ماشین فیلتر اگزوز

در واقع مثل یکی از منبع های اگزوزه که پر از کاتالیزور و به صورت متخلخل است. حالا اگه کاتالیزور حذف بشه اطلاعات 2 سنسور یکی خواهد بود و به سادگی موتور کار نخواهد کرد. خدا کنه اينم مثل تويوتا تاندرا شه که يک ميليون و ششصد هزار کيلومتر کار کرده و تعمير گاه نرفته بشه با تشکر از دنده 6 61-سلام در مورد فراخوان موتور ملي ef7 خواستم مطلبي بنويسم بنده پدرم نمايشگاه دار خودرو هست و بنده هر نوع خودرويي از پيکان مدل ۴۷ تا راو۴ مدل ۲۰۱۵ رو سوار شدم به عنوان تست تا ببينيم بهترين خودرو در بهترين بازه بودجه اي چي هست پس از تست هاي فراوان و بدون در نظر گرفتن حرف هاي بازار و نظرات ديگران با دانش اندک خودم توانستم خودروي سمند موتورملي رو انتخاب کنم که به جرات ميتونم بگم هيچ خودرويي تا بازه ۴۰ ميليون به پاي سمند نميرسه چه از نظر آپشن چه راحتي و جاداري و چه از نظر قدرت موتوري که به راحتي از وزن ۱۳۰۰ کيلويي سمند بر آمده و شتاب و قدرت و سرعت بسيار قابل قبولي رو در اختيار راننده ميذاره و در عين حال مصرفش ۷ ليتر در صد کيلومتر هست به صورت ترکيبي در استفاده شهري و جاده اي و اين واقعا عاليست همچنين موتور ef7 بسيار نرم و بيصدا هست بااين تجربيات در سال۹۲ اقدام به خريد خودروي سمند پايه بنزين سوز از شرکت ايران خودرو کردم پس از تحويل دوره ي آب بندي رو به خوبي پست سر گذاشتم يعني تا ۱۰۰۰ کيلومتر اوليه هيچ فشاري به خودرو نياوردم و کاملا رعايت کردم و بعد از اون به تدريج دور هاي بالاتر موتور رو استفاده کردم اين قضيه بسيار مهم هست چون هر خودرويي اين مرحله رو خوب طي نکنه باعث ايجاد صداهاي عجيب در خودرو و خرابي قطعات و مشکلاتي ميشه که تا عمر اين هست اون مشکلات هم باهاش هستن بعد از عبور کارکرد خودرو از ۵۰۰۰ کيلومتر ديگه رعايتش رو نميکردم يعني دور موتور بالاي ۵۰۰۰ دنده عوض ميکردم و پرشتاب و سرعت بالا تا ۱۷۰ کيلومتر هميشه رانندگي ميکردم اما در انجام سرويس هاش کوچکترين بي دقتي نميکردم و واقعا اين موتور منو راضي نگه داشته بود و يک سال و نيم اين ماشين رو داشتم و در اين مدت ۳۷۰۰۰ کيلومتر باهاش رانندگي کرده بودم که تصميم گرفتم قبل از اتمام گارانتي بفروشمش و مدل دوگانه رو ثبت نام کنم زيرا که موتور در مدل هاي تک گانه کيفيت پايين تري نسبت به دوگانه ها داشت و منيفولد ها پلاستيکي بودن و قطعات برقي مال کشور هند بودن اما مدل دوگانه داراي کيفيت بالاتر و منيفولدهاي آلومينيومي و سيستم برقي بوش آلمان بود از همين رو بعد از يک سال و نيم وبا يک ميليون و پانصدهزار تومان سود خودرو رو فروختم و رفتم ثبت نام که متاسفانه فروش نقدي نداشتن و منم بيخيال شدم در ضمن بگم موتور ملي استهلاک بسيار پاييني داره چون سرويس و تعويض روغنش هر ده هزار کيلومتر صورت ميگيره که با بهترين روغن به همراه تعويض فيلتر روغن و فيلتر هوا ۷۵۰۰۰ تومان هزينش ميشه به هرحال تا حالا همش از خودرو هاي نمايشگاه استفاده ميکردم تا اينکه خودروي دنا معرفي شد و پس از تحقيق بسيار و تست هاي مدل هاي مختلف و تجربه خوب از موتور ملي تصميم به خريد دنا کردم اين ماشين فوق العاده هست از نظر نرمي و راحتي و امکاناتي که داره از جمله صندلي۶جهته برقي و کروز کنترل و مانيتور لمسي داراي جي چي اس و طراحي شکيل بيروني و داخلي که اون رو در رنج قيمت زير ۶۰ ميليون تومان کاملا بي رقيب کرده و با نزديکترين رقيب خودش که جک جي۵ اتوماتيک هست حدود ۲۴ ميليون ارزان تر هست که خب طبيعتا اون اصلا بااين اختلاف قيمت رقيب به حساب نمياد در ضمن موتور هاي ef7 نصب شده روي دنا بالاترين کيفيت قالب گيري قطعات چدني رو دارن و منيفولدهاي آلومينيومي در اونها به کار برده شده و سيستم برقي تماما مارک بوش آلمان هستن و اين اصل ترين و با کيفيت ترين موتور موجود در ايران هست با توجه به اينکه موتور هاي tu5 مربوط به ۲۰۶ و پارس ديگر از اصالت قبل و قطعات باکيفيت قديم برخوردار نيستند يادآور ميشم که موتور ملي ef7 داراي سيستم cvvt هست که لقي سوپاپ ها رو اتوماتيک اندازه گيري و تنظيم ميکنه و همچنين نسبت به نوع رانندگي و ميزان بار حمل شده سوخت رساني و هوارساني به محفظه موتور رو کنترل ميکنه تا با بهينه ترين حالت بيشترين عملکرد رو در اختيار راننده قرار بده و اين سيستم از نظر کارکرد و از نظر قرارگيري روي يک خودرو بااين سطح قيمت کاملا بينظير و بي رقيب هست نويسنده متن.

حسين ترشيزي مقدم از تهران 53-سلام من دو سالي هست که سمند موتور ملي سوارم اين موتور روي سوخت گاز بسيار بهتر از بنزين جواب داده قدرت بسيار خوبي داره از خود موتور من مشکلي نديدم کليه مشکلات مربوط به بي کيفيتي ساير قطعات بوده گيربکسي که روي اين موتور سوار هست به نظرم بدترين ظلمي بود که ايرانخودرو کرده در کل به شدت راضيم 54-من دي ماه94 يه پارس سال 93با 26000کارکرد خريدم انصافا خوب نگه داري شده بود .اما از بدي هاش بگم در کيلومتر 30000واشر سرسيلندرش آب رد ميکرد و ضديخ روي بدنه موتور ميريخت.ديسک و صفحه موقع حرکت در شيب صدايي جيغ مانند ميداد که پس از بردن به 5نمايندگي بالاخره قبول کردن بازش کنن هزارخاريش که وسطشه نيم دور تويه جاي خودش ميچرخيد.بلبرينگ عقب لقي داشت .صداي خيلي زياد موتور که با بردن به تعميرگاه ديدم که پيچهاي منيفولد اگزوز و بست هاي لوله اگزوز شل بسته شده بودند.

من همه نوع سمند،پژو، .پرشیا، داشتم ولی چون کارم رانندگیه همیشه موتور نسبت به بدنه، جوابگو نبود،و ضعیف نشون میداد همیشه میخواستم یک 16سوپاپ بگیرم ولی اینقدر تبلیغ بد میکردن جراتشو نداشتم تازگی سمند پایه گازسوز موتور ملی گرفتم اگه بهمین.

اينجانب در تاريخ ٢۵/١/٩۵ خودرو دنا را تحويل گرفتم و تا تاريخ نگارش اين متن حدود ٩٠٠ کيلومتر تجربه رانندگى را داشتم از نظر موتورى عالى و تيز هست ولى متاسفانه صداى جير جير لنت ها و زوزه گيربکس(در دنده عقب) و جديدا صداى ناهنجارى که از جلو بندى موقع شکستن فرمان به سمت چپ به گوش ميرسد واقعاً در خور ماشين صفر ۴٣ ميليون تومانى نيست و اميدوارم که ايراد ها بيشتر از اين نشود با تشکر/ارمن 51-با سلام من حدود يکسال سمند ال ايکس موتور ef7 مدل 92داشتم که صفر خريده بودم.

البته قابل ذکر است که رینگ خوب در صورتی عملکرد خوب دارد که لاستیک هایی از جنس مناسب و دارای مقدار باد کافی بر روی موتور سیکلت وجود داشته باشد تا رینگ درون آن جای بگیرد.

مرتضي لعل – سبزوار 63-سلام من خودرو دنا دارم واقعا عاليه بي سر و صدا مصرف بنزين در جاده معمولي 6.5 و کوهستاني 7.5 هست در داخل شهر مصرف 8.5تا 9 ليتر در صد کيلومتر هست بستگي به مقدار گاز دادن و ترافيک داره.کورز کنترلش واقعا عاليه خوب کم و زياد ميشه جا داره خيلي خوب موتور بي صدا آپشنهاي واقعا عالي ولي فقط يه ضعف کوچک داره اونم تو گاز خوردن هست چون دريچه گازش برقي هست و دير حرکت ميکنه در صورت تخته گاز تا دور موتور 4 رو آهسته و بعد از اون رو خوب کار ميکنه ولي رو سيستم کورز کنترل درست و سريع کار ميکنه.

این وسیله از یک روکش فلزی که داخل آن مشبک است، ساخته می شود. به این سادگی ها هم نیست که فکر می کنید. به علت عدم توانایی اینگونه از کاتالیست ها در کاهش آلاینده های اکسید نیتروژن، امروزه در موتورهای بنزینی از این نوع کاتالیست ها استفاده نشده و به جای آنها از کاتالیست های سه گانه بهره برده می شود.

اما اگر یک عاشق خودروی واقعی باشید حتما مدت ها به دنبال شنیدن صدای غرش اتومبیل های مطرح گشته اید تا چند ثانیه ای، این موسیقی دلنشین (برای عشق ماشین ها) را بشنوید. توصيه مي كنيم قبل از هر كار يا حرفي كه مي خواهيد بزنيد اندكي تامل و تفكر كنيد تا مرتكب اشتباه نشويد.

ماده 161 ـ رانندگان وسايل نقليه در موارد زير موظفند به ترتيبي كه مقرر ميشود توقف نمايند: الف ـ هنگام برخورد با وسايل نقليه امدادي كه دستگاههاي آگاهسازي شنيداري يا ديداري خود را بهكار انداخته باشند تا حد امكان وسيله نقليه را در مسير مجاز خود به سمت راست راه هدايت و راه را براي آنها باز كنند و در صورت لزوم تا گذشتن وسايل نقليه امدادي متوقف شوند.

گاهی اوقات ، هنگام بهبود بخشی ، باید کیفیت قسمت دیگر را فدا کنید. زمانی که راننده ترمز اگزوز را فعال میکند این سوپاپ بسته شده و جلوی گازهای خروجی را میگیرد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *