انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین علامت چیست؟

البته صدای زیبای اگزوز و عملکرد بی عیب شیفرهای پشت فرمان کمی این درد را التیام می دهد. فرمان آن دو شاخه است و به جای ال سی دی تایپ A، B یا C، یک ساعت دیجیتال قرار گرفته است.

کمتر از یک سال از عرضه ی 206 تیپ 1 می گذشت که تیپ 2 جای تیپ 1 را گرفت و تیپ 4 نیز به صورت محدود در سبد محصولات قرار گرفت. تنها 191 دستگاه 206 تیپ 4 به صورت SKD ( مونتاژ قطعات بر روی خودروی نیمه کامل که از طرف کمپانی مادر به کشور وارد شده است ) در بازار عرضه شد.

با آمدن تیپ 2، عرضه تیپ1 در سال 81 متوقف شد. از سال 90 تا 93 سیستم صوتی کاست خور به سی دی پلیر با قابلیت پشتیبانی از usb، aux تبدیل شد و پس از آن بلوتوث نیز به آن اضافه شد ( بلوتوث با نسل دوم ال سی دی های MFD در سال 94 بر روی 206 قرار گرفت).

کولر اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، 2 کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از سی دی، سیستم ترمز ضد قفل ABS ( ترمز های عقب همچنان کاسه ای ) ، پشت سری صندلی های عقب و شیشه های برقی درب های عقب از امکانات 206 تیپ 3 هستند.

سیستم صوتی این مدل قابلیت پشتیبانی از کاست را دارا می باشد. البته این ال سی دی در مدل های تولیدی بعد از سال 92 به تایپ B(طرح ال سی دی تایپ B با نام MFD که قابلیت های آن کمتر از ال سی دی تایپ B اصلی است) ارتقا یافت و سال 94 نیز نسل دوم ال سی دی های MFD بر روی 206 ها قرار گرفت.

اما 206 تیپ 2 در اواخر سال 1388 مجهز به سیستم ترمز ضد قفل نیز شد و کیسه هوای راننده هم در لیست تجهیزات آن قرار گرفت. سر انجام در سال 83 تیپ 6 به بازار ایران وارد شد و لیست تیپ های 206 کامل شد.

با اضافه شدن سیستم ترمز ضدقفل و کیسه های هوا به تیپ 2 در سال 90 و اختلاف قیمت ناچیز بین تیپ 3 و 5، تولید این تیپ نیز در همان سال متوقف شد.

پیشرانه آن 1.4 لیتر ( 1360 سیسی ) 4 سیلندر با کد TU3 است که 75 اسب بخار قدرت تولید می کند.

در آن 2 سال، 12217عدد 206 تیپ 1 تولید شد. در سال 1390 کیسه هوای کمک راننده نیز به آن اضافه شد. تا سال 1390 پژو 206 تیپ 2 پرفروش ترین مدل بین همه ی تیپ های 206 بود. این تیپ پایه ای ترین مدل 206 است.

مه شکن های جلو و عقب نیز از امکانات این تیپ 206 به شمار می آیند. از آنجاییکه اکثر افراد به دنبال روشی ارزان و به صرفه تر برای رفع مشکلات این قطعه هستند شستشوی این قطعه یکی از بهترین روش ها برای شستشوی کاتالیست و سنسور اکسیژن است .

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *