اگزوز ماشین چیست و چه عملکردی دارد؟

اما از آن دقیقتر تست های آلایندگی خودرو هستند، که در صورت عدم قبولی اتومبیل شما در آنها؛ احتمال خرابی سنسور اکسیژن داده میشود. نکته: خراب بودن سنسور اکسیژن حتما موجب رد شدن خودروی شما در تست مراکز معاینه فنی خواهد شد.

زمانی که سنسور اکسیژن مشکلی داشته باشد، متوجه افزایش سوخت غیرمتعارف خواهید شد. به طور کلی خرابی سنسور اکسیژن موجب تنبل شدن و بیشتابی خودرو خواهد شد.

از آن جایی که سنسور اکسیژن نسبت مستقیم با سوخت دارد، طبیعی ست که پایین بودن کیفیت سوخت ورودی به خودرو، بر طول عمر آن تاثیر مستقیم داشته باشد.

پس از جلوگیری از فشار معکوس، گشتاور انجین بالاتر می رود و در دورهای پایین تر و میانی نیز حاصل می گردد و ماحصل این بهبودی، عدم نیاز به بالا بردن دور در انجین و جلوگیری از استهلاک بیشتر و داغ شدن آن است.

تا لحظاتی قبل ماشین شما به خوبی کار می کرده است اما ناگهان ریپ می زند و … به همین دلیل لازم است که حتما در سرویسهای دورهای، این سنسور را چک کرده و در صورت مشاهده هر عیبی، آن را برطرف نموده یا سنسور را به طور کامل تعویض نمایید.

در شرایطی که موتور دیزل نیسان زامیاد در وضعیت کارکرد مناسب باشد رنگ دود اگزوز در حالت تحت بار قرار گرفتن موتور ، بی رنگ و شفاف و در برخی موارد آبی روشن و یا خاکستری روشن می باشد.غیر از موارد ذکر شده در صورتی که رنگ دود اگزوز ، سیاه ، سفید و یا آبی تیره باشد نشانه وجود ایراد در موتور دیزل بوده که لازم است مطابق شرح ذیل اقدام به عیب یابی موتور شود .

اما هیچ یک از علائم بالا آن قدرها قابل اتکا نیستند که برای اطمینان از سلامت سنسور اکسیژن، تنها به آنها بسنده کنیم. باز این مورد نیز صد در صد قابل اتکا نیست.

به علاوه ترمز جلو این موتورسیکلت از نوع دیسکی ۲۶۰ میلیمتری است که کالیپر دو پیستونه دارد، ترمز عقب نیز مانند جلو دیسکی ۲۲۰ میلیمتری است. معیوب بودن شمعها نیز علت دیگری ست که به خرابی سنسور اکسیژن منجر میگردد.

سوختهای دارای اکتان پایین، از طول عمر سنسور اکسیژن میکاهند. در صورتی که احساس کردید بوی دود خارج شده از اگزوز متفاوت بوده و چیزی شبیه به سوختن بنزین خام از آن استشمام میشود، باید نسبت به خرابی سنسور اکسیژن شک کنید.

علامت بعدی خرابی سنسور اکسیژن نیاز به کمی دقت و مشامی تیز دارد. سیستم اگزوز به فلپ مجهز شده و اگر کسی به دنبال صدای بلند و تکاندهنده است؛ باید از لولههای مسابقهای بدون مبدل کاتالیزور و OPF/GPF (موجود در نمونهی صادراتی) استفاده کند.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *