اگزوز – لوازم یدکی ماشین سنگین

مشخصه آن ها ضخامت کم تر از یک میلی متر بوده و ورق های جدید می باشند. عرض فن های محوری استاندارد 40 ، 60 ، 80 ، 92 ، 120 ، 140 ، 200 و 220 میلی متر است.

طرفداران شاسی یا کیس ، معمولاً یک فن اگزوز برای خروج هوای گرم از عقب و به طور اختیاری یک فن ورودی برای ورود هوای خنک به جلو ، با ورود پنتیوم 4 در اواخر سال 2000 متداول شد.

کاربر حتی می تواند این عملکرد را با اجزای خنک کننده اضافی تکمیل کند یا یک کنترل کننده فن دستی را با دستگیره هایی تنظیم کند که طرفداران را با سرعت های مختلف تنظیم می کند.

در بازار سازگار با IBM PC ، منبع تغذیه کامپیوتر (PSU) تقریباً همیشه از فن خروجی برای خروج هوای گرم از PSU استفاده می کند.

معمولاً از فن های متصل به اجزا در ترکیب با هیت سینک برای افزایش سطح تماس سطح با سطح هوا استفاده می شود و در نتیجه بازده خنک کنندگی افزایش می یابد. برخی از محفظه های برج ATX دارای یک یا چند دریچه اضافی و محل نصب در پنل سمت چپ هستند که ممکن است یک یا چند فن برای نصب مستقیم هوای خنک روی اجزای مادربرد و کارتهای انبساط ، که از بزرگترین منابع حرارتی هستند ، نصب شود.

و همچنین همه آنها با استفاده از اتصالات فن 3 پین یا 4 پین تغذیه و کنترل می شوند. خنک سازی فعال روی پردازنده ها در Intel 80486 شروع به کار کرد و تا سال 1997 در همه پردازنده های رومیزی استاندارد بود.

ولی وقتی ماشین روشن میشه فشار آب سیستم خنک کننده بالا میره… از آنجا که پنکه های کیس اغلب راحت ترین شکل خنک کننده در رایانه هستند ، پنکه های تزئینی به طور گسترده ای در دسترس هستند و ممکن است با LED های ساخته شده از پلاستیک واکنشی در برابر اشعه ماوراء بنفش روشن شوند و/یا با توری های تزئینی پوشانده شوند.

در حالی که در رایانه های شخصی قبلی امکان خنک سازی بیشتر قطعات با استفاده از همرفت طبیعی (خنک کننده غیرفعال) وجود داشت ، بسیاری از اجزای مدرن به خنک کننده فعال م requireثرتری نیاز دارند.

برای خنک کردن این اجزا ، از فن ها استفاده می شود تا هوای گرم شده را از قطعات دور کرده و هوای خنک تری را روی آنها بکشد. BIOS رایانه می تواند سرعت سیستم فن داخلی را برای رایانه کنترل کند.

فیلترهای هوا اغلب بر روی فن های ورودی استفاده می شوند تا از ورود گرد و غبار به داخل کیس و گرفتگی قطعات داخلی جلوگیری شود. کنترل فن همیشه یک فرآیند خودکار نیست. برگ سبز سند رسمی مالکیت است رئیس مرکز شمارهگذاری پلیس راهور: بر اساس رای دیوان عدالت اداری در اسفند ۹۹، سند صادر از سوی پلیس (برگ سبز) سند رسمی مالکیت است و ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی اجباری نیست.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *