اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

اگر به خودرو فشار وارد شود و دور موتور خودرو را مرتبا بالا ببریم، باعث آسیب به واشر سر سیلندر و در نتیجه کم شدن آب رادیاتور میشود که میتواند هزینه بسیار سنگینی در پی داشته باشد.

اگر کم کردن آب رادیاتور در خودرو شما به یکی از مشکلات بزرگ تبدیل شده است باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کنید در غیر اینصورت خرابی های سنگین به موتور و سیلندر خودرو شما وارد خواهد شد.

چشم دیده میشود و یا مطمئن هستید در 10 تا 15 هزار کیلومتر اخیر فیلتر بنزین خود را عوض نکرده اید، در اولین فرصت به تعویض آن اقدام کنید.

در ابتدا شما راننده عزیز باید علائم کم شدن آب رادیاتور را بدانید تا در مواقعی که آب رادیاتور خودرو شما در حال حرکت کم شد متوجه این موضوع شوید. اما در برخی دیگر از ماشین ها راننده باید حواسش به درجه آب باشد و در صورت بالا رفتن درجه آب داخل آمپر ماشین نسبت به توقف و پیگیری موضوع اقدام کند.

اگر نمی دانید که چرا رادیاتور ماشین آب کم میکند و مدام باید حواستان به درجه آب آمپر خودرو باشد در اینجا شما را راهنمایی خواهیم کرد. اگر از خودرو شما دود آبی رنگی خارج شود به چه معناست ؟

از آنجا که رادیاتور خودرو وظیفه خنک کردن موتور خودرو را بر عهده دارد اگر آب رادیاتور کم شود باعث آسیب جدی به اجزای موتور مثل سیلندر و سرسیلندر می شود. ممکن است در برخی از مواقع علت کم کردن آب رادیاتور به دلیل خرابی یکی از اجزای تشکیل دهنده رادیاتور خودرو مثل ترموستات، لوله های ورودی و خروجی آب بخاری، فن خودرو، منبع انبساط، شبکه رادیاتور، محفظه پایین رادیاتور، واتر پمپ، بخاری و یا سوختن واشر سرسیلندر باشد.

باز بودن دریچه ی هوای تازه هم باعث اومدنِ بوی نامطبوع از داشبورد به اتاق میشه خصوصاً اگر اگزوز سوراخ باشه یا موتور کمپرس داشته باشه ( خرابی رینگها ) و بخار روغن از موتور متصاعد بشه . بعد درب کاپوت را باز نمایید و مخزن مایع رادیاتور را پیدا کنید.

در پاسخ به این سوال نباید فراموش کنید که مبدل ها غلظت آلاینده ها را کاهش می دهند و آن ها را کامل از بین نمی برند. اگر زمانبندی جرقه زنی شمع ها درگیر اختلال شده باشد، موتور انرژی هدر می دهد و از کارکرد مفید آن کاسته می شود.

اما همانطور که می دانید کاتالیست نیز همچون سایر قطعات موجود در خودرو، یک طول عمر مفید داشته و پس از آن کارایی اولیه خود را از دست خواهد داد.

کاتالیزور یکی از قطعات ارزشمند سیستم آلایندگی خودرو است و مانند قطعات دیگر خودرو ممکن است کیفیت علمکرد اولیه خود را از دست بدهد که تاثیر منفی مستقیمی در عملکرد آن خواهد داشت. صداهای تولید شده همیشه مربوط به سیستم داخلی ماشین و موتور نیست، گاهی قطعات خارجی اتومیبل در صورت عملکرد نامتناسب تولید صدا میکنند، که در این صورت عیب یابی خوردرو از روی صدا متمرکز بر قطعات بیرونی مثل اگزور می باشد، عمده ایراد ناشی از صدای انفجار مانند تولید شده، در اثر مخطوط سوخت وهوا که بیش از اندازه غنی شده؛ است.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *