برنامه صدای اگزوز ماشین ها

گازهای آلاینده خروجی از موتور خودروها شامل گازی سمی به نام کربن مونواکسید، VOC ها (ترکیبات آلی فرار) و همچنین ترکیبات نیتروژن اکسید است که باعث ایجاد مه دود می شود (دود سرفه آوری از اگزوز خودروها خارج می شود) .

یکی از آن ها با استفاده از یک فرآیند شیمیایی به نام کاهش (حذف اکسیژن) با آلودگی اکسید نیتروژن مقابله می کند. اگه توجه کنیم سنسوری که به اگزور نصب درست قبل از کاتالیزر میباشد تا اطلاعات انفجار انجام شده را به کامپیوتر برسونه با توجه به هوای کشورما مگر اینکه بابرداشتن این قطه اتفاقی بین سنسور وکامپیوتر بیفته که این هم خیلی ممکن نیست یکی ازخواص این قطعه اینکه اگه در دمای یک درجه گرما قرارش بدیم چند برابر بیشتر گرم میشه تا گازهای خروجی را جذب کنه برداشتن کاتالیزور در وسیله ای مدل پایین که بالای پنجاه هزارکیلومتر کارکردند در شتاب شاید کارایی داشته باشد ولی در وسیله ای کم کار کرده امکانش خیلی کم میباشد.

آتن یکی از آلوده ترین شهر های دنیا است (در اثر آلاینده های خروجی از وسائل نقلیه). تنها درصد کمی از گازهای خروجی از موتور دیزلی (حدود یک درصد) آلاینده هستند. مکانیزم راه اندازی موتور برق ها چگونه است؟ ما نمی خواهیم بگوییم این مدل از هر نظر بهتر از موتور بنزینی است.

به این معنی که هوای کم فشار در یک جهت وارد فضای فن شده و در همان راستا پس از عبور از میان پره های پروانه و جذب انرژی آن، با سرعت بالایی به بیرون پرتاب می شود.

دودهای خروجی خودرو قبل از خروج از اگزوز ، از کاتالیزور خودرو عبور می کنند که به دنبال آن مقدار زیادی از آلودگی ها از آن دود حذف می شود.

در تئوری، ترکیب هر سوخت هیدروکربنی با اکسیژن هوا باعث آزاد شدن مقدار زیادی انرژی، کمی کربن دی اکسید و آب می شود که پاک و نسبتا بی ضرر هستند. بعد از اینکه کاتالیزور وظیفه خود را انجام داد، گازهای خروجی از اگزوز عمدتاً نیتروژن، اکسیژن، کربن دی اکسید و آب ( به شکل بخار) خواهند بود.

تعویض کاتالیست معمولا در اگزوز سازی ها انجام می شود و کاتالیز کهنه با یک کاتالیست جدید معاوضه می شود. همانطور که می بینید، مبدل های کاتالیزوری با کاهش غلظت آلاینده ها تفاوت قابل توجهی در هوای محیط ایجاد می کنند.

همانطور که گفتیم، کاتالیست در واقع قطعه ای است که در مسیر اگزوز خودرو قرار می گیرد و جلوی انتشار بسیاری از عناصر آلاینده محیط زیست را می گیرد.

در واقع در مبدل های کاتالیزوری سه واکنش شیمیایی مختلف به طور همزمان اتفاق می افتد. همچنین مبدل های کاتالیزوری سه گانه عملکرد بسیار بهتری نسبت به مبدل های دوگانه دارند. نفت خام مخلوطی ازهیدروکربن هاست ( ملکول های ساخته شده از ترکیب کربن وهیدروژن)، زیرا بخش عمده ای از ساختمان موجودات زنده نیز از اتم های کربن و هیدروژن تشکیل شده است.

زیرا سرب موجود در سوخت های متداول، کاتالیزور را “مسموم” می کند، به طوری که کاتالیزور دیگر قدرت جذب آلاینده های موجود در گازهای خروجی را نخواهد داشت. در یک مبدل کاتالیزوری، نقش کاتالیزور تسریع فرآیند حذف آلاینده هاست.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *