مرگ خاموش جوان بوکانی با دود اگزوز ماشین خود

31-سلام من یه سمند ال ایکس مدل 88 با موتور ملی داشتم که تا دو سال اول از عملکردش خیلی راضی بودم دلیلش هم عملکرد خوب روی گاز و برد زیادش بود، منظورم از برد اینه که بعد از هر سوخت گیری گاز تو جاده در حدود سیصد و پنجاه کیلومتر رو طی میکرد در صورتی که پدرم پارس دوگانه مدل هشتاد و نه داره و تو جاده نهایتاً دویست و بیست کیلومتر رو با هر بار سوخت گیری طی میکنه.

درکل وختم کلام اینجانب از خریدسمندموتور EF7 بنزینی راضی میباشم شما هم در خریدان شک نکنید ودر صورت خرید حتماً و حتماً لاستیک را بانمونه خارجی تعویض تا ازچسبندگی و ترمزهای خوب ان بی بهره نشوید. سیستم ترمزبدون کمترین مشکل جوابگوی قدوقواره سمند در سرعتهای معقول می باشد ولی اگربه ترمزبهترعلاقه مندید قطعاً سورن و دنا شما را راضی نگه خواهندداشت.

معمولاً توصیه میشود که به ازای هر 5000 کیلومتر کار کرد موتور سیکلت فیلتر هوا را به وسیله شناور کردن آن در بنزین تمیز نمایید و کاربراتور را نیز لازم است که به ازای هر 12000 کیلومتر کارکرد موتور سیکلت تمیز نمایید.

ولی نسخههای وارداتی در دور قاب صفحه آمپر، نور قرمز را به شکل هاله پخش میکند که زیبایی و جذابیت خوبی را به ماشین میدهد. و جالب تر اینکه شرکت های خودروسازی برای اینکه در رقابت تنگاتنگ میباشند برای گرفتن تاییدیه از محیط زیست جهانی حاضرند از فلز پالادیوم بیشتری در کاتالیزور استفاده کنند تا از نظر کاهش آلایندگی خودرو رتبه برتری را به نام خودشان ثبت نمایند .

در نهایت مجبود شدم سیم کشی ماشین رو با هزینه نزدیک به یک میلیون و دویست هزار تومان عوض کنم و در نهایت ماشین رو سال نود و سه بعد از اینکه به نظر خودم سالم شد فروختم به مبلغ بیست میلیون تومان.

همزمان مشکلات برقی هم خودشون رو نشون دادن به صورتی که کولر و چراغ ها قاطی کرده بودن و چراغ گاز روشن بود اما ماشین از بنزین مصرف میکرد و…

متوجه می شود که روی موتور باری وجود ندارد ، حال در این شرایط بدلیل بسته بودن دریچه گاز و کمبود هوا ، موتور با سوخت غلیظ کار می کند و درنتیجه در خروجی اگزوز جرم اکسیژن ها کم شده و اختلاف پتانسیل تولیدی سنسور به عددی بالاتر از 0.5 ولت می رسد مثلا 0.8 ولت را به ECU ارسال می کند .طبیعتا ECU بر طبق پروگرم و برنامه ریزی خود این ولتاژ را به معنای سوخت غلیظ می بیند که شرایط موتور اصلا نیازی به این سوخت غلیظ ندارد درنتیجه پالس ارسالی به انژکتورها را کوتاه تر کرده و میزان پاشش بنزین را کم می کند تا زمانی که ولتاژ دریافتی از سنسور به عدد حدودا 0.5 ولت نزدیک گردد و همچنین اگر در همین حین به یک سربالایی برسید و پایتان را رو گاز بفشارید نسبت سوخت رقیق تر شده و ECU از اطلاعات دیگر سنسورها متوجه زیر بار رفتن موتور می گردد و با کاهش اختلاف پتانسیل ارسالی از سنسور مواجه شده که بنا به شرایط ،فرمان پاشش بیشتر به انژکتورها را صادر می کند تا مجددا به عدد 0.5 برسد.

با دقت در طراحی ظاهری محصول جدید زونتس میتوان بیشتر پی به طرح دلربای اجزای مختلف این موتورسیکلت برد؛ بهویژه قوس جذاب روی باک موتور، جاپایی جمع شونده سرنشین، کاسهچراغ جلو با طرح اسپرت، شمایل متفاوت زین بهعلاوه تکیهگاه پشتی آن و سایر بخشهای بدنه میتواند نگاه هر بینندهای را به خود جلب کند.

بی شک تغییر طراحی سپر عقب به همراه دیفیوز مشکی براق و دو شبرنگ بزرگ آن جلوه ی فوق العاده را رقم زده اند. سوراخ شدن منبع اگزوز با علائمی مانند یک صدای مهیب و غرش مانند همراه است.

این قطعه با وجود داشتن ساختاری بسیار ساده دارای ویژگی های بسیار مهمی در موتور سیکلت است. صدا رینگ پیستون : صدای رینگ پیستون شبیه صدای سوپاپ و تاپیپ است اما صدای رینگ در هنگام شتاب گیری موتور بلندرتر می باشد.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *