ماشین فیلتر اگزوز

یک راکت زیر هر بال حمل می شد که برای حمله به اهداف زمینی استفاده میشدند و 40 کیلوگرم کلاهک جنگی داشتند. این که وقتی پشت یک چراغ قرمز در کنار یک خودروی اسپرت دیگر قرار می گیرید و با کمی بالابردن دور موتور و به رخ کشیدن صدای اگزوز، حریف را به جنگی کوتاه دعوت می کنید، بالاخره کدام یک برنده هستند و با خودروی خود تا چه حدی از چنین رقابت هایی پیروز بیرون می آیید؟

ب ـ يك چراغ با نور قرمز در عقب كه در هنگام شب از فاصله 150 متري ديده شود. مشکل اساسی سری A این بود که همان طور که گفته شده موتور BMW801 در ارتفاع بالای 3000 متر بسیار مستعد خفه کردن بود.

نسخه ای 3 یو1 و یو2 دو نسخه تولید اولیه بود که توان حمل یک غلاف راکت زیر بال را داشت.

این سری دارای یک جایگاه خارجی زیر هر بال و یکی زیر بدنه بود ولی جایگاه دارای گیره های چند گانه بودند که توان حمل چندین بمب را به هر کدام از جایگاه می داد و برای نمونه میتواند تا دو بمب 50 کیلوگرمی زیر بدنه و یا یک بمب 250 کیلومی زیر بدنه و یا دو بمب 50 کیلوگرمی زیر هر بال و یا یک بمب 250 کیلوگرمی زیر هر بال ویا زیر هر بال یک غلاف تکی راکت 280 م م (در مجموع دو راکت ) وی تا پنچ راکت 55 م م زیر هر بال را حمل کند.برخی از نمونه های تولید برای حمل یک اژدر 1400 کیلوگرمی زیر بدنه نیز تغییر یافتند.

از این رو جایگاه مخزن سوخت 300 لیتری که در زیر بال های در نسخه A4 نصب شده بود با اصلاحاتی توان حمل یک بمب 250 کیلوگرمی(در مجموع دو بمب 250 کیلورمی زیر بال) را پیدا کرد .

FW-190-A6: این نسخه در زمانی تولید شد که امریکا شروع به بمباران خاک المان با بمب افکن های ب17 زدند.

اگزوز high performance: یکی از دسته بندی های بسیار منجصر به فرد در این سیستم را می توان همین مدل دانست چرا که با استفاده از آلیاژ های خاص در فرایند تولید، طراحی شده اند و توانایی عبور دود و هوای بسیار بالایی را دارند.

FW-190-A8: این نسخه دارای موتور بهبود یافته BMW801Q بود که با روش جدید تزریق سوخت و بهبود اگزوز برای کاهش بیشتر گرمای موتور دارای قدرت 1953 اسب بخار بود اگرچه به دلیل روش پاشش و مخلوت کردن سوخت با هوا مصرف سوخت این مدل بالاتر بود از این رو یک مخزن سوخت جدید 115 لیتری پست کابین خلبان نصب شد.

نسخه بعدی با نام ای3یو3 دارای یک جایگاه خارجی زیر بدنه بود که می توانست یک بمب 500 کیلوگرمی را زیر بدنه حمل کند ویا جای ان یک مخزن سوخت خارجی 300 لیتری را حمل میکرد.این نسخه فاقد مسلسل 7.92 م م درون بال بود و به جای ان توپ MGFF را حمل میکرد که یک توپ 20 م م و تنها توپ توپ20 م م در ریشه بال و دو مسلسل 7و92 م م در جلوی کابین داشت.

ریشه بال تقویت شده بود تا در صورت لوزم بشود توپ 30 م م را نیز روی هواپیما جای توپ 20 م م حمل کرد. این نسخه نیز زیر مجموع های مختلفی داشت و در برخی نسخه ها در این مدل توپ 20 م م ریشه بال با توپ 30 م م مارک 108 تعویض شد(برخی نسخه ها چهار توپ 20 م م و دو مسلسل 13 م م داشت و برخی نسخه ها دو توپ 30 م م و دو مسلسل).

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *