اگزوز ماشین، انواع مختلف با صداهای مختلف دارد

ترمز اگزوز با نام انگلیسی (Exhaust brake) شناخته می شوند و در ایران البته نام ترمز اگزوز کم تر مورد استفاده قرار گرفته و با نام ریتاردر نیز می شناسند که البته واژه ی درست تر همان ترمز اگزوز است.

البته سیستمهای مدرنی مثل Cat-Back وجود دارند که به راننده اجازه میدهند منبع لوله صاف را بدون نیاز به حذف کاتالیزور نصب کند. به همین علت از این مدل منبع استفاده میکنند. منبع اگزوز اسپرت نورا قطعهای است که لوله مستقیمی داشته و به سیستم فابریک خودروی شما متصل میشود.

در شروع کار موتور و با توجه به بررسی دمای موتور و دمای گازهای خروجی توسط سنسور ویژهای که به همین منظور طراحی شده است، سیستم مدیریت EGR وارد فاز گرم کردن موتور یا Warm Up میشود. همانگونه که گفتیمEGR باید بتواند دمای احتراق را کاهش دهد اما وقتی گاز خروجی موتور به محفظه احتراق بازگردد (در حالی که دمای آن ممکن است در لحظه خروج از موتور بیش از ۷۰۰ اسببخار باشد) عملاً نه تنها دما کاهش پیدا نمیکند بلکه موجب افزایش دمای محفظه احتراق هم خواهد شد.

در موتورهای احتراق داخلی، مکانیزم چرخش دود خروجی موتور(به انگلیسی: Exhaust gas recirculation) به صورت مخفف (EGR) روشی است که طی آن با کاهش دمای موتور، نیتروژن اکسید (NOx) خروجی از اگزوز کاهش مییابد. شایع ترین عامل اختلال این وسیله انسداد شبکه های آن میباشد که توسط سوخت های غیراستاندارد در بازده زمانی طولانی به وجود آمده است.

بکفایر آتشی است که از دهانه اگزوز همراه با تولید صدایی که ناشی از انفجار درون لوله اگزوز و خارجشدن آتش است، همراه بوده و ریشه تشکیل آن نیز، آتش گرفتن سوخت و هیدروکربنهای نسوخته درون مسیر لوله اگزوز است که در صورت کوتاه بودن مسیر اگزوز این آتش به بیرون شعله میکشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، بخش قابل توجهی از انتشار کربن دی اکسید در بخش حمل و نقل حاصل میشود و به عنوان مثال در اروپا نزدیک به ۴۰ درصد از میزان انتشار گازهای آلاینده مربوط به بخش حمل و نقل و از کامیونها است.

از سوی دیگر ورود گازهای خروجی موتور به درون محفظه احتراق باعث کند شدن سرعت واکنشها در سیلندر میشود که این مسأله نیز خود به کاهش تولید اکسیدهای نیتروژن کمک بزرگی میکند.

با روشن شدن موتور خودرو، سوپاپ EGR باز میشود به این معنی که بخشی از دود خروجی موتور با مسیر ورودی هوای موتور میرسد. ترمز اگزوز ، ترمز موتور و یا خفه کن موتور ( Exhaust Brake ) عبارت است از بکارگیری سیستمی که از خروج دود موتور جلوگیریی کرده و سبب محبوس شدن دود بر روی پیستون ، مجاری خروجی دود سرسیلندر و مانیفلد خروجی دود شده و با ایجاد مقاومت در برابر حرکت آزاد پیستون و دور موتور ، سبب افت دور موتور و در نتیجه کاهش قدرت خروجی موتور می گردد.

اگرچه این کلیپ تنها چند ثانیه است اما قبلاً توسط میلیونها نفر دیده شده است. اما از طرفی باعث بالا رفتن اسب بخارتان شده و شتاب ماشینتان را بهبود میبخشند. اگرچه لوله اگزوز جزئی دقیقی در داخل کامیون نیست و در معرض بیرون قرار دارد ، اما بسیاری از افراد فکر می کنند که این باید یک قطعه بادوام باشد.

در این صورت، باید مخارج اضافی و هزینههای مرتبط با سیستم تعلیق را هم به فاکتور اضافه کنید. مرحله بعدی تهیه یک نمونه اولیه از این سیستم برای آزمایش عملی است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *