چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

لطفا قبل از سوار شدن برموتور سیکلت از داشتن محافظ اگزوز اطمینان حاصل نمایید و از سمت چپ موتور همیشه اقدام به سوار شدن نمایید. در ادامه مطلب، به تفسیر رنگ دود خروجی از اگزوز خودرو خواهیم پرداخت؛ لطفا با ما همراه باشید.

اگر میخواهید موتور اتومبیلتان برای مدتهای طولانی همچون ساعت به کار خود ادامه دهد، واجب است به نشانههای خرابی آن ازجمله تغییر رنگ دود خروجی از اگزوز توجه ویژه نشان دهید.

وجود ایراد در انژکتورها، مسدودشدن ورودی هوا به موتور، کثیفی فیلتر هوا، خرابی دریچه ساسات در خودروهای کاربراتوری، وجود ایراد در سنسور اکسیژن یا سایر سنسورهای مرتبط با اندازهگیری فشار و جرم هوا، میتوانند دلیل برهمخوردن تعادل میزان سوخت و هوای ورودی به موتور باشند.

هرگاه دود سیاه از اگزوز خودرو بیرون زد، باید بدانید که تعادل میان نسبت سوخت به هوا در محفظه احتراق برهم خورده و درنتیجه، دود خروجی از اگزوز به رنگ سیاه درآمده است.

اگزوز فعال جدید رپتور از تنظیمات مختلفی شامل ساکت، معمولی، اسپرت و باجا برخوردار است که بسته به حالت رانندگی یا خواست راننده تغییر میکند.

قطر سر اگزوزهای این سیستم هم ۷۶ میلیمتر است؛ اما متأسفانه فورد هنوز اعداد خروجی پیشرانه رپتور جدید را اعلام نکرده است. اگرچه عیبیابی خودرو مقولهای فنی و تخصصی به شمار میرود و جهت تشخیص عیوب گوناگون یک اتومبیل به تجربه و دانش فراوانی نیاز است، اما گاهی اوقات میتوان بهسادگی از روی برخی نشانههای دیداری و شنیداری، به وجود نقص در بخشهای فنی خودرو پی برد.

البته وجود ترک در سرسیلندر یا بلوک موتور نیز میتواند دلیل نشتی آب به درون محفظه سیلندر باشد. این اتفاق هم به دلیل کاهش مایع خنک کننده به دلیل سوخته شدن آن در پروسه احتراق رخ میدهد ولی عوامل دیگری مانند وجود مشکل در پروسه احتراق، گرمای اضافی گازهای اگزوز داخل مایع خنک کننده و عدم توانایی رادیاتور خودرو برای خنک کردن مایع خنک کننده کثیف نیز در این موضوع دخیل هستند.

به دلیل وجود مشکل در مدارات سوخترسانی یا خرابی انژکتورها، سوخت کافی به موتور نمیرسد. در یک سیستم اگزوز دوتایی با لولههایی با طول یکسان به دلیل اینکه پالسهای گاز همزمان خارج میشوند، صدای بهتری تولید میشود اما مهندسی این طرح یک چالش است زیرا مهندسان فورد میخواستند فاصلهٔ رپتور از سطح زمین و همینطور زاویهٔ فرار آنرا به حداکثر برسانند.

شکستگی یا خوردگی رینگ کمپرس، تغییر ابعاد پیستون یا سیلندر و نیز وجود خراش در سطح دیواره سیلندر، میتواند دلیل روغنسوزی موتور و خروج دود آبیرنگ از اگزوز باشد. اگر متوجه شدید که اگزوز اتومبیل شما در حال انتشار گازهای آبیرنگ به هوای محیط است، باید به فکر تعمیر روغنسوزی موتور خودرو باشید؛ چراکه به احتمال بسیار قوی، رینگ و پیستون اتومبیل نقص پیدا کرده و توانایی آببندی محیط سیلندر را در برابر نفوذ روغن از دست داده است.

پالس ۱۸۰ : سوار موتور میشید و اولین چیزی که توجه شمارو جلب میکنه زین ۲تیکه این مدله که در مدل های قبلی یک تیکه بود.زین جدید ظاهر به روز تری رو…

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *