عیب یابی مشکل ماشین / تشخیص ایراد خودرو از طریق رنگ دود اگزوز

ساده ترین آن شامل یک محفظه انبساط استوانه ای با مهره اتصال و شکافی است که در جلو توسط غشای لاستیکی بسته شده است. 54-من دی ماه94 یه پارس سال 93با 26000کارکرد خریدم انصافا خوب نگه داری شده بود .اما از بدی هاش بگم در کیلومتر 30000واشر سرسیلندرش آب رد میکرد و ضدیخ روی بدنه موتور میریخت.دیسک و صفحه موقع حرکت در شیب صدایی جیغ مانند میداد که پس از بردن به 5نمایندگی بالاخره قبول کردن بازش کنن هزارخاریش که وسطشه نیم دور تویه جای خودش میچرخید.بلبرینگ عقب لقی داشت .صدای خیلی زیاد موتور که با بردن به تعمیرگاه دیدم که پیچهای منیفولد اگزوز و بست های لوله اگزوز شل بسته شده بودند.

55-من سمند پایه گازسوز مدل 90 دارم با موتور EF7.در مورد این موتور باید بگم از عیب های محسوسش اینه خیلی لرزش داره خصوصا در دورهای بالای 4000 صدا و لرزش غیر عادی داره جوری که داخل اتاق احساس میشه .

همانطور که پیشتر اعلام کردیم تعویض فیلتر روغن خودرو و تعویض روغن موتور برای سهولت کار اجزای اتومبیل انجام می شود. در دورهای پایین نرم و خوب کار میکنه ولی در سربالایی های شدید هم صدای غیرعادی داره و ادم احساس میکنه داره فشار زیادی به موتور وارد میشه.مقداری هم روغن کم میکنه حدود نیم لیتر در هر 5000کیلومتر.از محاسنش اینه که کم مصرفه نسبت به موتور XU7 و همینطور قدرتمندتر.البته لوازم و قطعات موتورEF7 مانند تسمه تایم خیلی گرون تر از موتور XU7هستش .

اما هنوزم صدای موتور زیاده.زرد شدن شیشه چراغ های جلو .نشت روغن از واشز قالپاق که با 3بار عوض کردن بازم قطع نشد بزور قالپاق موتور رو عوض کردند.ترمزها هم با وجود لاستیک 205کره ای رودستون عملکرد مناسبی ندارند حتی چرخهای عقب رو رگلاژ کرده و هواگیری absرو با دیاگ انجام دادم.

تا به حال ۹۰ هزارتا کار کرده و خوشبختانه هنوز تعمیر گاه نرفته به جز واسه جلو بندی که اونم یک بار یا دوبار رفتیم حتی هنوز تسمه تایم هم عوض نکردیم.

۶- به کیلومتر شمار نگاه کنید ، راننده معمولی در سال ۱۲ هزار کیلومتر ماشین میراند اما اتومبیلی که در خدمت شرکت است در سال ۴۰ هزار کیلومتر راه می پیماید .

ما یه سمند ef7 دوگانه سوز داریم که حالا نمیدونیم ما خوش شانسیم یا کیفیت ماشین خوبه. 62-سلام. بنده دو ساله که سمند ef7 خریدم.

طراحی لوله های پخش کننده دود از اهمیت زیادی برخوردار میباشند چرا که اگر به خوبی طراحی نشوند تاثیر منفی در شتاب و کارکرد خواهند داشت. ضمن اینکه با شرکت در دوره های این آموزشگاه از پشتیبانی پس از دوره بهره مند بوده و می تونید به صورت رایگان در دیگر دوره های مکانیک در صورت عدم یادگیری مباحث شرکت کنید.

در واقع می توان گفت کاتالیزورهای خودرو نقش مهمی در کنترل آلایندگی هوا و حفظ محیط زیست دارند. معمولا این مورد بیشتر از همه در خودروهای چینی دیده می شود، اما در واقع جالب است بدانید که حتی شرکت های بزرگ خودروسازی از جمله مرسدس بنز هم به چنین کاری دست زده است و در نمایشگاه ژنو شاهد معرفی چندین محصول از این خودروساز آلمانی هستیم که خروجی های کرومی رنگ اگزوز آنان بر روی سپر تنها جنبه تزئینی دارد و در پشت آن شاهد خروجی گردی شکل یا بیضی شکل واقعی اگزوز هستیم، به عنوان مثال خودروی مرسدس AMG GT 63S که به نظر می رسد 4 دهانه خروجی اگزوز کرومی دارد، اما با دقیق تر شدن بر روی آن می توان دید که در پشت این قاب جعلی اگزوز تنها 2 خروجی اگزوز بیضی شکل وجود دارد و حتی شرکت خودروسازی “بی ام و” نیز برای خودروی M 850i چنین کاری انجام داده و از خروجی اگزوز جعلی استفاده است، اما بیشتر از همه محصولات فولکس واگن و زیرمجوعه آن یعنی آئودی دیده می شود که خروجی اگزوز اصلی آن زیر سپر قرار گرفته و قاب های کرومی جعلی روی سپر جنبه تزئینی به خود گرفته است.

البته ابتدا با مخالفت همه دوستان آشنایان روبرو شدم, تحت این عنوان که, ef 7 بد خرابیه و هزینه هاش خیلی بالاست!

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *