چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

توسعه پمپهای سوختپاش (پمپهای انرژکتور) با توسعه موتورهای کوچکی که برای استفاده در خودروها مناسب بودند متعادل شد. اما در سال 1930 موتورهای دیزل قابل اطمینان که به خوبی طراحی شدهبودند و چند سیلندر و سریع نیز بودند به بازار عرضه شد.

همانگونه که میدانید برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. با ورود بخشی از گازهای اگزوز به ورودی هوای موتور و در نتیجه محفظه احتراق، میزان اکسیژن موجود در محفظه احتراق محدودتر میشود و با این کار دمای احتراق مخلوط سوخت و هوا کاهش پیدا میکند بدون آنکه از توان موتور خودرو کم شود چرا که اکسیژنی که در اینجا از محفظه کم میشود اکسیژنی است که در یک پروسه عادی با سوخت ترکیب نمیشده تا منجر به تولید نیرو شود بلکه قرار بوده با نیتروژن ترکیب شود و به همین دلیل موتور میتواند همچنان میزان مناسبی از اکسیژن را که برای ادامه کار خود نیاز دارد دریافت کند.

بنابراین، تولید مورد نیاز است به ضمیمه به فروش خودرو به تفصیل به توصیه، که برای مطالعه توجه طراحی شده است. این فشردگی زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میگردد. به این شکل که ابتدا دمای اتاقک احتراق را بسیار بالا میبرند و پس از اینکه دما به اندازه کافی بالا رفت ماده سوختنی را با هوا مخلوط میکنند.

قابلیت استفاده فن های سانتریفوژ دبل برای محیط های اسیدی، حرارت و رطوبت بالا . اول از همه، لازم است از یکی از لوله های 18 سانتیمتر قطع شود. این نوشتار بر آن است تاپس از راستی آزمایی مدل شبیه سازی شده در نرم افزار جیتی- سوییت(GT-SUITE) با دستاوردهای آزمایشگاهی، پی آیندهای پژوهش بر روی اثر فشردگی سوراخ های بخش متخلخل (Hole Porosity of Perforated Section)درون اگزوز خوردو تیبا 2 را بر روی تراز افت انتقال (Transmission Loss) آن ارایه دهد.

ممكن است برای سيستم كنترل كامپيوتري و ميكروكامپيوتر خودرو مشكلي پيش آمده باشد. طی سالهای متمادی پس از اختراع موتور دیزل ، از این نوع موتور عمدتا و منحصرا در کارهای درجا و سنگین از قبیل تولید برق ، تلمبه کردن آب ، راندن قایقهای مسافری و باری و همچنین برای تولید قدرت جهت رفع بعضی از نیازهای کارخانجات استفاده میشد.

و برای مشتعل ساختن سوخت تزریق شده از یک لامپ الکتریکی و یا روشهای دیگر در خارج از سیلندر استفاده میشد.

این موتورها سنگین ، کم سرعت ، دارای یک یا چند سیلندر و از نوع دوزمانه یا چهارزمانه بودند.پیشرفت بیشتر موتورهای دیزل ، تا توسعه سیستمهای پیشرفته تزریق سوخت در دهه 1930 طول کشید. در سال 1892 دکتر رودلف دیزل آلمانی حق امتیاز موتور طراحی شدهای را به ثبت رساند که در آن اشتعال ماده سوختنی ، بلافاصله بعد از تزریق سوخت به داخل سیلندر انجام میگرفت.

توضیح مشکل: در حرکت احساس می کند که همواره باید توسط فرمان، مسیر حرکت را تنظیم کنید. هرچه بیشتر انباشته شود ، به ترتیب در خروج گازهای خروجی تداخل بیشتری ایجاد می کند و کار موتور سخت تر می شود.

لیکن از آن تاریخ تا کنون طراحی و تولید این موتورها به طریقی پیشرفت نموده است که امروزه استفاده گسترده و فراگیر از موتورهای دیزل را شاهد هستیم. این پیشرفت تا پایان جنگ جهانی دوم برای مدتی کند بود. ” و نحوه عملکرد آن چگونه است بپردازیم و اطلاعات مفیدی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

سایر متعلقات : به قسمت جلو میل لنگ چرخ دندهای متصل است که معمولا چرخ دنده ، میل بادامک و یا سایر چرخ دندههای مورد لزوم را به حرکت در میآورد. مثلا میتوان موتورهای دیزل را بر حسب مقدار دفعات احتراق در هر دور گردش میل لنگ به موتورهای دیزل دوزمانه و یا موتورهای دیزل چهارزمانه تقسیمبندی نموده و یا بر حسب قدرت تولیدی که به شکل اسب بخار بیان میگردد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *