علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو

دود سفيد در هنگام صبح و زمانی كه خودرو در شرايط سرد كار میكند، طبيعی است و حالت بخار دارد؛ دليل آن هم اين است كه وقتی شما شب تا صبح خودرو را در گاراژ پارك میكنيد، عمل تقطير در محفظه احتراق شكل گرفته است و زمانی كه شما استارت میزنيد، بخارات از اگزوز خارج میشوند؛ اما اگر پس از گذشت زمانی كه موتور گرم شده همچنان اين سفيدی وجود داشت، احتمال وجود خرابی در واشر سرسيلندر شما است، زيرا كار اين واشر ايجاد آببندی ميان راهگاههای آب و محفظه سرسيلندر است و در صورت خرابی و پارگی روزنههايی بين دو محفظه به وجود میآيد كه آب از آنها عبور كرده و سعی میكند كه با مخلوط سوخت و هوای در حال سوختن به محصولات خروجی اگزوز بپيوندد؛ البته از طرفی ديگر ممكن است آب موتور بسيار زيادتر از معمول در راهگاههای آب وجود داشته باشد، برای اين منظور از ميزان سطح آب موتور آگاهی پيدا كنيد زيرا ممكن است كه آب زيادی باعث فشار بيش از حد به واشرها شده باشد و حتی ممكن است روغن موتور به مجراهای آب، راه پيدا كرده باشد و باعث بروز اين مشكل شده باشد.

اما به راستی اين روغن ريزی از كجا شروع میشود؟ فقط چند قطره روغن میتواند دود خروجی را به اين رنگ در بياورد. اين رنگ كه بيشتر در خودروهايی با كاركرد كيلومتر بالاتر ديده میشود تا خودروهای نو، بيشتر اوقات بخاطر نشتی روغن در مخلوط سوخت و هوا در اگزوز ظاهر میشود.

شما میتوانید این موضوع را در صورتی که دود سفید خروجی از اگزوز شبیه به بخار باشد تائید کنید. بنابراین بهتر است این نشتها را جدی بگیرید و با تشخیص بهموقع آنها از پرداخت هزینههای اضافی یا وارد شدن مشکلات جدیتر به خودرو پیشگیری کنید.

باید یا شیلنگها و اتصالات ماشین رو چک کنی ببینی نشتی داره یا نه ؟ بیاد داشته باشید که داغ کردن ماشین مثه تب کردنه آدمه به همون اندازه می تونه خطرناک باشه تب بالا باعث تشنج و حتی مرگ میشه داغ کردن هم در نهایت به سوختن و مرگ موتور منجر میشه پس این موضوع رو سرسری نگیرید لطفاً !

موتور رو بطور اتوماتیک خاموش می کنن و این کار بسیار عاقلانه ایه چون ادامه کار موتور باعث سوختن واشر سر سیلندر و حتی در موارد شدید سوختن خود موتور (گریپاژ کردن پیستون های داخل سیلندر و جام شدن موتور میشه که دیگه باید یه تعمیر اساسی روی موتور انجام بگیره و هزینه های چند میلیونی رو باید بدین همین واشر سر سیلندر اگه بسوزه برای یه ماشین ساده مثه پراید شاید نزدیک یه میلیون تومن خرج برداره اگه 206 باشه که دو سه برابر میشه .

اول اگه از ناحیه ی خارجی باشه قطعا بدنه ی سرسیلندر ناحیه ی ترکیده شده دچار زنگ زدگی میشه.اما اگر از ناحیه ی داخلی سرسیلندر باشه فقط باید سرسیلندر رو باز کرد تا متوجه بشی.

البته تمام این کارها باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود تا تأثیر معکوس نداشته باشد. 4- پس از تنظيم سفارشات خريد مواد اوليه و چنانچه نياز به خريد قالب باشد سازمان تداركات اقدامات لازم جهت خريد و ساخت قالب را انجام مي دهد كه پس از ساخت قالب و دريافت مواد اوليه، توليد محصول جديد زير نظر سازمان مهندسي تا اخذ تاييد نهايي از مشتري انجام مي پذيرد، پس از تاييديه نهايي از مشتري سپس پروژه تحويل سازمان تضمين كيفيت و كنترل كيفيت جهت نظارت در كلي مراحل توليد مي گردد.

این به معنای تمیز کردن در برش خفه کن است (آن را توسط Grinder انجام می شود). کمتر پیش میاد که ترکیدگی اتفاق بیفته و بیشتر به علت نیم سوز یا سوخته شدن واشر سر سیلندر هست.

شیر بخاری یا شیلنگ شیر بخاری نشتی داشته باشه. بست شیلنگ رادیات شل باشه. همونطوریکه که گفتم : کم شدن آب ماشین می تونه عواقب خیلی پرهزینه ای داشته باشه که مثلا سوختن واشر سر سیلندر یکی ازکمترین اونهاست !

معمولا در صورت تعویض واشر سرسیلندر، مشکل خروج آب از اگزوز ماشین رفع می شود. دستگاه خمكن CNC (1و 2): خمكن CNC يك دستگاه بسيار پيشرفته است و به صورت كاملا خودكار عمل مي كند. چطور میشه تشخیص داد آبی که از رادیاتور کم میشه مربوط به سوختن یا ترک برداشتن واشر سر سیلندره ؟

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *