیمانکار باید یک نمودار سازمانی اجرایی و با تفکیک بخش های سازمان خود تهیه و مدون نماید شرح وظایف کلیه بخش ها و مسئولیت های پرسنل را به روشنی بیان نماید. طول عمر مفید این قطعه حدودا بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر است و بعد از مدتی پس از این دوره، عملا کارایی خود را از دست داده و میزان آلایندگی تا ۵ برابر افزایش می یابد.

در خودروهای امروزی حداقل دو سنسور اکسیژن با دو نقش متفاوت، یکی در بالادست کاتالیست و دیگری در پایین دست آن قرار گرفته است.

سنسور پایین دست نسبت هوا به سوخت در جریان خروجی از کاتالیست را اندازه­ گیری می­ کند تا از صحت عملکرد مبدل کاتالیستی اطمینان حاصل شود. مبدل کاتالیستی سه راهه به طور همزمان آلاینده ­های HC و CO را از طریق اکسیداسیون و NOx را از طریق احیا به ترکیبات بی­ خطری همچون N۲ و CO۲ تبدیل می­ کند.

همانطور که گفتیم، کاتالیست در واقع قطعه ای است که در مسیر اگزوز خودرو قرار می گیرد و جلوی انتشار بسیاری از عناصر آلاینده محیط زیست را می گیرد. واکنش های شیمیایی و تجزیه گازها توسط کاتالیزور صورت میگیرد و این آلاینده های خطرناک را به حداقل میرساند.همچنین کاتالیزور، اکسیت ازت که مادهای سمی است را به گاز ازت که یک گاز بیخطر محسوب میشود ، تبدیل میکند.

این وسیله بدلیل ارزانتر بودن شرایط تهیه و نگهداری جزو پرفروشترین وسایل حمل و نقل میباشد. تعداد سنسورهای اکسیژن یک وسیله نقلیه بسته به نوع موتور، ساخت و مدل آن متفاوت است. در واقع راکستار اسطوره داستان پردازی است و همیشه سعی میکند در کمرنگ ترین کاتسین ها، داستان بازی را به بهترین شیوه ممکنه کارگردانی کند تا گیمر از آن هم لذت ببرد.

همیشه یک پای قضیه میلنگه! شاید بتوان گفت که تاریخچه اتومبیل در ایران هیچوقت نتوانست آنطور که باید پربار شود و همیشه به دلایلی داخلی یا خارجی از رقابت با کشورهای دیگر بازمانده است. ب ـ چنانچه مشخصات وسيله نقليه با آنچه در اسناد مربوط ذكر شده مطابقت نداشته باشد.

سنسور اکسیژن یکی دیگر از قطعات مهم در کنترل آلایندگی خودروی شما می ­باشد. از سوی دیگر در مواقع روشن کردن خودرو زمانی صرف گرم شدن سنسور اکسیژن تا رسیدن به دمای کارکرد آن می­ شود. همواره بین سیگنال ارسالی از سنسور اکسیژن و پاسخ کنترل نسبت هوا به سوخت تاخیر اندکی وجود دارد.

در عوض یک منبع اسپرت 76 رنگی با کیفیت بالا و یا مناسب خودرو، نه تنها صدای دلنشین تولید می کند بلکه روی سیستم گازهای خروجی و عملکرد موتور نیز تاثیر گذار می باشد.برای بسیاری انتخاب بین منبع اسپرت 76 رنگی یا فابریک نیازمند کمی تحقیق و اطلاعات درباره تفاوت آنهاست.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *