صدا خفه کن: نحوه رفع اهرم شکسته اگزوز در ماشین شما

اگزوز اسپرت نوعی از اگزوز محسوب میشود که از نظر فاکتورهایی همچون: اندازه، زیبایی و میزان صدای تولیدی دارای تفاوتهایی با منبعهای معمولی است و این موارد و ویژگیها باعث شدهاند تا بسیاری از علاقهمندان به این نوع اگزوزها برای تعویض منبعهای معمولی با اگزوزها و سر اگزوزهای اسپرت اقدام نمایند تا ضمن افزایش زیبایی اتومبیل خود، از صدای متفاوت این اگزوزها نیز بهرهمند شوند.

میزان فرسایش تایرها در دو محور خودرو، بسته به نوع، شرایط استفاده و محور محرک خودرو متفاوت است. حال با بهبود شرایط پاندمی در کشور، ممنوعیت تردد بین شهرهای زرد و آبی برداشته شده است و تنها برای ورود به شهرهای نارنجی و قرمز به مجوز نیاز است.

در ایران با توجه به مقررات زیست محیطی جاری هنوز استفاده از این فناوری, بهرغم مقادیر بالای میزان PM در هوای کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت، الزامی نشده است. در برخی از خودروهای جدید از منیفولدهای که دارای ورودی های صیقلی شکل هستند استفاده می شود تا مقاومت هوا را بر طرف کنند و از طرف دیگر با کاهش لوله های ورودی و فیلتر هوای بزرگتر می توان در افزایش جریان هوا تاثیر گذار بود .

افزایش مصرف سوخت و افزایش گرمای تولید شده در تایرها از دیگر عواقب کم بودن فشار تایرهاست. تنظیم نکردن باد تایر بر مصرف سوخت، فرمان پذیری و راحتی خودرو تأثیر منفی می گذارد و عمر آن را نیز کم می کند.

میزان فشار باد داخل تایر تأثیر مستقیمی در میزان سایش آن دارد. در داخل شکاف گل های لاستیک زائده هایی وجود دارد که نشان دهنده مقدار مجاز استفاده از آج لاستیک هستند. علاوه بر تنظیم باد، عمق آج لاستیک های خودرو را نیز باید همیشه بررسی و کنترل کرد.

در صورت افزایش بیش از حد فشار نیز سطح مرکزی تایر در مقایسه با دیگر نقاط فرسودگی بیشتری پیدا خواهد کرد. بنابراین جابه جایی تایرها به صورت ضربدری، علاوه بر ایجاد تعادل در میزان سایش کلی و افزایش عمر مفید آنها، زمان تعویض هر چهار لاستیک را یکسان می کند.

طول عمر مفید این قطعه حدودا بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر است و بعد از مدتی پس از این دوره، عملا کارایی خود را از دست داده و میزان آلایندگی تا ۵ برابر افزایش می یابد پس بهترین زمان تعویض کاتالیزور اگزوز خودرو بین 100 تا 120 هزار کیلومتر می باشد.

9. برای متوقف کردن موتور ، کلید Kill را فشار دهید و دریچه گاز را در مخزن خاموش کنید. به همین دلیل است که سازندگان تایر همواره فشار مناسب را تا حدی کمتر از فشار ماکزیمم درج شده روی دیوار تایر اعلام می کنند.

برای اطمینان از مناسب بودن فشار تایرها، توصیه می شود هر دو هفته یکبار، زمانی که لاستیک ها سرد هستند، فشار آنها تنظیم شود. هنگام تعویض لامپ به شیشه لامپ نو دست نزنید، چرا که چربی دست شما روی آن می نشیند و زمانی که داغ شود باعث ترک خوردگی اش خواهد شد.

هنگام تنظیم نور چراغ ها باید توجه داشت که اگر این کار به طور نادرست انجام شود، خیره کنندگی بیش از حد، اتلاف در میزان نوردهی و خستگی راننده را به همراه دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *