مشخصات، خرید و قیمت قطعات اگزوز ماشین و موتور سیکلت

نصب صدا خفه کن مستقیم روی اتومبیل های معمولی تنها به عنوان یک گزینه تزئینی برای تن صدای خوش اگزوز مورد نیاز است.

این در حالی است که منابع مستقیم میتوانند قدرت موتورتان را افزایش دهند. چند سالی میشود که شرکت «متین خودرو» زونتس ۲۵۰ را به دست مشتریان ایرانی رسانده و ما در وبسایت دیجیاتو قصد داریم تا نگاهی به مشخصات ظاهری و فنی این موتور سیکلت خیابانی ۲۵۰ سی سی بیاندازیم.

میانگین مصرف سوخت زونتس ۲۵۰ برابر با ۳.۲ لیتر هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد میشود که مصرف سوخت متعادلی نسبت به حجم باک ۱۱ لیتری این موتور سیکلت خواهد بود. این موتور سیکلت به یک انجین روغن خنک چهار زمانه تک سیلندر چهار سوپاپ با حجم ۲۴۹ سی سی مجهز شده است که به نظر میرسد یک کپی چینی از موتور هوندا CBX250 باشد.

استفاده از حجمهای هندسی با زوایای تیز در طراحی کاسهچراغ، گلگیرها، فلاپهای زیر انجین و سایر بخشهای بدنه کاملا مشهود بوده و فرمی تهاجمی را برای ظاهر این موتور سیکلت چینی خیابانی رقم زده است. شتاب ۰ تا ۶۰ این موتور سیکلت ۱۴۴ کیلوگرمی برابر با ۳.۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن معادل ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است؛ اما در عمل احتمالا نمیتوان با آن از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فراتر رفت.

در مجموع میتوان اعلام کرد که احتمالا سبک طراحی بدنه این موتورسیکلت مورد قبول تمامی مشتریان واقع نخواهد شد؛ چرا که برخی آن را بیشتر مناسب افراد کم سن و سال میدانند و ترجیح میدهند تا موتورسیکلتهای با پرستیژ بالاتر را خریداری کنند.

به هر حال این سبک طراحی میتواند مورد توجه برخی از مشتریان قرار بگیرد و رضایت ایشان را جلب سازد اما از طرف دیگر شاید برخی افراد نیز ظاهر کلاسیک و متعارف سایر محصولات استریت یا نیکد را بیشتر بپسندند.

کلیه اگزاست فن های تخلیه هوا و همچنین جت فن ها و تجهیزات جانبی الکتریکی و مکانیکی مرتبط با نصب فن های اصلی تخلیه که ممکن است در معرض حریق و گازهای داغ ناشی از آن قرار بگیرند، باید بتوانندحداقل یک ساعت در برابر حرارت 300 درجه سانتی گراد مقاومت داشته باشند وهمچنین می بایست اگزاست فن ها وجت فن ها دارای گواهینامه فنی معتبر-استاندارد- داخلی یا بین المللی باشند.اما فن های هوای جبرانی که بصورت فن هوارسان یا فن دمنده می باشند می توانند از نوع معمولی انتخاب شوند.

دائمی : اگر موقع کم گاز و پر گاز بطور دام دود میکند روغن سوزی از رینگ و پیستون یا سیلندر است. گاهی اوقات امکان دارد به دلیل معیوب بودن واشر سرسیلندر، روغن به درون محفظه سیلندر راه پیدا کرده و شروع به سوختن نماید؛ در این وضعیت مشکل روغن سوزی صرفا با تعویض واشر سرسیلندر رفع خواهد شد؛ البته احتمال بروز این مورد نسبت به دو حالت دیگر بسیار کمتر است.

این کار مانع از بروز خظاهای احتمالی در حین عملیات تولید می شود. سیستم سوخترسانی انجین از نوع انژکتوری بوده و قادر است ۲۶ اسب بخار قدرت در ۸۰۰۰ دور و ۲۳ نیوتن متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

این موتور ۶.۲ لیتری، ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر تورک ناقابل را تقدیم شما میکند بی آنکه منتی بر شما بگذارد!

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *