اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

طرزکار : همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم میشوند. اما درون اکثر موتورهای مدرن امروزی از رادیـاتور آب جایگزین رادیـاتور روغن گشته، تجربه و کارایی نشون داده آب بهتر مـیتونـه عمل خنک سازی را انجام بدهد اما نیـاز بـه کانال کشیهای خاصی داخل سیلندر و سر سیلندر مـی باشد کـه بتوان مسیر آب را از مسیر روغن جدا نمود اما وقتی درون یک موتور از رادیـاتور روغن استفاده مـیشود دیگر نیـازی بـه مسیر مجزا (و صرف هزینـه و وقت طراحی دوباره ) ندارد و با قرار یک رادیـاتور سر راه کانال اصلی روغن و تعبیـه آن درون جلوی موتور، جایی کـه بیشترین مقدار جریـان هوای عبوری را دارد، قرار داده و سپس روغن را کـه با فشار پمپ روغن بـه سمت قطعات اصلی( مـیل لنگ، شاتون، پیستون، سیلندر و .. ) هدایت و پس از جذب گرما درون انتهای مسیر بـه رادیـاتور انتقال داده که تا عمل خنک سازی روغن صورت بگیرد بعد از آن با کاهش دما دوباره روغن وارد انجین مـیگردد.

یک رزوناتور اضافی بین رزوناتور اصلی و صدا خفه کن نصب شده است. قسمتی از لوله بین رزوناتور اصلی و صدا خفه کن بریده می شود. از فرآیندهای خورنده ، از درجه حرارت بالابا گذشت زمان ، قسمتهای سوراخ شده لوله و قسمتهای پارتیشن داخل بانک صدا خفه کن شروع به سوختن می کند ، بازتابنده های صدا غیر قابل استفاده می شوند.

هر یک از این گزینه ها می تواند صدای صدا خفه کن را بی صدا تر کند. همانطور که می دانید ، تشدید کننده در سیستم اگزوز وظیفه میرایی (پراکندگی) صداهای با فرکانس پایین در موج صدا ، به ویژه از نوع اوج را بر عهده دارد و صدا خفه کن بقیه کار را به پایان می رساند.

اگر صدا خفه کن را تعویض می کنید ، یک محصول از مارک های اثبات شده بخرید ، با ضخامت مناسب فولاد روی قوطی. باقی مانده است که در مورد نکات اظهار نظر کنید ، و بیایید با آخرین مورد شروع کنیم.

علت این صدا معمولاً خلاصی اضافی سوپاپ یا خرابی تایپیپ روغنی یا اتوماتیک است . گرچه از سالها پیش استانداردهای زیادی برای خروج گاز اگزوزها و سروصداهای آن توسط کارشناسان بینالمللی سازمانهای استاندارد تدوین و اجرا شده است اما حدود ۱۵ سال پیش بود که مرحوم دکتر حسن حبیبی تازهترین مصوبه استانداردهای خروجی اگزوزها را به عنوان معاون اول رییسجمهوری وقت (آقای خاتمی) به وزارت صنایع ابلاغ کرد و پس از آن رعایت آن برای همه واحدهای سازنده و تولیدکننده اگزوز اجباری شد.

6. درجه شماره مخصوص مربوط به سفارشات خارج بر روي فرم هاي سفارش خريد براي لوله ها، ورق ها و براي ساير موارد توسط واحد تداركات خارج و ثبت در دفتر سفارش خريد خارج.

12 – عبور کامیونهای سنگین وزن و اتوبوسهای خارج شهری در ساعات غیر مجاز در شهر . موتورسیکلت های برقی برای راندن در ترافیک و سایر مناطق شهری راحت تر هستند. اگر نویز ناشی از ماشین ، که من می خواهم حذف کنم ، دارای نت های ضعیف (باس) باشد ، نصب یک رزوناتور اضافی باعث می شود که صداهای کم برای دومین بار از بین بروند ، که بر روی تصویر کلی تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

انبار محصول: این انبار یک سالن بزرگ می باشد که اگزوز های تولیدی بر حسب نوع آن در این انبار طبقه بندی و نگهداری می شوند، در این انبار تعدادی پرسنل پیمانکار وجود دارند که وظیفه آن ها بسته بندی اگزوزها درون قفسه های آهنی و چوبی می باشد.

چرا این اتفاق می افتد؟ برای کاهش سر و صدای خودرو ، گاهی اوقات از راهکاری مانند نصب رزوناتور اضافی استفاده می شود. موتور سیکلت هم از این قاعده مستثنی نیست، اگزوز موتور سیکلت نقش مهمی در حذف آلودگیهای صوتی و همچنین آلودگی هوا ایفا میکند.

براتون چند تا عکس هم میزاررم .

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *