چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

خوشبختانه در اکثر مواقعی که دود سفید از لوله اگزوز خارج میشود مشکلی نیست، چرا که دود سفید خروجی آب چگالش شده بوده که در سیستم اگزوز به وجود میآید و این پدیده معمولا در روزهای سرد صورت میگیرد. معمولا در طراحی ها ، هوای تازه مورد نیاز محیط ساختمان یا یک سوله صنعتی پس از طی مراحل مختلف فیلتراسیون و بعد از تنظیم دما و رطوبت از هواساز تامین می شود و این هوای تازه از یک سو وارد محیط مورد نظر گردیده و از سوی دیگر هوای آلوده و کثیف توسط اگزاست فن تهویه از محیط خارج می شود .

در ارگونومی بهتر کابین ب ام و لحظه ای شک نکنید، هرچند که دوج به خصوص برای افراد بزرگ جثه کابینی کاملاً مناسب دارد و این مسئله با توجه به مشخصات فردی عموم خریداران آمریکایی این خودرو کاملاً توجیه پذیر به نظر می رسد.

نصب یک اگزوز لوله مستقیم روی خودرو یا کامیون ایده جذابی به نظر میرسد. همچنین آن دسته از رانندگانی که از خودروی خود روزانه استفاده های مقطعی دارند نیز با خرابی بیشتری مواجه شده و علائم خرابی اگزوز در خودروی آن ها زودتر دیده می شود.

اولین خودروی تولیدی سایپا نیز ژیان بود که با مشارکت سیتروئن فرانسه تولید میشد. بنابراین باید امتیاز بالاتر سیستم تعلیق را نیز از آن دوج دانست. بر روی کاغذ باید مصرف سوخت پیشرانه چهارسیلندر و 2 لیتری ب ام و بسیار کمتر از اژدهای سیری ناپذیر 5.7 لیتری و هشت سیلندر دوج باشد، اما بسیار عجیب است که مالک هر دو خودرو عددی در حدود 12 الی 14 لیتر در یکصد کیلومتر را به عنوان میزان مصرف خودروهای خود اعلام می کنند که نشان دهنده تاثیر تفاوت در فلسفه طراحی دو موتور است.

برای مثال پدال شیفتر های ب ام و در پشت فرمان، دو قطعه فلزی شکیل و خوش دست هستند، اما برای دوج تنها دو دکمه پلاستیکی کوچک در پشت فرمان تعبیه شده است که کوچکترین احساسی از لوکس یا اسپرت بودن را به راننده منتقل نمی کند.

هسته های سرامیکی در یک محدوده بسیار کم دما کار می کند و در اثر حرارت زیاد و همچنین به دلیل غیر قابل انعطاف بودن می تواند خراب شود. تسلط یافتن بر ابعاد خودرو چندان سخت نیست اما این دوج با طول پنج متر و هفت سانتی متر و عرض 190 سانتی متر به راستی خودرویی بزرگ است و با اقتدار تمام عرض جاده کوهستانی را اشغال می کند.

شک نکنید که مهندسان ب ام و در مجموع خودرو کامل تری را در اختیار مشتری قرار می دهند و بالانس مناسبی را بین لذت بخشی یک خودرو جوان پسند با امکانات رفاهی و عملکرد یک سدان لوکس خانوادگی ایجاد کرده اند اما چارجر بزرگتر و خشن تر، با شتابگیری سریعتر و نرمی فوق العاده خود، بیشتر از ب ام و با شرایط جاده های ایران سازگاری دارد.

ضایعات آنلاین نیز با ایجاد بستری مناسب فضا را برای خرید و فروش این ضایعات محیا کرده است. بنابراین در نهایت به مرحله سخت و عجیب داوری در میان این دو خودرو دوست داشتنی می رسیم.

جالبتر آنکه دو خودرو نسبت به کیفیت سوخت حساسیت دارند و در صورت استفاده از بنزین با کیفیت و مرغوب با اکتان مناسب، عملکرد بهتر و دوام بیشتری را از خود به نمایش می گذارند.

تنها دو نکته است که ب ام و را در کورس رقابت با دوج حفظ می کند. در واقع رانندگان ب ام و برای دست یابی به عملکرد نرمال با دور موتور بالاتری رانندگی می کنند که باعث افزایش مصرف سوخت خودرو ایشان می شود و رانندگان دوج نیز به لطف تولید گشتاور زیاد در دور موتور پایین، کمتر رانندگی در شرایط پرمصرفِ تخت گاز رفتن را تجربه می کنند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *