مشخصات، خرید و قیمت قطعات اگزوز ماشین و موتور سیکلت

اين سمند رو پس از يک ماه و طي ٢ هزار کيلومتر توسط خودم در کيلومتر ٨ هزار با يک و نيم ميليون ضرر فروختم و تندر گرفتم.ولي توصيه من به علاقه مندان اين است که حتما نمونه مالتي پلکس رو خريداري کنيد چون امکاناتي از قبيل Trip Computer و صفحه کيلومتر ايودي مانند و حتي هوشمند بودن برف پاک کن زمان شستن شيشه جلو براي ماشين ٣٢ ميليوني جالبه.هر چند که بازم تاکيد ميکنم سمند ها از مشکل کيفي قطعات به شدت رنج ميبرند نوشته شده توسط رضا موحدنيا ( با نام کاربري محمد رضا در سايت دنده ۶ ) – 9-من ٩۴/١ خودرو سمند EF7 بنزين سوز از نمايندگي خريداري کردم، معمولاً اهل رانندگي تند و تيز و پر سرعت نيستم، اينم بگم تمام محصولات ايران خودرو از خانواده پژو رو داشتم.

اينم بگم عمده مشکل EF7 دريچه گاز که با تاخير گاز مي خوره و به هر نمايندگي مراجعه کردم گفتن همشون همينطوري هستن بايد باهاش مدارا کني. بنده در سال ٩٢ اين ماشين رو ٢٩/٣٠٠/٠٠٠ خريدم و در سال ٩۴ با توجه به قيمت ٣٢/۵٠٠/٠٠٠ اون سال ماشين رو ٢۶/۵٠٠/٠٠٠ فروختم اون هم با سيستم پايونير وتزيينات داخلي مثل روکش و شيشه دودي و از همه مهمتر تمديد کارت طلايي.پس اگه خودرو رو سرمايه ميدونين سمت سمند نرين.شايان ذکر است در سال ٩٣ هم سمند EF7 پايه گازسور مالتي پلکس هم خريداري کردم که در اسرع وقت تجربه رانندگي با اون هم به اشتراک ميزارم با تشکر از مدير سايت خوب دنده ۶ رضا موحدنيا ( با نام کاربري محمدرضا در سايت دنده ۶ ) تجربه دومين سمند EF7: پس از طي دو سال يا ۴٧ هزار کيلومتر با سمند EF7 پايه گازسوز سخنگو مدل ٩٢ و با توجه با خرابي هاي متعدد و اتمام گارانتي تصميم به فروش ان و خريد سمند EF7 پايه گازسوز مالتي پلکس مدل ٩٣ شدم.

جمع بندي کلي :سمند EF7 خودرويي فوق العاده قوي از نظر موتوري و حتي بر خلاف باور غلط مردم مبني بر ايراد موتوري ماشين فوق العاده کم دردسر در زمينه موتوري است البته مدل ٩١ به بالا.من که پس از طي ۴٧ هزار کيلومتر اکثرا هم روي گاز هيچ مشکلي با موتور اين ماشين نداشتم ولي متاسفانه به غير از موتور مابقي اجزا ماشين فوق العاده بي کيفيت ساخته شدند و دليل ارزاني اين ماشين نسبت به اپشن هاي نسبتا بالا همين موضوع است.

ايراد اصلي ماشين جلوبندي ضعيف است به طوري که با چرخاندن فرمان در حال در جا و حتي در پيچ ها با سرعت کم فرمان به شدت لرزش پيدا ميکند.براي اين مورد هم به نمايندگي ديگري مراجعه کرديم که جلوبند گفت ايراد از جعبه فرمان است و بايد تعويض شود و اين بار هم به بهانه بسته بودن سايت از امداد زدن اين قطعه ممانعت به عمل امد که با شکايت فراوان به سامانه ٠٩۶۴۴٠ پس از حدود ٨ ماه قطعه به نمايندگي رسيد ى تعويض شد.

اگر دمای موتور به هر دلیلی مانند عمل نکردن فن خنک کننده رادیاتور، بسته ماندن ترموستات، خرابی رادیاتور، کمبود آب مخزن خنک کننده و عواملی از این دست بیش از حد بالا برود، واشر سرسیلندر اولین قطعهای است که از این مشکل آسیب خواهد دید.

در این مورد، به دلیل خراب شدن رینگ اطراف سیلندر، واشر سرسیلندر به درستی نمیتواند کار خود را انجام دهد. در اثر فرآیند احتراق در موتور، گازهای زیادی تولید می شوند که مهم ترین آنها عبارتند از مونوکسید کربن (CO)، هیدروکربن (HC) و اکسیدهای نیتروژن (NOx) که همگی گازهائی بسیار خطرناک بوده و برای محیط زیست بسیار مضر هستند، در این میان ممکن است اندکی گاز اکسیژن هم وجود داشته باشد که در فرآیند احتراق شرکت نکرده است.

به هم خوردن نسبت تراکم محفظه احتراق که از شایع ترین دلایل است. مورد بعدي فراخوان ايربگ شاگرد سمند هاي مدل ٩٢ دو ايربگ بود که خود ايران خودرو تماس گرفت و با تعيين وقت قبلي گفتند که با نمايندگي گفته شده مراجعه کنيد که اين مورد هم با تعويض قاب دور ايربگ و يه مورد ديگه که به خاطر ندارم مشکل برطرف شد.

مورد بعد که ايراد اصلي اين سمند بود مصرف سوخت فوق العاده بالا روي گاز نسبت به مدل سخنگوي قبليم بود.به طوري که سمند سخنگو در حالت گاز در شهر ٢٠٠ کيلومتر را طي ميکرد ولي سمند مالتي پلکس در شهر ١۴٠ کيلومتر با گاز طي ميکرد.ولي مصرف بنزين هم دو يکسان و حتي صداي موتور مالتي پلکس خيلي کمتر بود.

نکته ديگه خاموش شدن موتور با کاهش شتاب و گاهي خاموش شدن مکرر اون در ابتداي حرکت هست که ظاهرا در ساير ماشينهاي ايرانخودرو غير سمند هم هست و هنوز مشخص نشده علتش چيه … مورد بعد ضعف در ديسک و صفحه بود به طوري که کلاچ فوق العاده سفت و نيم کلاچ کردن در ترافيک سنگين کاري دشوار شده بود که اين مورد هم با گارانتي تعويض شد.

مورد بعد استشمام بوي بنزين در خارج از خودرو زماني که خودرو چند ساعتي در پارکينگ پارک شده بود مخصوصا صبح ها که اين مورد هم با مراجعه به نمايندگي ايراد از کنيستر بنزين تشخيص داده شد که نمايندگي امداد زد و بعد از رسيدن تعويض گرديد.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *