بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

اگر صدایی مانند انفجار شنیدید و بوی دود اگزوز را حس کردید مشکل از اگزوز است. به این شکل مقداری از سوخت که در حال خروج از سوپاپ دود است، به همراه سوخت درون سیلندر مشتعل میشود و در نتیجه بکفایر به همراه صدای انفجار آن، رخ میدهد.

در یک سیستم اگزوز دوتایی با لولههایی با طول یکسان به دلیل اینکه پالسهای گاز همزمان خارج میشوند، صدای بهتری تولید میشود اما مهندسی این طرح یک چالش است زیرا مهندسان فورد میخواستند فاصلهٔ رپتور از سطح زمین و همینطور زاویهٔ فرار آنرا به حداکثر برسانند.

صفر تا 96 کیلومتر این خودرو در 2/9 ثانیه پر میشود. موتور دستساز 8 سیلندر 6/3 لیتری (یا 6/2 لیتری بستگی دارد که شما چگونه حساب کنید) مرسدس با 583 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور، شتاب صفر تا 96 کیلومتری 3/6 ثانیهای را بر جای میگذارد و اینجاست که صدای آن به گوش میرسد.

معمولاً در غالب خودروها باید در سرمای زیاد تا 50% ضد یخ و در گرما تا حداقل 40% از ضد یخ استفاده شود. منظور ما این است، 911 توربو S مانند دیگر خودروها پر سر و صدا نیست و غرش نمیکند.

ما لوله را در چارچوب خاموش کننده کامل قرار می دهیم. بنابراین می توان آن ها را در رنج قیمتی متفاوتی در بازار ها جست و جو کرد که روند را برای انتخاب خریداران آسان تر می کند. وظیفه ECU در این سیستم محاسبه سرعت و ارسال دستور باز و بستن شیرها برای تنظیم روغن ترمز است.

سطح تماس منیفولدها با ماشین کاری تخت بر سر سیلندر ها منطبق شده و برای جلوگیری از هرگونه نشتی از آن، یک واشر از جنس مس و مواد نسوز بر سر آن قرار داده شده است. همچنین اگر پیشرانه از نوع سیلندر خشک (بوش جدانشدنی) نظیر پراید و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ باشد، در صورت آسیب دیدن سطح داخلی دیواره سیلندرها، بایستی بلوک موتور به طور کامل از روی خودرو پیاده شده و به جهت رفع عیب راهی کارگاه تراشکاری گردد.

ماده 108 ـ رانندگاني كه قصد گردش به راست يا به چپ يا توقف يا تغيير مسير را دارند مكلفند از فاصله حدودي 100 متر به محل گردش يا توقف به وسيله چراغ راهنما به ترتيب زير علامت دهند: الف ـ براي گردش به راست، چراغ راهنماي سمت راست وسيله نقليه را روشن كنند.

حتی مدلهای پایینتر با موتورهای 6 سیلندر توربوشارژدار نیز صدای شوکهکنندهای دارند. طراحی زیبای این خودرو چشمها را مجذوب خود میکند و البته پس از شتاب گرفتن، گوشها را نیز نوازش میدهد.

نتهای اگزوز آن، Bass بیشتری را حتی از یک خودرو تیون شده با صندوق عقبی پر از سابووفر تولید میکند که صدای آن بلند، خام، نارس و تحریککننده است. با دارا بودن یک سیستم اگزوز دوگانه ویژه، این خودرو مانند یک «ماسل کار» برگشته از دوران طلایی دیترویت، میغرد.

در برخی صدا خفه کن ها داخل انبار اگزوز از مواد نسوز نیز پر می گردد. مانند کوروت، F تایپ کوپه جدید نیز کار خود را بدون عیب و نقص انجام میدهد. کوروت در 6 دهه گذشته نماد سرعت بوده و گونه7C هم بدون چون و چرا یکی از بهترینها است.موتور قلدر و قدرتمند 8 سیلندر کوروت نیروی خود را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دستی به چرخهای عقب منتقل میکند.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *