اگزوز ماشین و تمام نکاتی که باید بدانید

عملیات جوشکاری نیز با فرایند خاصی صورت می گیرد که عمدتا دستگاه وقتی وارد خط می شود عیب یابی شده و در ابتدای این خط، عملیات ترمیمی روی بدنه دستگاه انجام می شود.

در بخش اول تمامی قطعات دستگاه که قابل جدا شدن است باز شده و در بخش های مختلف به صورت سالنی و ایستگاهی، شستشو روی این قطعات انجام می شود. با سرهنگ راستا همراه می شویم تا توضحیاتش در این بخش را نیز بشونیم.

در مورد نفربرهای بی ام پی 1 باید گفت که این نفربرها در زمان جنگ خیلی مورد استفاده بودند اما بعد از آن از سازمان رزم خارج شدند.

جایی که تمامی قطعات را از روی تانک ها و نفربرها باز کرده، آنها را برای ورود به خط مونتاژ، آماده شستشو، صافکاری و نقاشی می کنند.

بعد از اینکه دستگاه دمونتاژ شد هرکدام از این مجموعه ها به کارگاه مربوطه خودشان می روند چون باید فرایند اورهال به صورت مجزا روی هرکدام از اجزای دستگاه انجام شود.

بنابراین اینجا همکاران ما کار سختی در پیش دارند زیرا باید دستگاه را به طور کامل تبدیل به آهن تمیز کنند تا فرایندهای اورهال روی آنها انجام شود. برایمان می گوید: دستگاه ها بعد از خروج از صف ورودی، وارد خط دمونتاژ و شستشو می شوند.

از صف تعیین تکلیف دستگاه های زرهی خارج شده به سمت خط دمونتاژ تانک و نفربر می رویم. برخی دستگاه های زرهی که در اینجا حضور دارند ممکن خیلی آسیب دیده باشند و تنها بتوان از برخی قطعاتی آنها استفاده کرد که با توجه به قیمت بالا، این قطعات از روی آن دستگاه ها باز می شوند تا در دیگر دستگاه ها مورد استفاده قرار گیرند.

شاید پس از شنیدن صدای غرش موتور LT2 در این کوروت و در نظر گرفتن این نکته که این صدا از درون یک موتور تنفس طبیعی در حال خارج شدن است، بتوان شگفتزده شد.

این عملیات ترمیمی به وسیله جوشکاری و برش و صافکاری انجام می شود. در این بخش یکی از فرآیندهایی که ضرورت دارد، عملیات آبکاری است. ضمنا در زمان CMM کردن روی مانیتور به ازای هر چهار نقطه یک عدد را نشان می دهد که این عدد باید 3 یا 4 باشد در غیر این صورت عملیات باید دوباره انجام گردد.

در مقابل، یک هدر اگزوز لوله های فردی دارد بنابراین هر پالس اگزوز می تواند آزادانه از پورت اگزوز جریان یابد.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *