اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

اگر از خودرو دود سیاه رنگ خارج می شود یعنی همه سوخت در محفظه احتراق نمیسوزد و احتمالاً مخلوط هوا سوخت بیش از اندازه غنی است به احتمال بسیار بالا یا در سیستم جرقه زنی خودرو مشکلی وجود دارد یا موتور بد کار می کند که احتمالا نشتی در انژکتور ها وجود دارد، برای حل مشکل باید انژکتور ها را تعویض نمایید ، اگر مدت زیادی است که فیلتر هوا را عوض نکرده اید و در منطقه ای پر گردو غبار یا آلوده زندگی می کنید باید فیلتر هوا را تعویض نمایید، ممکن است در سیستم جرقه زنی و شمع ها مشکلی باشد که منجر به احتراق ناقص می شود، برای این منظور باید وایر ها، کویل و شمع ها بررسی شوند .

در اکثر مواقع یشتر هنگامی که موتور خودرو سرد است احتمال خروج دودی متمایل به سفید از اگزوز وجود دارد اما اگر بعد از گرم شدن موتور باز هم دود سفید از اگزوز بیرون آمد ، نشانه نشت آب به داخل محفظه احتراق و تبخیر آن است.دلایل احتمالی دیگر آن ممکن است واسکازین از طریق ماژول خلا وارد مانیفولد ورود هوا شود که باید آن را تعویض نمایید، واشر سر سیلندر مشکل دار است و باید تعویض شود، سر سیلندر تاب برداشته یا ترک خورده است باید کف تراشی شود و در صورت لزوم تعویض گردد، بلوک سیلندر ترک خورده است و بهتر است آن را تعویض نمایید .

خروج دود آبی از اگزوز به چه عواملی بستگی دارد ؟ اگر از اگزوز خودرو دود آبی رنگ خارج شده این بدین معناست که خودروی شما دچار روغن سوزی شده که دلایل آن می تواند احتمالاً خوردگی رینگ پیستون موتور خودرو باشد که موجب می شود روغن به داخل سیلندر نشت کند و برای حل این مشکل باید رینگ پیستون تعویض گردد دلیل دیگر خورده شدن سیل سوپاپ های موتور است و روغن به داخل سیلندر یا مسیر دود نشت می کند، برای حل مشکل باید این سیل ها تعویض گردند، بهتر است این کار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید .

اگر دود سیاه از خودرو شما خارج شود به چه معناست ؟ به طور کلی رنگ دود خروجی اگر به سه طیف آبی، سیاه و سفید بوده و خود را با این رنگ ها نشان دهد که هر کدام از این رنگها میتواند بیانگر مشکلی خطر ناک در خودرو باشد، از بنزین بی کیفیت گرفته تا مصرف سوخت بالا و حتی مشکلات بدتر دیگر مانند شکستگی سرسیلندر یا سیلندرها و همچنین خود بلاک اصلی موتور می باشد .

اگزوزفن های اتاق تمیز را معمولا با استفاده از چندین فیلتر طراحی می کنند تا بتوانند به راحتی هوا را فیلتر کرده و دوباره به داخل محیط بازگردانند. 2- فیلتر هوا عملکرد خوبی در عبور هوا بخاطر کثیفی بیش از حد آن ندارد و اجازه نمیدهد به اندازه کافی هوا به داخل سیلندر ها وارد شود در نتیجه احتراق به خوبی اتفاق نمیفتد .

ضربه در موتور می تواند به خاطر گرم بودن بیش از حد موتور، تنظیم نبودن زمان جرقه، تایمبندی اشتباه حرکت پیستون و … این مشکل به دلیل کمبود خلاصی پیستون نسبت به جداره سیلندر اتفاق می افتد که می تواند باعث سایش رینگ پیستون و جدا شدن از جایگاه اش شود.

اگر دقت کرده باشید جهت این لوله در اکثر خودروها رو به پایین است . خودروهایی که قابلیت اعمال این تغییر را داشته باشند، تغییرات لازم در همان کارخانه سازنده، روی آن ها صورت می گیرد .

این صدا از بالای موتور شنیده می شود و تنها راه ان نیز باز کردن موتور و پیدا کردن گژنپین معیوب و تعویض ان است.

با مشخص کردن میزان بودجه مدلهایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف شده و انتخاب برای شما اسان میشود. اداره و موسسات استاندارد صنعتی ایران دسته بندی با این عنوان نداشته و عنوان سوپر ویژه در دسته بندی ها و تقسیم بندی های آن وجود ندارد، در واقع کسانی که در صنف ضایعات فعالیت دارند نسبت به کیفیت ضایعات آن ها را با این عناوین نام گذاری می کنند و با توجه به این موضوع قیمت های متغیری را نیز برای آن ها متصور هستند، این موضوع باعث شده که ضایعات آهن با دسته بندی سوپر ویژه و همچنین ضایعات با دسته بندی ویژه نام گذاری شوند.

با استفاده از این لوله ها، جریان اگزوز افزایش می یابد، زیرا در حال حاضر هر دو سیلندر می توانند از هر دو طرف سیستم اگزوز استفاده کنند و جریان اگزوز افزایش می یابد. مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه اگر آلودگی بحث مهمی ا ست و سیاستهای شورای عالی امنیت ملی مهم است دستگاهها باید همکاری در این حوزه داشته باشند، گفت: دستگاههای محلی نباید از تجمع هراس داشته باشند و باید قانون را اعمال کنند .

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *