علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو

درحالت نیم کلاچ کردن، صفحه کلاچ در وضعیت نیمه آزاد، مابین فلایویل و صفحه فشاری دیسک قرار میگیرد تا بتواند بدون وارد آوردن فشار زیاد به موتور، گشتاور پیچشی زیادی را منتقل کند.

طراحی و ساخت قطعات سیستم کلاچ برای حصول اطمینان از وجود مقدار لازم نیروی گیرش و جدایش موردنیاز عملکرد سیستم و نیز پایایی آن انجام میگیرد، به همین دلیل توجه ویژه به پارامترهای ابعادی و عملکردی قطعات کلیدی سیستم، از اهمیت ویژهای برخوردار است تا بتواند ارتباط مناسبی بین موتور و جعبه دنده پدید آورد.

در صورتی که چرخها به گشتاور بالایی برای حرکت نیاز داشته باشند و موتور جوابگوی آن نباشد، باز هم بکس و باد کردن لنتها سبب قطع ارتباط ناقص شده و از خاموششدن موتور جلوگیری مینماید.

اگر نشت روغن موتور وجود داشته باشد، عقل سلیم بهشما میگوید که نشتی زیر موتور قرار دارد، اما همیشه بلافاصله مشخص نیست که موتور در کجا قرار دارد. در اثنای انجام آزمایشات مختلف متوجه 3 ضعف در این خودرو ی کوپه شدم.ضعف اول و دوم در از دست دادن چسبندگی و فرمان پذیری خودرو در سرعت های بالای 120 کیلومتر در ساعت بود و ضعف سوم در ترمز های ضعیف آن با توجه به قدرت و وزن اتومبیل بود.البته ناگفته نماند که این مساله با سیستم ترمز های قوی برمبو که در برخی از جنسیس کوپه های وارداتی دیده می شود به طور کامل رفع شده است اما برای اینکه ترمز خوبی همانند برمبو داشته باشید باید پرداخت هزینه ی 700 هزار تومانی برای هر دست لنت را متقبل شوید!

توصیه کارشناسان جهت حرکتی پر قدرت و بدون لرزش، استفاده از کیت کلاچ استاندارد ایـساکو در داخل بستهبندیهای دارای هولوگرام است. تایرهایی که از یک سمت (لبههای داخل یا خارج) اصطلاحاً ساییده شده باشند، نشانگر عیب در سیستم تعلیق به خصوص درکمک فنرها است که پس از انجام آزمایشات لازم و حصول اطمینان از خرابی کمک فنرها، نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید.

بنابراین هرچه زودتر باید نسبت به تعویض بوشها اقدام شود. شرکت ایساکو بهدلیل اهمیت موضوع و در راستای کسب حداکثر اطمینان مشتریان از مرغوبیت تمامی قطعات ارایه شده در بستهبندی این شرکت، مطابق با استانداردهای خودروساز اقدام به تست و ارزیابی کیفی قطعات خود مینماید و سازندگان این دسته از قطعات، از میان معتبرترین برندهای تولیدکننده این قطعه در ایران و سطح جهان انتخاب شدهاند.

اگر قطعات و لوازم مربوط به نصب کمک فنر ترکخوردگی و یا تغییر شکل داشته باشند، در زمان شتابگرفتن، ترمزکردن و یا عبور از ناهمواریهای سطح جاده، باعث ایجاد صدای غیرعادی میشوند. معمولاً فیلترهای هوا سوراخهای بسیار ریزی دارند و این امر ورود هوا به محفظه احتراق را سخت میکند.

این صدا خفه کن ها مقاومت خیلی کمتری در برابر خروج دود دارند اما صدا را به خوبی صدا خفه کن های معمولی کم نمی کنند.

كارگاه پشم شيشه: در كارگاه پشم شيشه ابتدا بسته هاي بزرگ پشم شيشه كه به صورت بسته بندي منظم وجود دارند بازگرديده و به وسيله تيغ موكت بري و اره تيز ب قطعات كوچكتر برش مي خورند و سپس به دور قسمتي از لوله هاي اگزوز پيچيده مي شوند، همچنين دور لوله هاي مشبك اسكلت داخل و لوله هاي مشبك داخل كپسولي منبع انتهايي پيكان پيچيده مي شوند كه در كاهش صدا و آلودگي نقش مهمي دارند، در اگزوز بعضي از ماشين ها پشم سنگ جايگزين پشم شيشه شده است.

32 ـ چراغ توقف (چراغ ترمز): عبارت از چراغهايي است كه هنگام بهكاربردن ترمز پايي براي كاهش سرعت يا توقف به كار ميرود تا توجه لازم را به استفادهكنندگان از راه در پشت سر وسيله نقليه بدهد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *