علت بوی بد اگزوز ماشین و بررسی دلایل ایجاد بو در اگزوز خودرو

با بهينه سازي موتور از نظر نسبت تراكم و تنظيم زمان جرقهزنی، اين افت قدرت را مي توان در عين بهره برداری عالی از ويژگي هاي گشتاور سرعت پايين بين 5 تا 10 درصد تقليل داد.

ولی بالاخره و با کمی ارفاق در بازار ما این دو کوپه زیبا خودروهای اسپرتی هستند که جوانان ماجراجو باید یکی را انتخاب کنند و از نظر قیمتی (نمونه های دست دوم) نیز نزدیک به هم هستند.

هنگامیکه شمع ها نیروی لازم جهت جرقه زدن را دریافت نمی کنند، سیستم با تزریق سوخت بیشتر سعی می کند این کار را جبران کند. این موضوع ممکن است با صدای عجیبی همانند تق تق ( همانند سرفه انسان)، حرکات ناگهانی و یا لرزش در هنگامیکه ماشین روشن است ولی حرکت نمی کند (اصطلاحا درجا کار می کند مثل ایستادن در پشت چراغ قرمز) همراه باشد.

اگر موضوع خرابی کوئل حاد شود، هنگامیکه می خواهید اتومبیل را روشن کنید باید چندین مرتبه استارت بزنید تا روشن شود یا زمانیکه می خواهید شتاب بگیرید خودرو به صورت ناگهانی خاموش می شود.

هنگامیکه جریان 12 ولت وارد این سیستم می شود، ابتدا از سیم پیچ اولیه عبور می کند که سبب می شود یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد شود. اگر هر کدام از نشانه های ذکر شده را در اتومبیل خود مشاهده کردید بلا فاصله باید به تعمیرکار مراجعه کنید، چراکه این موضوع در ابتدا خیلی راحت تر حل می شود، در دراز مدت سبب آسیب های جدی به خودرو شده و هزینه سنگینی باید پرداخت کنید.

سرویس و تعمیر خودروی وارداتی یا لوکس خود را به ما بسپارید! معمولا چنین صدایی مربوط به نشتی در سیستم خنک کننده موتور یا لوله وکیوم است. موارد مختلفی در چنین موقعیتی می بایست بررسی شوند از جمله: مشکل در سیستم جرقه زنی، گرفتگی فیلتر بنزین، شمع های کثیف یا فرسوده، وایر شمع های آسیب دیده و یا کاتالیزور اگزوز خراب.

پس از آن بسته به نوع پیکر بندی کوئل به یکی از دو قسمت شمع یا توزیع کننده ارسال می شود. به علت عدم توانایی اینگونه از کاتالیزور ها در کاهش آلاینده های اکسید نیتروژن، امروزه در موتورهای بنزینی از این نوع کاتالیزور ها استفاده نشده و به جای آنها از کاتالیزور های سه گانه بهره برده می شود.

همچنین، اگر آلایندگی خودرو شما به طور ناگهانی افزایش پیدا کند، نشان دهنده نبود کاتالیزور است. شایان ذکر است که تنها دلیل شنیدن صدا انفجار خرابی کوئل نیست، بلکه اگر شمع ها به درست کار نکنند یا مخلوط سوخت و هوا به قدر کافی (کمتر یا بیشتر از حد مجاز ) غنی نباشد نیز سبب انفجار در مسیر اگزوز می شود.

هنگامیکه یکی از سیلندرها به درستی آتش نگیرد یا اینکه اصلا محترق نشود موتور به درستی کار نمی کند. این اتفاقات در هر زمانی ممکن است رخ دهد اما در حالتی که موتور تحت فشار بیشتری است مانند زمان شتاب احتمال وقوع نشانه های فوق بیشتر است.

شنیدن صدایی شبیه به صدای انفجار در قسمت اگزوز می تواند یک نشانه برای خرابی کوئل باشد، هنگامیکه یک کوئل احتراق مشکل (نقص) داشته باشد نمی تواند ولتاژ کافی تولید کند و به شمع های خودرو ارسال کند در نتیجه احتراق به صورت ناقص ایجاد می شود و بخشی از سوخت به صورت بلا استفاده باقی می ماند که بعدا از طریق اگزوز خارج می شود.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *