بررسی بخش های سیستم اگزوز ماشین

طبق محاسبه ای که نسبت به طول عمر مفید این قطعه انجام شده است، ۴ الی ۵ سال عمر مفید اگزوز ها هستند و با طی مسافت هایی حدود ۸۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر ملزم به تعویض هستند.

این اجزاء و قسمت ها که خود تشکیل قطعه ای به نام اگزوز را می دهند باعث خروج دود و گازهای حاصله، ناشی از سوخت در اتومبیل می شوند.

از آنجایی که این نوع اگزوز ها صدای بسیار گوش خراش و آزار دهنده ای دارند، در شهرها کاربرد چندانی ندارند. این مدل اگزوز همانند مدل پیشین بوده و تنها یک تفاوت جزئی بین آنها وجود دارد و آن این است که در مدل پیشین از طریق استفاده از مخزن های سایز بزرگتر امکان استفاده از لوله های خم شونده وجود نداشت، به همین دلیل، جهت بکار گیری در خودرو های کوچک کاربرد نداشتند.

این قسمت وظیفه دارد، محصولی را که در محفظه ی احتراق و از سوپاپ های خروجی گرفته است، را به لوله ی اگزوز منتقل کند؛ که خود این قطعه دارای انواع و مدل های مختلفی است.

در این نوع اگزوز ها از یک لوله برای خارج کردن دود از سیلندر بهره برده میشود. این لوله وظیفه ی هدایت دودها را به سمت بیرون بر عهده دارد.

تا خروج دودها به صورت بهتر و راحت تر انجام شود. چون دود هر سیلندر با فشار و سرعت و دمای زیاد از سیلندرها خارج می شود، هر قدر فضا برای خروج دود بازتر باشد، دود بهتر و راحت تر از سیلندر خارج شده و خروج کامل دود فضای احتراق داخل سیلندر را برای مکش هوای بیشتری آماده می کند.

متأسفانه با بررسی قسمت خارجی کاتالیست نمیتوان بهطور کامل وضعیت سلولهای آن را بررسی کرد. آشنایی بیشتر با هر قسمت سبب خواهد شد، تا در صورت بروز مشکل هر چه زودتر آن را شناسایی کرده و برای رفع آن هر چه سریعتر اقدام کنیم.

لذا به نظر بنده باید در این مورد مخصوصا در جاده های خاکی و سنگلاخ با احتیاط بیشتری رانندگی کرد. در مقابل، داشبورد، فرمان، سیستم صوتی، کابین و صندلی های بی ام دبلیو سری ۴ نیز هم از نظر کیفیت و هم از نظر زیبایی، در رتبه ی بالایی قرار گرفته است.

مثلاً این قسمت در موتورهای v شکل در دو طرف موتور و در موتورهای ردیفی در کناره های موتور قرار گرفته است. ماده 84 ـ مؤسسات بايد بارهاي وسايل نقليه را طوري بارگيري نمايند و محكم ببندند كه هيچگونه خطر جابهجايي يا افتادن يا ريزشكردن يا بازشدن و يا پخششدن در هوا وجود نداشته باشد و به طور كامل ثابت باشد.

اگزوز : وظیفه اگزوز هدایت گازهای خروجی از سیلندرها به بیرون و کاهش صدای این گازها است. این نوع اگزوز ها به اگزوز دو گانه معروف بوده و استفاده از آن ها به تازگی رایج یافته است چرا که حجم و قدرت موتور های امروزی بیشتر شده و به همین دلیل سعی میکنند از این خروجی های دو گانه استفاده نمایند تا در دریافت عملکرد بهتری موثر باشند.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *