چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

این سنسور بعد از منبع کاتالیست اگزوز نصب شده و از لحاظ ساختار و نحوه عمل کرد همانند سنسورهای اکسیژن دیگر می باشد و بیشتر از نوع سنسوراکسیژن دی اکسید زیرکونیومی 4 سیمه استفاده می گردد.

در برخی پیشرانهها، برای باز و بسته شدن دقیق سوپاپها و گرفتن نیروی چرخش میل سوپاپ از میل لنگ از تسمه تایم استفاده میشود و در بعضی از موتورها نیز از زنجیر تایم که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در خودروهایی همانند خودرو های اسپرت (معایب و مزایای اگزوز های اسپرت ) و یا خودروهایی که توسط رانندگان و بر حسب سلیقه آنان ارتفاع کمی از سطح زمین دارند، نشتی و سوراخ شدن اگزوز بیشتر مشاهده می شود که به دلیل برخورد اگزوز با سرعت گیرها و برخورد سنگهای بزرگ و موارد این چنینی می باشد.

هرگونه ضربه که باعث خورد شدن لایه های آن گردد سبب از کار افتادن خصلت کاتالیستی آن شده و علاوه بر عدم کارایی می تواند راه منبع وسط اگزوز را نیز سد نموده و به کیپ شدن اگزوز و نهایتا کاهش شدید قدرت موتور گردد.

در صورت وجود دو لوله اگزوز در یک خودرو می بایست 4 سنسور اکسیژن بر روی آن نصب گردد ، دو سنسور اکسیژن بالایی و پایینی برای یک لوله اگزوز در دوطرف منبع کاتالیست آن و دو سنسور بالایی و پایینی دیگر برای لوله اگزوز دیگر و در دوطرف منبع کاتالیست آن .

البته در فصل های سرد، زمان روشن کردن خودرو، دود سفید خروجی از اگزوز خودرو به شما کمک می کند تا مشکل را راحت تر تشخیص داده و با توجه به آن تعمیر کنید و در کل وجود دود سفید از این لحاظ خوب است.

با توجه به مطالب گفته شده و همان گونه که در تصاویر بالا مشاهده می کنید تغییرات جریان الکتریکی تولیدی از Nernst cell سنسور از حدود mA2- برای لاندا حدود 0.5 یعنی سوخت غلیظ تا جریان الکتریکی تولیدی از آن در حدود mA 1.5 برای لاندای حدود 2.5 یعنی سوخت رقیق بطور پیوسته تر و آرامتر می تواند تغییر نماید .

همان طور که می دانید اگزوز قطعه ای در سیستم احتراق هر وسیله نقلیه موتوری است. 1 که همان ولتاژ خروجی حدودا 0.5 ولت را تولید و به ECU ارسال نماید . جهت رفع لرزش حاصل از اتصال انجین به بدنه موتور سیکلت نیز می توانید با نصب واشر لاستیکی به دسته های انجین و در محل اتصال انجین به بدنه میتوانید این مشکل را حل کنید.

خلاصه مجبور شدم يه واشر چيني خريدم و نصب کردم از اون به بعد سه بار ديگه واشر و يک بار هم واشر و سرسيلندر رو با هزينه هاي گزاف عوض کردم همزمان مشکلات برقي هم خودشون رو نشون دادن به صورتي که کولر و چراغ ها قاطي کرده بودن و چراغ گاز روشن بود اما ماشين از بنزين مصرف ميکرد و…

اما همانطور که می دانیم تمامی این معایبی که گفته شد لزوما مختص به خرابی سنسور اکسیژن نمی باشد و می تواند دلیل بروز این ایرادات سنسور یا عملگراهای دیگری نیز باشند به هر حال ما نیاز داریم که بابت این علایم رفتار سنسور اکسیژن را کنترل نماییم .

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *