عیب یابی مشکل ماشین / تشخیص ایراد خودرو از طریق رنگ دود اگزوز

چون گاز طبیعی برخلاف بنزین در زمان تصادف و حوادث پیشبینی نشده در هوا پراکنده میشود ولی بنزین روی زمین حوضچههایی ایجاد میکند که هر لحظه ممکن است به آتشسوزیهای مهیب منجر شود. آیا واقعاً لحظه ای که چراغ چک موتور خودرو روشن میشود باید ترسید و به نزدیکترین تعمیرگاه ماشین مراجعه کرد؟

موتور خودرو خود را بررسی کنید و در صورت که قطعه ای خراب شده بود عوض کنید. 1. گرفتگی منافذ اسفنجی و عدم خروج دود از سیلندر که باعث فشار زیادی به این قطعه می شود.

این امر به ویژه برای برخی کسب و کارها که مجبور به استفاده از موتور برق در محیطهای شهری هستند، از حساسیت بیشتری برخوردار است. در این حالت چون موتور گازسوز به علت اینکه گاز در حدود ۱۲درصد حجم ورودی را تشکیل داده و با کاهش چگالی هوا بر اثر رقیقتر شدن آن، حجم سوخت نیز پایین میآید، توان موتور ۱۲ تا ۱۴درصد افت میکند.

اگرچه این گاز از نظر فنی غیر سمی است، اما حجم بیش از حد آن به اسیدی شدن هوا کمک میکند. خلاصه من از اين ماشين و موتور به شدت زده شدم.البته بايد اضافه کنم بعد از سوختن واشر سر سيلندر در مرحله اول مشکلات زيادي مثل سه کار کردن ماشين، روشن نشدن، شتاب نداشتن، خاموش شدن در حال حرکت و مشکلات زيادي به مشکل سوختن واشر اضافه شد.

پس از آن گازوئیل، LNG و در نهایت بنزین قرار دارند. پس در صورت دوگانهسوز بودن وسیله نقلیه بهتر است در ارتفاعات از سوخت بنزین استفاده شود. کاتالیزور خودروها بسته به نوع خودرو عمر مفید دارند؛ یعنی به طور کلی این کاتالیست ها پس از مدتی فرسوده و کهنه می شوند؛ بنابراین لازم است تعویض یا تعمیر شوند.

ضایعات کاتالیست، خرید، فروش و بازیافت آن از پرسودترین بخش های ضایعات به شمار می رود که تنها در سال ۲۰۱۰ میلادی سود بخش بازیافت پلاتین آن چیزی در حدود ۳ میلیارد دلار تخمین زده شد.

شاید بد نباشد بدانید که در سال 1988، 8/6 درصد رودیوم، 7/5 درصد پلاتین و 2/2 درصد پالادیوم از ضایعات استخراج شده است. کپسولهای ذخیره گاز هم بسیار محکمتر از تانکهای سوخت بنزینی هستند. طراحی این کپسولها منوط به اجرای شدیدترین آزمونهای ایمنی نظیر حرارت، فشارهای بسیار زیاد، تیراندازی و برخوردهای شدید است.

بیشترین میزان مصرف فلزات گرانبها در مبدل­های کاتالیستی خودرو بوده که سهم بالایی در میزان مصرف کل این فلزات در صنعت را شامل می­ شود.

چنانچه یک موتور بنزینی به سوخت CNG تبدیل شده باشد به بالاترین بازده دست پیدا نخواهد کرد چون ضریب تراکم در سطح مورد نیاز برای سوخت بنزین باقی میماند. در بسیاری از کشورها CNG دارای بهترین ارزش است. مقادیر ارزش حرارتی خالص بنزین، گازوئیل، LPG و CNG به ترتیب ۴۶، ۴۳، ۴۵ و ۴۴ است.

تفاوت زیادی بین ارزش حرارتی خالص آنها وجود ندارد اما مقادیر ارزش حرارتی به میزان زیادی به ترکیب سوخت بستگی دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *