علت صدای بلند اگزوز ماشین های رالی چیه؟

در منیفولد دود، یک واشر آب بندی در محل اتصال منیفولد به سر سیلندر و یک واشر انعطاف پذیر سربی به سر لوله اگزوز وصل می شود. بنابراین، با توجه به توضیحات داده شده در مورد قیمت اگزوز ۲۰۶ با پوسته آلومینایز، این نوع مدل را میتوان به عنوان مطمئن ترین و مناسب ترین نوع منبع اگزوز دانست، که در فروشگاه دولوکس کار موجود می باشد.

این نشتی را در صورت استشمام بوی آب رادیاتور یا رویت کردن بخار از سمت محفظهی پیشرانه میتوان بررسی کرد. در این صورت مکانیک دو چیز را مد نظر قرار می دهد؛ یکی این که تنظیمات کاربراتور به هم خورده است و دیگری این که واشر منیفولد ها خراب است.

در واقع واشر منیفولد هوا یکی از مهمترین واشرها در پیشرانهی یک خودرو است. واشرها به منظور مهر و موم کردن، در بین قطعات پیشرانه قرار داده میشوند تا نشتی از جایی وجود نداشته باشد و قطعات کاملا روی هم بسته شوند.

طبق گزارش اتو حیدری یکی از اولین و شایعترین نشانههای خرابی واشر منیفولد هوا کاهش کارایی و عملکرد پیشرانه است. یکی دیگر از نتایجی که خرابی واشر منیفولد هوا در پی دارد، نوسان دور موتور است زیرا هوای اضافی وارد موتور می شود.

به دلیل این که موتور بر روی دسته موتورها قرار دارد و در موانع تکان می خورد، اتصال بین منیفولد و اگزوز، توسط واشر منعطف سربی دائما بدون بروز کم ترین نشتی حفظ می شود. در این راهنمای جامع درباره انتشار گازهای اتومبیل اطلاعاتی را بیان میکنیم از جمله این که دقیقاً چه چیزی از وسیله نقلیه خارج میشود، چگونه بر شما تأثیر میگذارد و برای مقابله با آن چه اقداماتی انجام شده است.

در بیشتر مواقع، این واشر مسئولیت بستن و جلوگیری از نشت را دارد ولی در برخی پیشرانهها نیز ممکن است، محل عبور مایع خنککننده را سد کند. برخی از افراد به اشتباه تصور میکنند که کاتالیست سبب کاهش شتاب اتومبیل شده و به همین دلیل اقدام به جداسازی آن از اگزوز میکنند در صورتیکه کاتالیست در کاهش شتاب اتومبیل هیچ نقشی ندارد.

در حالت معمول مسیر خروج دود در اگزوز به صورت پر پیچ و خم طراحی شده است که این ناهمواری مسیر به دلیل کاهش صدای خروج دود و موتور می باشد. منیفولد خروجی: منیفولد خروجی دود موظف است دودهای خروجی را از مجاری موجود در سرسیلندر گرفته و به لوله اگزوز انتقال دهد.

اتفاق در اثر سوختن واشر سرسیلندر رخ میدهد. در برخی خودروها واشر منیفولد هوا مایع خنککننده را نیز آببندی میکند.

همانند برخی دیگر از محصولات فرانسوی، غربیلک فرمان خودرو حس درستی از عوارض و شرایط سطح جاده به راننده منتقل نمینماید و نرم بودن سیستم تعلیق، شرایط را برای ناپایداری و بازی بدنه، بیش از پیش مهیا میکند.

به منظور جلوگیری از نفوذ هوا به داخل موتور، از واشر هایی استفاده می شود که واشر منیفولد هوا نام دارند. توصیه می گردد برای حجم هوای بالاتر از ۵۰۰۰ مترمکعب و افت فشار استاتیک بیشتر از ۱۲۵ پاسکال در صورت امکان از اگزاست فن تهویه یوتیلیتی استفاده گردد.البته مواقعی که به علت وجود کانال کشی وعوامل دیگرکه موجب ایجاد فشاراستاتیکی میگردد ، استفاده از فن پشت بامی با پره سانتریفیوژ بجای اگزاست فن سقفی با پره محوری (آکسیال) میتواند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *