ماشین فیلتر اگزوز

پس با روشهای غیراصولی و نامتناسب، نهتنها شاهد نمایشی جذاب از اتومبیل تیونینگ شده خود نخواهید بود، بلکه با دست خودتان، خودرو محبوبتان را نابود میکنید.

همانطور که می دانید، اغلب رانندگان اتومبیل های بزرگ آنها شکایت می کنند که آنها موتورسیکلت ها را متوجه نمی شوند، خوب و موتورها و اسکوتر ها سرکوب می شوند.

علاوه بر این خودروهای تیونینگ شده فقط مشتریهای خاص خود را دارند و خریدوفروش آنها مانند خودروهای معمولی بهآسانی صورت نمیگیرد.

حتی در بعضی کشورها مانند ایران عزیزمان، تغییر رنگ بدنه خودرو یا دودی کردن شیشهها هم خلاف قانون است. خودرو و هیجان خود دست به کار شوند تا با استفاده از روشهای تیونینگ، خودروهای مورد علاقه خود را خلق کنند و البته که چنین کاری در شرایط اقتصادی کشور به هیچ عنوان ساده نیست، اما در این مقاله از خودروبانک قصد داریم تا یکی از معدود انتخابهای موجود برای تیونینگ اصولی و فنی در ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

OPF به دلیل طراحی خاص خود به طور کامل صدای تولید شده توسط موتور را از بین میبرد و این موضوع بزرگترین دلیلی است که علاقه مندان خودروهای اسپرت و سوپراسپرت و سازندگان آن ها برای مخالفت خود در خصوص استفاده از این فیلترها عنوان می کنند.

تیونینگ کردن منجر به خارج کردن خودرو از مسیر استانداردهای آن است که ممکن است گاهی این تغییر مسیر، مشکلاتی را هم برای خودرو به همراه داشته باشد. فراموش نکنید که تزریق اسبهای بخار دوستداشتنی به زیر کاپوت، هزینه زیادی در پی دارد که تأمین و حفظ آنها، تنها از پس یک عشق ماشین واقعی برمیآید!

زیرا تعویض همزمان همه آنها هزینه زیادی نمیبرد، ولی این کار باعث میشود که یک شمع خراب به سایر شمعها آسیب نرساند.

مثلاً کاهش ارتفاع خودرو، استفاده از لاستیکهایی با فاق کوتاه یا چراغهای بیش از حد قدرتمند، میتواند مشکلات زیادی را در خیابانهای شهری ایجاد کند. در این راستا، نخستین گام میتواند تعویض مجموعه اگزوز فابریک با مسیر اگزوز کم اصطکاک تمام استیل باشد که برای پژو 206 با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند، برای مثال مدل ترکیهای سوپر اسپرینت که سابق بر این با رقمی در حدود 5 میلیون تومان قابل خرید بود حالا بیش از 12 میلیون تومان قیمت دارد و ظاهراً برای مجموعه اگزوز حرفهای ایرانی EngineArts نیز باید رقمی در حدود 6 میلیون تومان را کنار گذاشت.

درمجموع آنچه گفته شد، تیونینگ خودرو بیش از هر چیز دیگری علم افزایش توان و قدرت مجموعهی پیشرانه است که اگر به روش صحیح صورت نگیرد منجر به کاهش عمر موتور میشود. همچنین صدای غیرمعمول و زیاد خودروهای تیونینگ شده در فضای شهری چندان پذیرفته نیست و ممکن است مغایر با قوانین راهنمایی و رانندگی در بسیاری از کشورها باشد.

اگر موتور و اتصالات خودروی شما مشکل خاصی را دارا نمی باشد، یک روش برای کاهش صدای موتور خودرو ، عایق بندی مناسب خودرو است. خودرو امروزه برای افراد یک وسیله ضروری است بنابراین افراد علاقه مند هستند که هر چه سریعتر مشکل آن رفع شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *