ماشین فیلتر اگزوز

دود سیاه به علت فرسایش قطعات موتور نظیر رینگ ،پیستون ، بوش و سوپاپ ها: به علت فرار گازهای متراکم شده از سیلندر مقداری هوای درون سیلندر کم شده و نسبت مناسب هوا به سوخت تغییر میکند و رفع این مساله با تعمیر موتور و تعویض قطعات ممکن است.

دود سیاه به علت کم شدن فشار پاشش انژکتور: چون احتمالا سوراخهای انژکتور و سوزن انژکتور گشاد شده و درنتیجه سوخت کاملا پودر نمی شود و بصورت چکه ای تزریق می گردد مقدار نسبت سوخت به هوا تنظیم نبوده و احتراق کامل صورت نمی گیرد و رفع این مساله با تنظیم مجدد انژکتورها و یا تعویض سوزن انژکتور می باشد.

اون مقداری که دیده میشه از طریق لوله بخار کاویانه که بصورت یک شیلنگ پلاستیکی هست . همانطور که در دیوان سعدی آمده است که رنگ رخسار می دهد خبر از سر درون مجموعه صنعتی کاشانی نیز این بیت معروف را در ارتباط با دیزل ژنراتور اینگونه تعبیر میکند که می توان از روی رنگ دود خروجی دیزل بسیاری از عوامل و مسائل تکنیکی موتور دیزل را تشخیص داد که در اینجا بصورت مختصر انواع رنگ دود دیزل و دلایل آنرا بیان می کنیم.پس از انجام عمل احتراق درون سیلندر،دود ناشی از عمل احتراق از مسیر سوپاپ دود و اگزوز به خارج از موتور هدایت می شود.احتراق کامل و صحیح دارای کمترین میزان دود می باشد که مکانیک ها اصطلاحا میگویند موتور بدون دود کار می کند اما در صورت تنظیم نبودن و یا فرسایش قطعات موتور دیزل و یا هر علت دیگری که احتراق دردستگاه دیزل ناقص صورت گیرد، دود رنگی وگازهای آلاینده از اگزوز خروجی دیزل خارج می گردد.رنگ دود خروجی از موتور های دیزل نشانه خوبی جهت تشخیص وضعیت کاری موتور دیزل می باشد.دود خروجی به صورت سیاه، سفید و آبی ظاهر میگردد که هر رنگ دود دارای دلیلی می باشد که در زیر آنرا شرح می دهیم.

به چند صورت میتوان صدای اگزوز موتور سیکلت را تغییر داد. قیمت اگزاست فن به عواملی همچون جنس ورقه بدنه ، نوع پروانه ، الکترو موتور بکار رفته و سایر آپشن های موجود و …

برای اینکار حتما باید صبور بوده و بدون در نظر گرفتن بحث قیمت با مشورت مکانیک اقدام به خرید لوازم میکنیم . در راههايي كه خطكشي ندارند هرگونه تغيير مسير حركت به چپ و راست ممنوع است، مگر با رعايت احتياط و دادن علامت و رعايت حق تقدم عبور وسايل نقليه هممسير و مجاور.

مسؤوليتهاي قانوني مربوط به اطلاع ندادن تغيير محل اقامت يا مركز فعاليت به عهده مالك يا نماينده قانوني وي خواهد بود. البته کم شدن روغن به مقدار ناچیز در حد نیم لیتر یا یک لیتر به ازای هر تعویض در دیزل چیز مهمی نیست .

در مجموع , ماشین نباید روغن کم کنه . اینها که نام بردیم روغن ریزی بیرون حساب میشه که دیده میشه یعنی زیر ماشین آثارش معلومه. کم کردن روغن با اندازه گیری مرتب گیج روغن در فاصله بین دو تعویض روغن متوالی با مسافت مشخص معلوم میشه .

کم کردن روغن با منشا داخلی گرفتاری بزرگی در کاویان بحساب میاد . بعضی ماشیندارها به کم شدن نیم لیتر روغن هم حساس هستند . آیا تا به حال به خودرویی بدون داشتن منبع اگزوز فکر کردهاید؟ اگر شمع در موتور به درستی کار نکرده و جرقه به درستی انجام نشود باقیمانده گاز در محفظه احتراق موتور محبوس میشود و نمیسوزد و از لوله اگزوز به صورت خام خارج میشود که به صورت شلیک و حالت ترکیدن شنیده میشود.

فیلتر روغن :در کلیه موتورهای جهت تصفیه روغن از فیلتر روغن استفاده شده است که روغن پس از خروج از لوله اویل پمپ بداخل محفظه فیلتر وارد شده که توسط لایههای مقوائی سوراخدار مخصوص تصفیه و به کانالهای روغن، فرستاده میشود که در موتورهائی از این قبیل از هنگامی که روغن به فیلتر میرسد از طریق دو سوپاپ اطمینان تحت کنترل میآید بنحوی که اگر در شرایط مختلف روغن اضافی به مابین قطعات برسد از طریق سوپاپ کنترل فشار روغن (ساچمه و فنر ذکر شده) کنترل شده و در مرحله بعدی هنگامی که لایههای داخلی فیلتر به علت کثیف بودنشان اجازه تصفیه و عبور را به روغن نمیدهد برای جلوگیری از سوختن قطعات و رسیدن روغن به آنان سوپاپ اطمینان تحت فشار قرار گرفته و باز شده که روغن تصفیه نشده به مابین قطعات وارد میشود.

یعنی روغن موتور توسط همین پمپ باد , وارد سیستم باد ماشین و لوله ها میشه , و در غیر اینصورت با فرض سالم بودن پمپ باد , چاره ایی جز باز کردن موتور نیست .

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *