خرابی اگزوز-دود اگزوز ماشین

اگر در عملکرد نشانگر دمای موتور متوجه نوسان و بالا پایین رفتن دما شدید، بهاحتمالزیاد واترپمپ شما درست عمل نمیکند. اگر بدون مقدمه و تغییری در عملکرد موتور، خودروی شما شروع به داغ شدن کرد، توجه کنید در زمان بالا رفتن نشانگر دمای موتور، صدای فن شنیدهشده و دور تند آن عمل میکند؛ بهاحتمالزیاد ترموستات خودروی شما نیاز به تعویض دارد.

یکی دیگر از دلایلی که بحث برانگیز خواهد بود، عدم صدای اگزوز است. پس در صورت شنیدن صدای جیرجیر لیز خوردن تسمه، شل بودن و خشکی بیشازحد آن، باید به فکر تعویض تسمهپروانه باشید. برای پاسخ به این سوال و بررسی تاریخچه اتومبیل در ایران باید به زمان قاجار برویم.

مشکل در مبدل کاتالیست با ۵.۸۹ درصد از تعمیرات در رده ی دوم ایستاده است. از موارد دیگری که میتوان به آن اشاره کرد استهلاک واشر واترپمپ است که بهصورت نشت مایع رادیاتور قابلتشخیص میباشد. میتوان به مواردی همچون، خرابی فیوز فن، خرابی سنسور و سوییچ فن و ایراد در سیمکشی اشاره کرد.

برای بررسی عملکرد سنسور و کلاچ فن، موتور را روشن کرده و کولر را روشن کنید، اگر بعد از تقریباً 2 دقیقه فن روشن نشد بدون تردید ایرادی در سیستم وجود دارد.

فن آکسیال براساس کاربری مورد انتظار از آن، در محل های مختلفی با اشکال متفاوتی نصب می گردد. اولین مورد و مهمترین مورد، بحث وضعیت واشر سرسیلندر خودرو است که در صورت خراب بودن باید تعمیر یا تعویض شود. برخی از افراد دوست دارند از خلاقیت خود برای ساخت وسایلی که به آنها نیاز دارند، استفاده کنند که ساخت کیت اگزوز نیز شامل همین مورد میشود.

استفاده میکنند. یکی از همین قطعات جذاب که طرفداران زیادی دارد، کیت اگزوز است. واقعیت این است که تنظیم نسخه در موتور سیکلت های دو زمانه باید قبل از هر چیز با رزوناتور آغاز شود. البته مبدل های کاتالیستی که روی خودروهای تولید داخل نصب می شود پس از حدود 80 هزار کیلومتر باید نسبت به تعویض آن اقدام شود .

گروه لابیگر اروپایی «حملونقل و محیط زیست» Transport & Environment که علاقه زیادی به برقی شدن حملونقل دارد، منافع حاصل از سوختهای مصنوعی را «سراب» توصیف کرده و اعتقاد دارد که قانونگذاران باید استانداردهای دیاکسیدکربن را بر اساس آلایندههای اگزوز خودروها وضع کنند.

اگر متوجه شدید که مایعی در حال خروج از لوله اگزوز است در ابتدا باید قبل از ترسیدن نوع آن مایع را تشخیص دهید و متوجه شوید که آیا خطرناک است یا نه!

داغ کردن و جوش آوردن هم مثل ایرادهایی دیگری که از خودروی شما سر میزند، در صورت تشخیص زودهنگام و عیبیابی؛ با صرف هزینهی کمتر و آسیب ناچیزتری قابلحل شدن است. بررسی سطح مایع خنککننده بهصورت منظم جز مهمی از نگهداری خودروی شما بهحساب میآید.

هم چنین ممکن است ضعف پمپاژ بنزین از کثیفی فیلتر باشد. دلایل معدودی میتواند باعث خروج مایعهایی مثل آب یا بنزین از لوله اگزوز خودروی شما شوند که برخی از آنها مشکلی نبوده و برخی دیگر میتوانند نشان از مشکل جدی در خودرو باشند.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *