ماشین فیلتر اگزوز

بنابراين در تبديل موتورهای بنزينی به گاز سوز، سيستم جرقه زنی بايد قوی تر شود تا بتواند ( 100 تا 110 ميلی ژول انرژی توليد کند) در موتورهای بنزينی اين مقدار ۳۰ تا ۴۰ ميلی ژول است. اما اين سوال پيش مي آيد که چرا گاز نمي تواند اتاق احتراق را خوب پر کند؟

اين سوال دلايل مختلفی دارد که مهمترين آن طراحی موتور بیشتر خودروها بر اساس بنزين است. بنزين سوخت مايعی است که چگالی بسيار بالاتری نسبت به گاز دارد و وقتي توسط انژکتور درون سيلندر پاشيده مي شود تبديل به بخار بسيار غليظ مي شود که مقدار آن نسبت به همان ميزان گاز بسيار بيشتر است، يعني اگر اتاق احتراق را با بخار بنزين پر کنيم ، ميزان بنزين بخار شده در اين ناحيه بيشتر از گازی است که محفظه را پر میکند.

از نظر طراحی، امیرا شباهتهایی کلی با ابرخودروی برقی اوایا دارد. با این حال، یک مبدل جهانی نیاز به برش لوله و بستن یا جوشکاری برای پیوستن دارد، در حالی که یک مبدل مستقیم مناسب به جای مبدل کارخانه درست می شود.

در اين شرايط شکل اتاق احتراق نيز تغيير میکند و برای احتراق گاز شکل مي گيرد. اگر اين مجاري بر اساس گاز بخواهند طراحي شوند بايد قطر بيشتری داشته و ورود هوا بسيار آسان تر هم مي شود. تمامي مجاري ورود سوخت به داخل اتاق احتراق براي بنزين طراحي شده اند.

به طور کلی سیستم ها و تجهیزاتی که از سوخت های فسیلی و حتی سوخت های دیگر بهره می برند نیازمند راهی برای خروج آلاینده ها و پسماند های حاصل از احتراق هستند. تمامی خودرو ها اتومبيل های بنزين سوز هستند که بعدا تحت شرايط خاصي تبديل به خودرو های گازسوز شده اند.

از آنجا که بهترین و خوش قیمت ترین راه کار برای کاهش صدای ژنراتور ساخت خفه کن اگزوز می باشد باید دقت و یاداوری نمود که استفاده از سایلنسر های غیر استاندارد بدون مشبک و کانالهای داخلی سبب بوجود آمادن فشار برگشتی گازهای موتور گردیده و سبب کاهش راندمان موتور و کم کردن طول عمر آن می گردد.

عطسه زدن در حالت گازاست .این عیب باعث شده فیلتر هوا و محفظه فیلتر پاره شوند علت بروز این پدیده اینست که انرژی جرقه لازم برای احتراق متان بيشتر از هيدروکربن های ديگر است.

چیزی که ما را درمورد این خودرو حیرت زده کرده است این است که تنها تغییرات اساسی ایجاد شده روی خودروی جدید F-Type Sport 400 2018 در طراحی بدنه ی آن اعمال شده است که بعضی از منتقدین اصلا آن را تغییر نمی دانند.

اما این تانک با تغییرات بسیار در ساختار خود نمونه بسیار موثرتری نسبت به نمونه آمریکایی خود است. يكي از مشكلات گاز سوز كردن خودروها بخصوص در حالتي كه خارج از خط توليد باشد. در نتیجه فرآیند تبدیل گاز سمی به گاز غیر سمی دچار اختلال می شود و باید آنرا تعویض کرد.

جام جم آنلاین: گرمای زیاد اگزوز برخی هواپیماها، مهندسان را به فکر ساخت ژنراتور ترموالکتریکی انداخت که انرژی اتلافی را به نیروی الکتریکی در پرواز تبدیل میکند. در اين مثال ساده مي توان ديد که در اين شرايط بنزين به علت چگالی بالاتر میتواند قدرت بيشتری توليد کند .

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *