چگونه اگزوز ماشین سوت بکشد؟

کاتالیزور خودرو ها پس از مدتی فرسوده می شوند و کارایی سابق را از دست می دهند؛ لذا با فرسودگی کاتالیزور خودروها دود ناشی از سوختن سوخت اتومیبل ها می تواند به سرعت به محیط زیست آسیب برساند و همچنین فرسودگی کاتالیزور خودرو می تواند بر موتور اتومیبل نیز اثر بگذارد و عمر موتور را کاهش دهد.

اما درون اکثر موتورهای مدرن امروزی از رادیـاتور آب جایگزین رادیـاتور روغن گشته، تجربه و کارایی نشون داده آب بهتر مـیتونـه عمل خنک سازی را انجام بدهد اما نیـاز بـه کانال کشیهای خاصی داخل سیلندر و سر سیلندر مـی باشد کـه بتوان مسیر آب را از مسیر روغن جدا نمود اما وقتی درون یک موتور از رادیـاتور روغن استفاده مـیشود دیگر نیـازی بـه مسیر مجزا (و صرف هزینـه و وقت طراحی دوباره ) ندارد و با قرار یک رادیـاتور سر راه کانال اصلی روغن و تعبیـه آن درون جلوی موتور، جایی کـه بیشترین مقدار جریـان هوای عبوری را دارد، قرار داده و سپس روغن را کـه با فشار پمپ روغن بـه سمت قطعات اصلی( مـیل لنگ، شاتون، پیستون، سیلندر و .. ) هدایت و پس از جذب گرما درون انتهای مسیر بـه رادیـاتور انتقال داده که تا عمل خنک سازی روغن صورت بگیرد بعد از آن با کاهش دما دوباره روغن وارد انجین مـیگردد.

و چون کاملا مسطح بود بـه راحتی قادر خواهید بود که تا دو نفر دیگر را هم سوار کنید اما توجه داشته باشید کـه این موتور دارای حداکثر ظرفیت استاندارد دو نفر مـیباشد.

دلایل معدودی می تواند باعث خروج مایع هایی مثل آب یا بنزین از لوله اگزوز خودروی شما شوند که برخی از آن ها مشکل زا نبوده و برخی دیگر می توانند نشان از مشکل جدی در خودرو باشند.

3-من دنا دارم تا حالا هم مشکل خواصي به جز صداي دنده عقب نداشته. پس از بررسی های حضوری از کیفیت، امکانات بر روی این موتور و جلب نظر ما و شنیدن حرف هایی کـه توسط تعمـیرکاران، مالکین و کاربران سایت ها صورت گرفت، شک و تردیدی را ایجاد نمود کـه آیـا چنین چیزی ممکن هست که گران قیمت ترین و خوش نام ترین و بهترین موتورسیکلت رده تریل درون بازار ایران که تا این حد مشکل ساز باشد؟

چند تا نقطه تفاوت اين ماشين با ديگر خودرو ها هم با توجه به تجربه خودم: دو سه ثانيه تاخير در فشار دادن پدال گاز و عکس العمل موتور ، ترمز بسيار حساس، کنترل کم موقع پارک کردن، بدنه نازک و صندلي راننده موقعي که ميخواهيد جلوتر بياد بالا هم ميره و اصلا به گونه اي که دقيقا شما ميخواهيد فيکس نميشه – 4-با سلام اينجانب سورن ELXمدل 92 خريدم از همون اول سرو صداي اتاقش زياد بود بامراجعه به نمايندگي کمي بهتر شد سرويسهايي دوره ايي مرتب وطبق تاريخ وکيلومتر انجام ميشد 20 هزارتا کارکرد گيربوکس خراب شد از دنده 3ميومدي4تخ صدا ميدادالبته از همون اول گيربوکس صداي چخ چخ ميکرد خلاصه با اقاي سليميان نماينده شرکت نيرو محرکه در نمايندگي شماره 1 يادگار قرار گزاشته وماشين بنده را ديدن که قبول کردن گيربوکس خرابه وقرار شد گيربوکس تعويض شود باز خلاصه بگم بعد از تعويض گيربوکس از اول ش خيلي بدتر ور سرو صدا تر شد که خوشان گفتن همه شون يعنيef7ها اي صدارت دارن البته اگزوز هم ايراد دارد که با تعويض اگزوز هيچ فرجي حاصل نشد بعد از خيلي اينرو آون رو زدن بنده گيربوکس بردم شوش وبا مدل زانتيا معاوضه کردم الا صدا خوب گيربوکس خوب فقط ماشين در سر بالايي کشش نداره ودنبال گيربوکس فابريک ونو هستم که گيرم نيومده من خيلي خلاصه نوشتم خيلي مرخصي گرفتم خيلي پول خرج کردم آخر م نشد که نشد آقا پرايد بخر سمند نخر والسلام عباس ويشلقي – 5-سلام بنده سمند EF7 پايه گازسوز مدل نود دارم که البته سال ٨٩ ثبت نام کردم ولي با شش ماه تاخير سال نود تحويل گرفتم از ابتدا تا الان که ماشين صد و هفتاد هزارتا کار کرده مشکلي با موتور ماشين نداشتم و به غير از خرج هاي معمول خرج ديگه اي نداشت و قدرت موتور حتي روي گاز هم خيلي عاليه ولي خوب موتور ايراداتي دارد مثل داغ شدن زياد موتور (آمپر آب هميشه زير نود) که باعث شد پس از چهار سال سيم کشي برق ماشين رو عوض کنم چون بر اثر حرارت زياد اسيب ديده بود و نکته ي منفي ديگر گيربکس نامناسب براي اين ماشينه که روي گاز تو دنده پنج روي دور موتور ٣٠٠٠دور صدتا ميره و بالاي اين سرعت صداي موتور خيلي تو کابين نفوذ ميکنه ولي در کل ماشين عالي و خوش رکابي براي من بود مخصوصا هزينه سوخت پايين آن .

بعد بر آن شدیم که تا وارد عمل شویم که تا به همـه این شک و تردید ها پاسخ دهیم کـه آیـا دیده هایمان درست هست یـا شنیده هایمان!

درون داخل رادیـاتور روغن، از همان روغن داخل انجین استفاده مـیشود، کـه در صورت آسیب رسیدن بـه رادیـاتور عملا بـه دلیل کاهش مـیزان سطح روغن درون انجین نمـیتوان موتور را روشن نمود و اقدام بـه حرکت کرد درون صورت عدم رعایت این نکته دمای انجین بالا رفته قطعات داخلی بـه دلیل عدم روغن کاری مناسب و افزایش سطح اصطکاک پیستون با بنده سیلندر رینگ ها آسیب دیده و دچار چسبندگی گردیده و موتور درون اصطلاح جام مـینماید.

بنابراین پایش، گشت، توصیهها و برخوردها با منابع ثابت را داریم که همین گواه این مطلب است که در برنامه جدید کاهش آلودگی تهران منابع ثابت به اندازه منابع متحرک مهم هستند.

این قطعه جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور شده و به سبب طراحی بهتر خود، موجب افزایش عملکرد، بهبود قدرت خروجی پیشرانه و کاهش مصرف سوخت میشود. شما قدرت و عملکرد را تمایل می دهید و گرمی که با قدرت افزایش می یابد موسیقی به گوش شما می رسد.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *