ماشین فیلتر اگزوز

پس از بررسی های حضوری از کیفیت، امکانات بر روی این موتور و جلب نظر ما و شنیدن حرف هایی کـه توسط تعمـیرکاران، مالکین و کاربران سایت ها صورت گرفت، شک و تردیدی را ایجاد نمود کـه آیـا چنین چیزی ممکن هست که گران قیمت ترین و خوش نام ترین و بهترین موتورسیکلت رده تریل درون بازار ایران که تا این حد مشکل ساز باشد؟

در بین تحقیقات برآمده از تعمـیر کاران موجود درون بازار و اکثرانی کـه خود دارای این موتور بوده اند و جستجو های اینترنتی بـه نتایجی رسیدیم کـه باعث تعجب ما شد. اکثر تعمـیر کاران بیـان مـینمودند کـه که تحت هیچ شرایطی اقدام بـه خرید موتورهای رده تریل ساخت کشور چین موجود درون بازار ایران را ننمائید زیرا کـه این موتورها دارای مشکلات گیربودر دنده های 3، مصرف بالای سوخت و عدم سطح کیفیت حداقل درون قطعات داخلی انجین مـیباشد و اکثرا با خورد شدن چرخ دنده های گیربوو جام نمودن بـه آنـها مراجعه مـی نمایند.

شکل طراحی کایت های بدنـه موتور درون قسمت باک بـه صورتی مـیباشد کـه همچون یک بادبان عمل کرده و جریـان هوای مقابل را با کمترین اصطکاک ممکن بـه قسمت پایین بـه سمت هدسینگ های ( بادگیرها ) انجین و قسمت رادیـاتور روغن هدایت مـیکند و این بـه نوبه خود باعث افزایش ضریب خنک شدن موتور مـیشود.

اما درون اکثر موتورهای مدرن امروزی از رادیـاتور آب جایگزین رادیـاتور روغن گشته، تجربه و کارایی نشون داده آب بهتر مـیتونـه عمل خنک سازی را انجام بدهد اما نیـاز بـه کانال کشیهای خاصی داخل سیلندر و سر سیلندر مـی باشد کـه بتوان مسیر آب را از مسیر روغن جدا نمود اما وقتی درون یک موتور از رادیـاتور روغن استفاده مـیشود دیگر نیـازی بـه مسیر مجزا (و صرف هزینـه و وقت طراحی دوباره ) ندارد و با قرار یک رادیـاتور سر راه کانال اصلی روغن و تعبیـه آن درون جلوی موتور، جایی کـه بیشترین مقدار جریـان هوای عبوری را دارد، قرار داده و سپس روغن را کـه با فشار پمپ روغن بـه سمت قطعات اصلی( مـیل لنگ، شاتون، پیستون، سیلندر و .. ) هدایت و پس از جذب گرما درون انتهای مسیر بـه رادیـاتور انتقال داده که تا عمل خنک سازی روغن صورت بگیرد بعد از آن با کاهش دما دوباره روغن وارد انجین مـیگردد.

سیستم ترمزها درون این موتور از نوع دیسکی بوده کـه این بـه نوبه خود بسیـار ارزشمند مـیباشد چرا کـه در ترمز های دیسکی ترمز های مکرر صورت گرفته کـه باعث افزایش دما درون سطح لنت و دیسک مـیگردد، بر خلاف ترمز های کاسه ای با سرعت بسیـار بالایی خنک گشته و باعث عمل متوقف سازی درون موتور شده و حتی نسبت بـه ترمز های کاسه ای عمل توقف سازی را با سرعت تقریبی 2 برابر انجام مـیگیرد.

چند تا نقطه تفاوت اين ماشين با ديگر خودرو ها هم با توجه به تجربه خودم: دو سه ثانيه تاخير در فشار دادن پدال گاز و عکس العمل موتور ، ترمز بسيار حساس، کنترل کم موقع پارک کردن، بدنه نازک و صندلي راننده موقعي که ميخواهيد جلوتر بياد بالا هم ميره و اصلا به گونه اي که دقيقا شما ميخواهيد فيکس نميشه – 4-با سلام اينجانب سورن ELXمدل 92 خريدم از همون اول سرو صداي اتاقش زياد بود بامراجعه به نمايندگي کمي بهتر شد سرويسهايي دوره ايي مرتب وطبق تاريخ وکيلومتر انجام ميشد 20 هزارتا کارکرد گيربوکس خراب شد از دنده 3ميومدي4تخ صدا ميدادالبته از همون اول گيربوکس صداي چخ چخ ميکرد خلاصه با اقاي سليميان نماينده شرکت نيرو محرکه در نمايندگي شماره 1 يادگار قرار گزاشته وماشين بنده را ديدن که قبول کردن گيربوکس خرابه وقرار شد گيربوکس تعويض شود باز خلاصه بگم بعد از تعويض گيربوکس از اول ش خيلي بدتر ور سرو صدا تر شد که خوشان گفتن همه شون يعنيef7ها اي صدارت دارن البته اگزوز هم ايراد دارد که با تعويض اگزوز هيچ فرجي حاصل نشد بعد از خيلي اينرو آون رو زدن بنده گيربوکس بردم شوش وبا مدل زانتيا معاوضه کردم الا صدا خوب گيربوکس خوب فقط ماشين در سر بالايي کشش نداره ودنبال گيربوکس فابريک ونو هستم که گيرم نيومده من خيلي خلاصه نوشتم خيلي مرخصي گرفتم خيلي پول خرج کردم آخر م نشد که نشد آقا پرايد بخر سمند نخر والسلام عباس ويشلقي – 5-سلام بنده سمند EF7 پايه گازسوز مدل نود دارم که البته سال ٨٩ ثبت نام کردم ولي با شش ماه تاخير سال نود تحويل گرفتم از ابتدا تا الان که ماشين صد و هفتاد هزارتا کار کرده مشکلي با موتور ماشين نداشتم و به غير از خرج هاي معمول خرج ديگه اي نداشت و قدرت موتور حتي روي گاز هم خيلي عاليه ولي خوب موتور ايراداتي دارد مثل داغ شدن زياد موتور (آمپر آب هميشه زير نود) که باعث شد پس از چهار سال سيم کشي برق ماشين رو عوض کنم چون بر اثر حرارت زياد اسيب ديده بود و نکته ي منفي ديگر گيربکس نامناسب براي اين ماشينه که روي گاز تو دنده پنج روي دور موتور ٣٠٠٠دور صدتا ميره و بالاي اين سرعت صداي موتور خيلي تو کابين نفوذ ميکنه ولي در کل ماشين عالي و خوش رکابي براي من بود مخصوصا هزينه سوخت پايين آن .

در موتور با کارکرد کم بیشتر رینگ و پیستون و در موتور با کارکرد زیاد خود سیلندر هم میتونه درگیر داستان باشه یا نباشه . با پوزش فراوان از اينکه بعضي از جاها ممکنه حرف هاي بنده تکراري شده باشه.

سبحان هستم از رشت. از نظر نرمـی کمک فنر حتما گفت نرمـی لازم به منظور سواری های Off-road را ندارد اما بسیـار مناسب به منظور سواری های شـهری و جاده های خاکی بوده و به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم مـیتوان ارتفاع موتور را بـه راحتی تنظیم و کمـی بـه نرم دست پیدا نمود کـه این خود یک امتیـاز مـیباشد.

با دنده 4 ماشينم 175 تا پر ميکنم به چه راحتي تو اکثر کورس هامم پيروز شدم براي کساني که ميخوان EF7 بيگرن حتما پيشنهاد ميکنم بخرن ولي خب حمتا ميدونين که چون چند سال تحريم بوديم قطعات چيني وارد ميشد و قطعات حساس موتور رو چيني ميزدن و اسم موتور بد نام ميکردن و ميگفتن EF7 خوب نيس و از اين حرفا ولي اميد وارم بعد از تحريم ها اين مشکل برطرف بشه و قطعات اصلي وارد موتور EF7 بشه از لحاظ مصرف هم بد نيس تو خيابون 7 يا 8 ميسوزونه و تو جاده هم زير 7 مياد مصرفش خلاصه خيلي موتور قدرتمندو قويه اي هست…

مهدي – 6-بنده در تير ۹۱ سمند ef7 بنزيني خودم رو خريدم . در صورت خراب شدن ABS چراغ عیب یاب آن روشن می شود و ترمز به طور عادی کار می کند. هندلينگ و سواري به نسبت رقباي هم قيمت و حتي بالاتر بهتر به نظر مي رسد، فرمان و سيستم کلاچ کاملا نرم و راحت و مناسب براي رانندگي داخل شهر.تعويض دنده ها خوب و راحت و البته گيربکس بدون هيچ گونه همخواني با موتور خودرو.از ديگر مزايا مي توان به صورت اختصار به مناسب بودن ارگونومي صندلي ها، سيستم صوتي، سيستم ضد سرقت، جاي پاي راحت براي سرنشينان جلو و عقب به همراه دريچه سيستم تهويه براي عقب، صندوق جادار،موتور تقريبا کم صدا و چند موارد ديگر…

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *