ماشین فیلتر اگزوز

البته مهم ترین وظیفه اگزوز که بیشتر تاثیر گذار است شامل کاهش آلایندگی ، کاهش صدا و کاهش دمای موتور است ، اگزوز از سه بخش اتصال به موتور ، میانی و انتهایی ساخته می شود که در این میان کاتالیزور به دلیل نیاز به دمای 800 درجه ی سانتی گراد در قسمت اتصال به موتور تعبیه می شود و بخش های دوم و سوم در کاهش دما موثر می باشد .

زمانی که فیلترهای کاتالیزور به درستی کار نکنند و این قطعه تبدیل به یک سد برای خروج گازهای تولید شده توسط پیشرانه شود، خود به خود فشار هوا درون سیستمهای داخلی افزایش مییابد و خودرو برای اینکه بتواند این فشار هوا را خارج کند، نیاز به تولید نیروی بیشتری دارد.

انباره ی اگزوز : انباره ی اگزوز خودرو وظیفه دارد سرعت گاز های خروجی را گرفته و صدای خروج گاز ها کم و بی سر و صدا کند. لوله های رابط:این لوله های مونوفیل، لوله اگزوز ، منبع لوله اگزوز و خروجی لوله اگزوز را به هم متصل می کنند.

هرچند این اگزوز دارای کاور محافظ در کنار است اما، در بخش بالایی روکشی ندارد و احتمال برخورد کف کفش با اگزوز وجود دارد. با توجه به معیارهای سختگیرانه استانداردهای آلایندگی وسایل نقلیه و بحران انرژی در دنیا و تلاش در جهت افزایش راندمان خروجی موتورهای احتراق داخلی، امروزه تلاش تمام خودروسازان بر این است که با استفاده از تکنولوژی های روز و همچنین با استفاده از نوآوری بتوانند محصولاتی با کمترین مصرف سوخت و کمترین آلایندگی را تولید کنند.

منیفولد خروجی : منیفولد خروجی دود موظف است دودهای خروجی را از مجاری موجود در سیلندر گرفته و به اگزوز انتقال دهد. گاز های خروجی خطرناک موتور اتومبیل دارای کربن مونوکسید، هیدروکربن و اکسیدهای نیتروژن هستند و این قطعه این آلاینده ها را تا 90 درصد میگیرد و سپس خارج میکند تا محیط زیست آسیب نبیند.

این عمل باعث کاهش دمای اتاق احتراق و کاهش تولید آلاینده NOx میشود. کاتالیست: این قسمت وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارد و وظیفه آن گرفتن آلاینده ها می باشد.

تمامی اجزا و قطعات کوچک و بزرگ خودرو ، در داخل و یا روی اتاق ( بدنه ) خودرو نصب می شوند ، اتاق خودرو بسیار گسترده و پیچیده می باشد ، به همین جهت ، قسمت های مختلف آن را در بخش ها و صفحات مجزا تقسیم بندی کرده و شرح داده ایم ، در این صفحه ، مرور کلی در رابطه با اتاق خودرو خواهیم داشت ابتدا از شاسی شروع می کنیم ، شاسی دقیقا مانند اسکلت خودرو می ماند ، قطعه ای یک پارچه و مستحکم که وظایف سنگینی بر عهده دارد ، در شکل زیر یک مدل شاسی خودرو را مشاهده می کنید .

یکی از بزرگ ترین مشکلات صنعت خودروسازی در جهان آلودگی و صدماتی است که خودرو به محیط زیست وارد می کند. اگر شیب مسیر حرکت خیلی تند باشد برای پیشگیری از استفاده از ترمز گاهی مجبور خواهید شد که دنده را نیز کاهش دهید.

اگر این قسمت وجود نداشت صدای تولید شده از اتومبیل بسیار ناهنجار می بود. اگر این اتفاق نیفتد موتور منفجر خواهد شد و بنابر این می بایست کاری کرد که آن ها از موتور خارج شوند و اگر آشنایی با سیستم اگزوز خودرو و عملکرد آن را بدانید می دانید که این کار توسط سیستم اگزوز خودرو انجام می شود.

مجرا و محفظه ها به خوبی یک ساز موسیقی کوک شده اند و می توانند امواج صدای تولید شده توسط موتور را طوری بازتاب کنند که تاحدی یکدیگر را خنثی نمایند . سیستمهایی که مبتنی بر BSI می باشند می توانند قابلیت های زیادی برای خودرو ایجاد نمایند که می توان به موارد ذیل اشاره نمود: ۱- کنترل قسمتهای مختلف از قبیل رله ها-فیوزها-قفل کن ها-لامپهای سقفی-الارمها توسط یک مجموعه ۲- ساده تر شدن سیستم سیم کشی خودرو که باعث بهبود ارتباط سیستمهای الکترونیکی والکتریکی می شود.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *