اگزوز از ماشین سنگزنی

در صورتی که به صداهای موتور سیکلت و زبان اون آشنا باشید میتوانید مشکل را برطرف کنید و از مشکلات بعدی و خرابی بیشتر جلوگیری کنید. در خودروهای دارای توربوشارژر نیز روغن سوزی معمولا به دلیل خرابی واشر پره های توربو شارژر است که روغن از طریق این پره ها به اگزوز راه پیدا کرده و در اثر دمای دوچندان اگزوز تخت گاز می سوزد.

در شرایطی که از اگزوز اتومبیل دود آبیرنگ بیرون می شود آرم روشن و فراوان قطعی این است که موتور در حال سوزاندن روغن بوده و این وقتی روی میدهد که سوپاپ های دود و هوا حلقه های پیستون و یا این که توربو شارژر فرسوده شده و روغن از طریق آنها به داخل محیط احتراق نشت می نماید.

همان طور که میدانید در موتور اتومبیل تعداد متعددی واشر آب بندی و اورینگ موجود هست که وظیفه آنها دوری از ورود روغن به محیط های احتراق است و در شرایطی که ورود این روغن به محیط مضاعف زیاد باشد میتواند اطراف شمع جرقه را هم فرا گرفته و منجر به از دست رفتن یک احتراق بی نقص شود که در این صورت شمع نیز می بایست تعویض یا این که پاک شود.

قاب کرومی سر اگزوز هم در مدل سایپایی حذف شده است. در واقع می توان موجی از صدا را تولید نمود که مخالف موج دیگر باشد که این درواقع اساس کار گوشی های از بین برنده سر و صدا می باشد.

در این بخش می توانید انواع سر اگزوز و منبع اگزوز پژو ۴۰۵ را مشاهده نمائید. البته سیستم اگزوز موتورهای مدرن ، در صورت امکان ، مجهز به مبدل ها و فیلترهای مختلف است. از سمت دیگر در صورت پیدایش احتراق ناقص در موتور گازهای خروجی از اگزوز به رنگ های متفاوتی در میآیند که هر کدام از این رنگ ها نشانگر وجود نوعی مشکل در کارایی موتور است.

احتمال دارد شما نیز به صورت غیر مترقبه با دودهای رنگی که از اگزوز اتومبیل بیرون می شود رو به رو شده باشید. همان گونه که تصاحب کردن تست خون از مریض برای تشخیص بیماری خیلی با اهمیت است، در اتومبیل هم یکی از خط مش های ساده و درست تشخیص عیب احتمالی استفاده از دستگاه ها و امکانات توسعه یافته ای است که گازهای خروجی از اگزوز را تحت عنوان در دست ترین سیال مورد مجزا سازی و چک قرار می دهند.

بسته به کیفیت سوخت، استهلاک بیش تر از حد قطعات داخلی موتور، طرز رانندگی و حالت آب و هوایی غیر مناسب کارایی موتور از وضعیت استاندارد بیرون شده و دودهایی به رنگ های گوناگون از اگزوز آن بیرون شود که گهگاه رانندگان این جور خودروها با برخورد و اعمال برخورد با پلیس هم روبه رو گردند.

علاوه بر اینکه پایین تر و سفت تر است ، میراگر سریعتر ، میله های ضد غلت بزرگتر ، بوش های سخت تر و هیدرولیک دارد تعلیق خود تراز شونده (SLS) در عقب. همچنین فاق لاستیک ها بسیار کوتاه تر از مدل های استاندارد است که اگرچه سیستم تعلیق را بسیار خشک می کند اما در جهت افزایش هندلینگ و فرمان پذیری مناسب است.

همه این مسائل با اختلال در حرکت پیستون ها باعث ایجاد لرزش می شوند. ورق های ضد زنگ : این نوع ورق ها که درصد خیلی کمی کربن در ترکیب آنها به کار رفته است یکی از مقاوم ترین ورق های فولادی در مقابل خوردگی محسوب می شوند.

و سوخت حتی در جدیدترین مارک های موتور اکسید نمی شود و نمی سوزد و به همین دلیل ، انتشار اضافی ترکیبات کربن – CO و CH وجود دارد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *