دلایل اصلی پت پت اگزوز ماشین

پس از اتمام نصب ، موتورسیکلت را روشن کرده و به صدای جدید گوش دهید. اگر همه چیز با روش سوم روشن است ، دو روش اول نیاز به توضیح بیشتری دارد. تغییرات دما (سرما و گرما) ، تماس با رطوبت ، خاک و گرد و غبار – همه اینها باعث ایجاد خوردگی می شود.

با این وجود، آسیب به بستر مبدل کاتالیستی ناشی از سوء عملکرد موتور یا تماس فیزیکی می تواند یک محدودیت ایجاد کند، باعث کاهش جریان و عملکرد اگزوز شود.

سرد بودن موتور و ایجاد دود سفید: چون در ابتدای کار ،قطعات موتور سرد می باشند، مقداری از از گرمای تراکم توسط این قطعات و مایع سیستم خنک کننده جذب می شود و به همین دلیل گرمای درون محفظه احتراق به حد مطلوب نرسیده واحتراق سوخت ناقص خواهد بود با کارکردن موتور به مدت چند دقیقه و گرم شدن موتور این مشکل حل می شود.لازم به یادآوری است که فلسفه وجودی ترموستات نیز در سیستم خنک کاری موتور همین نکته میباشد که ترموستات از گردش مایع خنک کننده در ابتدای شروع کار موتور بصورت موقتی جلوگیری میکند تا دما سیلندر و محفظه احتراق هر چه سریعتر گرم شده و پس از رسیدن به دمای مطلوب جهت احتراق ،ترموستات به اصلاح باز شده و گردش آب در سیستم خنک کننده امکان پذیر می گردد.

چه کاری می توان انجام داد تا ماشین تا حد امکان بی سر و صدا کار کند؟ در زندگی روزمره ، اغلب آن را “صدا خفه کن وسط” می نامند ، زیرا در وسط سیستم اگزوز قرار دارد.

برای درک علت صداهای بلند ، باید بدانید که یک سیستم اگزوز استاندارد چگونه کار می کند و در هنگام کار تحت چه فشارهایی قرار می گیرد. از روی این نقشه می توان متوجه شد که چه عملگر یا سنسوری به چه پین از ترمینال های ایسیو ECU وارد می شود و بر این اساس علت مشکل را در ایسیو جستجو کرد ،در مورد نقشه های داخلی ایسیوها هم باید گفت که هرگز عمومی نشده و فقط در انحصار کمپانی های سازنده است.

گازهای تحت فشار وارد تشدید می شوند ، مقداری از انرژی خود را از دست می دهند و با شتاب کمتری حرکت می کنند.

منشاء متفاوتی دارند. اولاً ، اینها صداهایی از انبساط گازهایی است که از آن عبور می کنند. این صدا خفه کن های تاکتیکی هستند که رایج ترین هستند.

ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید یک اگزوز آرام را به تنهایی و بدون کمک متخصصان بسازید. اگر شما به یکی از این مشکلات در خودروی خود مشکوک شدید، چک کردن خودرو توسط یک مکانیک حرفه ای بسیار مهم و ضروری است.

منظور از صدای موتور ، هر نوع صدای ناخوشایندی از قبیل ، زوزه کشیدن ، تق تق کردن ، تاپ تاپ کردن و سوت کشیدن است . در موارد بسیار دشوار ، تنها یک چیز از سیستم خروجی اگزوز با صدای بلند نجات می یابد – جایگزین صدا خفه کن قدیمی با یک دستگاه جدید.

تن صدای TC104 ریز بوده و دارای برگشت صدا مناسب میباشد. حجم صدا به طور همزمان تحت تأثیر چندین پارامتر رزوناتور است: اندازه ، شکل و طراحی آن. بازتابنده های صدا به تدریج غیر قابل استفاده می شوند. از این رو در نسل چهارم این موتورسیکلت در سال 1987 اقدام به نصب یک موتور شش سیلندر بر روی این محصول پر فروش خود کرد.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *