خرابی اگزوز-دود اگزوز ماشین

آیا می دانستید کاربراتور در سال 1876 میلادی، توسط یک مخترع آلمانی به نام “گوتلیب دایملر” اختراع شد. مرحله اول: راه های دسترسی به کاربراتور رو باز می کنیم. این روش تنظیمی که در بالا برای شما گفته شد در صورتی اثر بخش است که موتور شما هیچ عیب دیگری نداشته باشد به عبارتی موتور باید با تک استارت و بدون گاز دادن روشن بشه ، دست گرفتن ممتد روی استارت هم دلیلی بر تنظیم نبودن کاربراتور هست (هوای سرد هم این مسله رو بوجود میاره و چون سنسوری نیست که کاربراتور رو حالی کنه نسبت هوا و بنزین رو رعایت کنه، باز تنظیم میخواد که شما میتونید یکم پیچ بنزین رو متمایل به دورهای بالاتر کنید ، تقریبا کار ساسات رو میکنیم) و اگر هم روشن نمیشه نحوه صحیح باز همون تک استارت زدن هست و در استارت سوم به بعد شما میتونید ساسات بگیرید.

موتور گرم شده مشکلی نیست. به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صدای زوزه موتور برای علاقهمندان به موتورسیکلت جذابیت دارد؛ صدایی که ممکن است برای بسیاری گوشخراش و ناهنجار باشد.

شرکت یاماها در ساخت اگزوز یکی از مدلهای موتورسیکلت خود از نوعی نانو پوشش متخلخل استفاده کرده است که موجب محافظت از اگزوز در برابر خوردگی و حرارت میشود. در نمایشگاه O&S، شرکت یاماها نشان داد که به طیف استفاده کنندگان از فناوری نانو در ساخت موتورسیکلت پیوسته است.

بنزینی که در تصویر بالا هست با تصویر پایین مقایسه کنید، خودتون متوجه میشید که یه کاربراتور چقدر می تونه کثیف باشه. مرحله چهارم: پیچ های اتصال کاربراتور به سیلندر رو باز می کنیم.

اینکه چگونه باید از کاربراتور نگهداری کرد تا زود به زود از کار نیافتد یا نحوه تنظیم و تمیز کردن کاربراتور چگونه است و … موتور رو بطور اتوماتیک خاموش می کنن و این کار بسیار عاقلانه ایه چون ادامه کار موتور باعث سوختن واشر سر سیلندر و حتی در موارد شدید سوختن خود موتور (گریپاژ کردن پیستون های داخل سیلندر و جام شدن موتور میشه که دیگه باید یه تعمیر اساسی روی موتور انجام بگیره و هزینه های چند میلیونی رو باید بدین.

اگه پارت پارت یا صدایی شبیه این از اگزوز شنیدید میزنید کنار و پیج هوا رو یک دور به سمت چپ میچرخونید(هر دور چرخش عبارت است از ۳۶۰ درجه که دوباره شیار پیچ روی همون درجه مبنای فرضیمون قرار بگیره).

ساختار اصلی مبدل همانطور که از بیرون مشاهده می شود، یک ساختار محصور است که اغلب به شکل جعبه یا یک لوله بلند است.

موتور رو به سرعتی میرسونید که بخواین آخرین دنده سبک تر رو بدین ، دور موتور حدود ۸ باشه ولی دنده آخر رو ندین یعنی اگه ۵ دنده میخوره ، شما توی دنده ۴ دور موتور رو تا ۸ هزار ببرین بعد گاز رو ول کنید.

از این رو استفاده از پلاگ فن ها در مکانهای که حساسیت صدایی در آنها اهمیت دارد بسیار مناسب تر از اگزاست فن سانتریفیوژمی باشد، البته ظرفیت هوادهی پلاگ فن ها مشابه اگزاست فن های سانتریفیوژ می باشد وتفاوتی در این مورد ندارند.

در این اینجا سعی میکنیم صداهای اضافی که از انجین و دیگر قسمتهای موتورسیکلت شنیده میشه وایرادات موتورسیکلت را با دیگران به اشتراک بگذارید.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *