عرضه قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی و اگزوز-مرکز ماشین آلات سنگین ایران

آتش سوزي جنگلها : مقادير عظيمي از دود(ذرات كربن) در هنگام آتش سوزي جنگلها به هوا منتشر مي شود. برخی سؤال میکنند که آیا رانندگی با خودرویی که فقط اندکی مایع خنک کننده کم میکند و خبری از دود سفید نیست کار عاقلانهای است؟

جنسیس فوق مانند مدل قبلی از تقسیم وزن 55 به 45 درصد در جلو و عقب برخوردار است و به همین علت هم در هر بار پیچیدن، اتومبیل تمایل به در پیش گرفتن مسیر مستقیم دارد. این تعلیق که به ادعای کمپانی سبکتر شده است از ساختاری مستقل تبعیت میکند و در محور جلو مک فرسون با ساختار اتصالی دوگانه و توپی های اشتراکی و در عقب از نمونه 5 اتصالی است که به کمک فنرهای مارپیچ، ضربه گیرهای جاذب، و میله تعادلساز (22 میلیمتری در جلو و 19 میلیمتری در عقب) مجهز شده است.

سیستم تعلیق پرانتقاد است اما برخي از ضعف هاي مدل پیشین در مدل 2013 تا حدودی اصلاح شده و این موضوعی است که در تجربه چندین ساعته رانندگی ما با آن کاملا محسوس بود. برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ماه ژانویه سال گذشته بود که شرکت خودروسازی هیوندای در پشت برند جنسیس از مدل G80 پرده برداری کرد که درواقع بر روی پلتفرم جنسیس G90 توسعه پیدا کرده بود ولی امکاناتی کمتر از آن داشت، اما خردادماه سال گذشته در جریان نمایشگاه خودرویی “بوسان موتور شو (Busan Motor Show)” که در کره جنوبی برگزار شده بود، این خودروساز کرهای یک نسخه اسپرت از برند G80 با اطلاعات ناقص معرفی کرد که از لحاظ کلی و نقطه نظر طراحی شباهتی نزدیک به مدل اصلی دارد، ولی مدل اسپرت راهنمای اگزوز چهارتایی داشته و طراحی ظاهری آن هم با استفاده از سپرهای جدید و دیفیوزر سپر بسیار تهاجمیتر شده است، هرچند کاهش ارتفاع اتومبیل با استفاده از یک سیستم تعلیق اسپرت هم بسیار تاثیرگذار بوده است.

دربخش پنجم تست، به دو فاکتور پرداختیم که نخست جذابیت صدای پیشرانه و اگزوز یک خـودروی اسـپورت و دوم فضــای داخلـی کـابین بود که صـدای موتـور و منیـع اگزوز باکستر بی بدیل و مثل غرش مردانه بود و به مراتب جذاب تر از جنسیس بود و یک نمره مثبت به باکستر می افزود ولی در عوض فضای داخلی جنســیس بیشتر بود و مثل باکستر احساس خفگی به راننده دست نمی داد و یک امتیاز گرفته شد باکستر را جبران می کرد.

البته برای این تست باید قاعـدتا پورشـه باکسـتر S بـا موتـور ۳.۵ لیـتری ۳۱۰ اسبی استفاده می شد اما بدلیل موجود نبودن در زمان تست و اینکه در آن محدود زمانی تمامی باکسترهای وارداتی از نوع ۳ لیتری بودند به انچه داشـته قناعـت کـرده و لباس رزم برتن و راهی میدان نبردشدیم!

ایـن مسـئله البتـه با توجــه بـا وزن ۱۳۸۰ کیلوگرمـی باکستر و تعریف ۱ اسب بخار به ۵.۴ کیلوگـرم وزن در مقابــل جنسـیس ۱۶۱۰ کیلوگرمـی کــه بــا موتـور قلـدرتر جــور مابه التفــاوت ۳۰۰ کیلوگرمـی اضــافه وزنـش بـه نسـبت باکستر را کشیده بود شاید دور از انتظارنبود.البته نسبت تعریف وزنی به قدرت موتور جنسیس تنها ۲ دهم کمتر بود که مهندسین هیوندای به عدد ۵.۲ کیلوگرم برای هر اسب بخار رسـیده بودند.

تست اولیه قاعدتا روی خط استارت و در مسیر مستقیمی ۱ کیلومتری بود که قاعدتا به بیش از ۴۰۰ متر آن نیاز نداشتیم. دارنده گواهينامه موظف است ظرف يك ماه پيش از پايان مهلت مقرر، براي تمديد مدت اعتبار يا تعويض آن به گواهينامه معادل به راهنمايي و رانندگي مراجعه نمايد.

یاتاقان زدن نیز در اثر ایراد در امر روانکاری موتور است که معمولا ناشی از کمبود روغن خواهد بود. ﺗﺎ اینجا در شتاب گیری اولیه هردو خودر نمره مساوی دریافت کردند، اما درشتاب گیری ثانویه جنسیس بـا یک نمره مثبت جلو افتاده بود که جعبه دنده محشر باکستر بازی را به تساوی کشاند.

اضافه شدن دو دنده بیشتر نتیجه ای جز کم شدن فاصله طی کردن ضرایب و کاهش زمان سبک شدن دنده ها نداشته است و از این جهت در هیچ یک از دورها کمبودی احساس نمیکنید اما مانند مدل قبلی در شتاب اولیه و در حد فاصله دنده 1 به 2 علیرغم وجود کنترل هرزگردی و روشن بودن سیستم کنترل پایداری، چرخها بازهم دچار هرزگردی میشوند که با هدر رفتن نیرو همراه خواهد بود.دیسک های ترمز گرانقیمت برمبو به عنوان یکیاز محاسن جنسیس کوپه نسل قدیم در مدل 2013 نیز همچنان پا برجاست.

البته این موتورسیکلت مشکلاتی هم دارد از جمله داغ کردن بیش از حد به ویژه در صورت روشن بودن مداوم که میتواند مشکلاتی را هم برای موتور آن ایجاد کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *