اگزوز ماشین چیست و چه عملکردی دارد؟

مگر می شود یک خودرویی 17 سال تولید شود و هر روز بی شمار از آن را در کوچه و خیابان ببینید ولی همچنان از چهره ی آن خسته نشده باشید!

همچنین بروز انواع سرطانها و بیماریهای تنفسی، از دیگر پیامدهای منفی آلودگی هوا به شمار میرود. از کجا بفهمیم کاتالیزور خودرویمان سالم است؟ به شدت نسبت به مدل های قبلی کاهش یافته است.

این منبع از تکنولوژی های ظریفی برای کاهش صدا استفاده میکند. صدا خفه کن ها از چند فناوری جالب استفاده می کنند تا صدا را کم کنند. چند پله ای پایین تر از فرانسوی ها هستند.

در آن از گیرکس بی ای 1 (مشترک با پژو 405 ) استفاده شده است. مشکل اینگونه صداها این است که در زیر خودرو تشدید شده و پژواک پیدا می کنند در نتیجه تشخیص درست منبع آن ها کمی مشکل است.

همچنین طراحی دریچه ورودی هوا (Intake) در ایرانیزه ها متفاوت با قبل به نظر می رسد. شما میتوانید این موضوع را در صورتی که دود سفید خروجی از اگزوز شبیه به بخار باشد تایید کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اگزوز یکی از قطعات مهم بکار رفته در خودروهای باشد وظیفه انتقال دود حاصل از احتراق درون سیلندر را به خارج از موتور خودرو دارد البته در خودروهای امروزی وظایف اگزوز بیشتر از خارج کردن دود از خودرو می باشد و اگزوز نقش زیادی در مصرف سوخت خودرو دارد.

اگر هنگام رانندگی سر و صدای ناهنجاری در لوله اگزوز وجود داشته باشد ، ممکن است لوله اگزوز نوسان داشته باشد و پیچ های ثابت شل شوند. اين چراغها براي هر دو طرف در نظر گرفته شده و در قسمت عقب قرمز رنگ و در قسمت جلو زرد رنگ ميباشند و در حدود هر 3 متر از طول وسيله نقليه نصب ميشوند.

هوا پس از ورود به پره های مورب در ابتدای فیلتر برخورد کرده و حالت گردبادی پیدا می کند. همانطور كه ميدانيد در موتور خودرو تعداد زيادي واشر آب بندي و اورينگ وجود دارد که وظیفه آنها روغن کاری دیواره سیلندر است و مسوولیت دیگر رینگها در عین حال جلوگيري از ورود روغن به حریم اتاقک اشتعال سوخت است، اگر ورود اين روغن به محفظه بسيار زياد باشد، جرقه شمعها هم خاموش شده و باعث از دست رفتن احتراق خواهد شد كه در اين صورت شمعها هم بايد تعويض يا تميز شوند.

فکر نکنیم که این یکی توضیح زیادی نیاز داشته باشد. این فرصت فراهم شده تا علاوه بر راننده، سرنشینان بیشتری از قدرت یک سوپر اتومبیل که مرز 400 کیلومتر بر ساعت را نیز درمی نوردد را تجربه کنند. سوختن زود هنگام صفحه کلاچ و افت توان 206 های ایرانیزه نیز به همین دلیل است.

بد جا رفتن مقطعی بعضی دنده ها و ایجاد تقه در حین درگیری صفحه و فلایویل در ایرانیزه ها گاهی موجب کلافه شدن راننده می شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *