انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین شما نشانه چیست؟

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه می کند: در شهر تهران بالغ بر 40 بزرگراه وجود دارد که عبور و مرور خودروها در این بزرگراه ها و صدایی که تولید می کنند، مهم ترین عامل آلودگی صوتی است که در بسیاری مواقع آلودگی صوتی در این محل ها به 75 تا 85 دسی بل می رسد، بنابراین می توان گفت شهروندانی که منازل مسکونی آنها در اطراف بزرگراه هاست از لحاظ آلودگی صوتی در شرایط بحرانی قرار دارند.

استفاده از اسکنر عیب یاب میتواند سیلندری که خوب کار نمیکند را تشخیص بدهد، ولی این فقط اولین قدم برای عیب یابی و بر طرف کردن آن است.

معمولاً سه دلیل برای بد کار کردن موتور وجود دارد: جرقه نزدن شمع ها، تراکم بد یا ترکیب نا مناسب بنزین با هوا. از آن جایی که کار فیلتر، گرفتن مواد زائد از بنزین است، خودش هم به تدریج کثیف میشود و پمپ بنزین باید شدیدتر کار کند تا بنزین مورد نیاز موتور را از میان فیلتر عبور بدهد.

اگر مخلوط بنزین و هوا آن قدر رقیق باشد که نتواند آتش بگیرد ممکن است انژکتور کثیف باشد، هوا نشت کند، پمپ بنزین ضعیف باشد، فیلتر بنزین گرفته باشد یا رگلاتور فشار کارش را خوب انجام ندهد. بهتر است در اولین فرصت فشار بنزین خودرو خودتان را چک کنید.

تعویض فیلتر به تنهایی کفایت نمیکند، بهتر است ببینید چه چیزی مسیر را مسدود کرده است. هنگامی که موتور به سوخت بیشتری نیاز دارد، مانند مواقعی که از سراشیبی تپه بالا میروید، ممکن است سوخت کافی به موتور نرسد تا کار به خوبی انجام شود.

اجزا باهم کار می کنند و باعث حرکت نسبی بین میدان های مغناطیسی و الکتریکی می شوند که به نوبه خود الکتریسیته تولید می کنند. صنعت خودرو از آن دست صنایعی است که بی وقفه و بدون تعلل در حال پیشرفت و بهبود تمامی اجزای محصولات خود است.

در برخی شرایط، حتی لازم است تغییراتی روی شاسی اعمال شود تا سیستم جدید بهش متصل شود. ایشان روی خلیجفارس بوده است. موارد خرابی: چنانچه این قطعه آسیب ببیند، اگزوز شل می شود و ممکن است روی دست اندازها اگزوز گیر می کند.

گاهی اوقات نیز ممکن است مخلوط بنزین و هوا بیش از حد غلیظ باشد ولی در این صورت همه سیلندرها تحت تأثیر قرار میگیرند، نه فقط یک سیلندر. از طرفی، چنانچه سوخت ناقص بسوزد و دود سیاه هم از اگزوز خاج نشود، نشانه این است که بنزین کمی با هوا مخلوط شده است.

اگر این طور است نباید سیلندرها را به خاطر ناقص سوزاندن سوخت مقصر دانست و ممکن است ایرادهای دیگری نیز وجود داشته باشد.

اغلب این مشکل به گرفتگی فیلتر بنزین مربوط میشود. اگر شمع ها کثیف شده یا وایر آن ها معیوب شده باشد یا سر دلکو ترک خورده باشد، شمع ها خوب جرقه نمیزنند، در این حالت مخلوط بنزین و هوا وارد سیلندر میشود ولی پیش از این که احتراق صورت بگیرد از آن جا میگریزد و معمولاً از میان واشر سر اگزوز یا واشر سرسیلندری که نشتی داشته باشند خارج میشود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *