اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

گروه دوم: مشاغلی هستند که ضرورت فعالیت کردنشان کمتر از گروه اول است. گاهی هم در ماشین های تقویت در دورهای بالا و کارکرد تحت فشار زیاد این پدیده رو از خودشون به نمایش میزارن و ای بدین علت هست که تو دورهای بالا به عنوان مثال 7000یا 8000 دور در دقیقه سیلندر ها به قدری سریع تخلیه میشوند که اتش سیلندر به مجاری اگزوز منتقل میشه و به علت مسقیم بودن اگزوز و تخلیه سریع به بیرون هدایت میشوند.اما این حالت ها مختص ماشین های تقویت با مجاری اگزوز بهینه سازی شده هستند نه ماشین های کاربرد روزانه به قدرت های ناچیز.

این عیب یا ناشی از ایراد در بخش روانکاری مثل کمبود روغن، بیکیفیتی روغن، کاهش فشار اویل پمپ، گرفتگی فیلتر روغن و… هر گونه آسیب مکانیکی، فرورفتگی، خراش یا تراشه ممکن است نشانه خرابشدن سلولهای درون کاتالیزور باشد.

از آنجا که رادیاتور خودرو وظیفه خنک کردن موتور خودرو را بر عهده دارد اگر آب رادیاتور کم شود باعث آسیب جدی به اجزای موتور مثل سیلندر و سرسیلندر می شود. صدای تیک تاک منظم معمولا از بالای موتور خودرو به راحتی شنیده میشود و علت آن را باید در فیلتر روغن خودرو (ممکن است به دلیل کمبود روغن یا کیفیت نامطلوب آن باشد) جستوجو کرد.

نکته: در مناطق مرطوب و بارانی خصوصا در فضای باز در شمال کشور و یا بر روی اسکله و یا شناور استفاده از صداخفه کن اگزوز با ورق استیل استفاده می شود که هزینه آن نسبت به ورقه فولادی تقریبا سه برابر بیشتر می باشد.

از آنجا که پیشرانه قلب تپنده خودرو محسوب میشود و تنشها در این بخش از خودرو اهمیت و اثر بسیار بیشتری دارد، لازم است تا به سرعت به بررسی عیب پرداخته و ایراد پیش آمده رفع شود. در بخشهای ورودی و خروجی موتور از واشرهایی استفاده میشود تا اتصال آهن به آهن در این قسمتها به خوبی آببندی شود.

این ابزار که معمولا برای خودروهای اسپرت مورد استفاده قرار می گیرد در واقع نوعی بادگیر محسوب می شود. در واقع همان مدلهای عوض شده اگزوزهای دوگانه بودند که به دلایل مختلف توسط ماشینبازها عوض میشدند. در این موتورسیکلت تجهیزاتی به کاررفته که کاملا کاربردی هستند.

موتورسیکلت های برقی برای راندن در ترافیک و سایر مناطق شهری راحت تر هستند. در صورت نیاز به نصب سایلنسر اگزوز ژنراتور گازسوز شرکت رایا مولد با استفاده از تکنسین های خود قادر به همکاری در این زمینه نیز می باشد.

شرکت تولیدی و صنعتی پارس اگزوز در کنارساپکو، ساخت داخلی قطعات ۴۰۵ را شروع کرد و موفق شد با تیم تحقیقات و فنی مهندسی مستقل خود در بدو ورود این خودرو به ایران مراحل طراحی و تولید اگزوز این محصول را آغاز کند و پس از اندک زمان توانستند مجموعه کامل اگزوز 405 را مطابق با استانداردهای بین المللی تولید کنند.تلاش این شرکت در جهت تولید با کیفیت و قیمت مناسب قطعه و رعایت اصول مشتری مداری بوده است.

ببینین بک فایرها انواع مختلف دارند که دوستان تو صفحه قبلی و جاهای مختلف توضیحاتی دادند.ماشین هایی داریم که به علت قدرت زیاد در هنگام تعویض دنده (معکوس)و یا هنگام افت شدید دور موتور به سرعت پس از یه دور بالا اتش از اگزوز هاشون خارج میشه اما فلسفه این اتش,مقداری بنزینه نیمه سوختست که تو کار کرد سیلندر استفاده نشده و در مجرای اگزوز به علت حرارت زیاد با مخلوط هوا منفجر شده و به صورت اتش ار انتهای اگزوز خارج میشود.

راه دوم برای از بین بردم چربی روی اگزوز و سیاهی روی آن این است که: اگر اگزوز موتر سیکلت یا خودرو شما از جنس استیل هست، میتوانید از گاز پاک کن مخصوص گاز استیل یا پاک کننده های چند منظوره هم استفاده کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *