چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

سیستم اگزوز در یک موتور اتوموبیل شامل : مانیفولد دود، لوله اگزوز، خفه کن و لوله دود پخش کن انتهایی است. اجزای تشکیل دهنده سیستم اگزوز در یک خوردو شامل منیفولد خروجی دود، لوله های رابط، لوله اگزوز، انباره صدا خفه کن و لوله پخش کننده دود است.

گازهای خروجی: بعد از سوختن هوا و بتزین مقداری از هیدروکربن نسوخته، منواکسید کربن، دی اکسید کربنو فسفر با فشار بسیار زیاد پیستون از محفظه احتراق خارج شده و وارد منیفولد یا هدرز می شود.

لولههای رابط اگزوز: این لوله ها رابط بین منیفولد دود، انباره و سر اگزوز است و از نظر طراحی دارای یک سری استاندارها می باشند که با توجه به جنس، طول و شعاع قوس ها و از همه مهم تر قطر اسمی لوله تاثیر بسزایی در کاهش فشار منفی دارد.

در بعضی از خودروهای جدید از منیفولدهای که دارای ورودی های صیقلی هستند استفاده می شود تا مقاومت هوا را بر طرف کنند و از طرف دیگر با کاهش لوله های ورودی و فیلتر هوای بزرگتر می توان در افزایش جریان هوا تاثیر مثبت گذاشت.

بوجود آمدن فشار منفی میتواند به دلیل وجود لوله اگزوز بسیار کوچک یا مقدار زیاد مقاومت هوا در صدا خفه کن باشد.

در انواع مختلفی موجود می باشد، که به طور مثال در یک موتور ردیفی در کناره موتور و یا در موتورهای V شکل در دو طرف موتور قرار می گیرد.

یاتاقان زدن نیز در اثر ایراد در امر روانکاری موتور است که معمولا ناشی از کمبود روغن خواهد بود. وظیفه اگزوز در موتورسیکلت، خروج گازهای ناشی از احتراق در انتهای موتور و کنترل صدای موتورسیکلت و در پایان انتقال حرارت از موتور که در وسط قرار دارد به انتهای موتورسیکلت است.

عوامل متعددی مانند ارتفاع از سطح دریا، دمای هوا، دمای موتور، میزان فشار جو و فشار وارد شده بر روی موتور میتوانند بر مقدار اکسیژن واردشده به موتور و در نتیجه کیفیت عمل احتراق تاثیرگذار باشند.

واشر سرسیلندر فاصلهی بین بلوک موتور (بخش تحتانی موتور) و سرسیلندر (بخش فوقانی موتور) را پر میکند.وظیفهی واشر سرسیلندر حفظ نسبت تراکم (کمپرس) سیلندرها و جلوگیری از ورود مایع خنککننده و روغنموتور به محفظهی احتراق است.

طرز تهیه صابون مایع خانگی با استفاده از باقی مانده های صابونها. آنها می توانند جلوه نهایی در سیستم های اگزوز باشند که معمولا از فولاد ضد زنگ جلا داده شده اند و دارای نام تولید کننده اگزوز هستند. اینترکولر یک مبدل حرارتی میانی است که دمای هوای متراکم شده را قبل از ورود به سیلندر کاهش می دهد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *