اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که صدا خفه کن دارای ویژگی های متمایز زیادی است ، هیچ دستگاهی با طراحی یکسان وجود ندارد ، هر سازنده برای بهبود طراحی فرزند خود نوآوری های خود را انجام می دهد. در مجموع ، 10 تا 15 turns به دست می آید ، که هیچ کس نمی خواهد آن را از دست بدهد.

اما با گذر پی در پی از چندین محفظه انبساط ، این گازها به اتمسفر فرار می کنند و بخش قابل توجهی از انرژی را از دست می دهند. برای دستیابی به سکوت مطلق ، باید یا دستگاه اضافی با رزوناتور بسازید یا نصب کنید ، و این 5 تا 7 درصد دیگر قدرت را می گیرد.

در یک خودرو معمولی ، صدا خفه کن 5 تا 7 درصد از قدرت را می گیرد. صدایی که از طریق لوله ورودی به داخل دستگاه وارد می شود از دیواره ها منعکس شده و بیش از 1 کیلومتر را طی می کند و مدام ضعیف می شود.

مراجعه شهروندان به تعمیرگاه های مجاز و استفاده از خدمات آنها ،تا حدود بسیار زیادی از بروز مشکلاتی از این دست پیشگیری می کند. از سوی دیگر ، طنین باعث تضعیف قوی ترین جزء موج صوتی می شود ، که یک دخمه پرپیچ و خم معمولی نمی تواند با آن کنار بیاید.

• شما حتی می توانید به جای خریدن یک صدا خفه کن جدید، یک صدا خفه کن دست دوم بخرید. در صورت خرابی سیم پیچ اولیه چراغ انژکتور روشن می شود. با برداشته شدن مبدل کاتالیستی و عدم ارتباط با سنسور میزان هوای ورودی به داخل محفظه احتراق از حالت تنظیم خارج می شود و متناسب با دور موتور صورت نمی گیرد و احتراق ناقص پیامد آن است که علاوه بر آلایندگی بیشتر، سبب فرسوده شده قطعات موتور می شود که همین امر کاهش توان موتور و در نهایت افت شتاب آن را به دنبال خواهد داشت.

هدف اصلی کاهش صدا تا حد امکان بدون از دست دادن قدرت موتور است. هدف از انجام این طرح بازیابی فلزات پالادیوم و رودیوم موجود در کاتالیست های مستعمل شده خودروها با استفاده از روش های هیدورمتالورژیکی بوده است. گاهی این مسئله آن قدر مهم می شود که خودروسازان ، خودرو را طوری طراحی می کنند که صدای خروج دود از خودرو به گوش راننده برسد و از رانندگی لذت ببرد!

طراحی های مختلف در سایز و مواد بکار رفته درون هر منبع باعث می شود صداهای مختلفی متفاوتی تولید شود، این منبع اگزوز دارای تن صدای بم اسپرت و دور موتوری بوده و از طرفی با داشتن سر اگزوز جذاب هفت رنگی که دارد و همچنین از نظر صدای خروجی و فاکتورهای لازم را برای هواداران خودرو های اسپورت دارا میباشد.

ابتدا بررسی می کنند که خودرو در رده خودروهای مسابقه ای و اسپرت باشد؛ سپس به استانداردسازی می پردازند، یعنی توان خروجی موتور ، طراحی قسمت زیرین خودرو و تن صدایی را که قرار است از آن خارج شود، در نظر می گیرند.

چند تجربه ی استفاده از صدا خفه کن های فعال به خصوص در ژنراتور های صنعتی وجود داشته است.این سیستم ها دسته ای از میکروفون ها و بلند گو ها را با هم ترکیب می کنند.

155 جدیدترین مدل تجاری در کلاس Neo-Retro است که نشانه های خود را از سری XSR به ارث برده است. امواج در هرج و مرج در فضا حرکت می کنند ، از دیوارها بیرون می آیند و مدام انرژی خود را از دست می دهند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *