انواع رنگ دود اگزوز؛ رنگ دود ماشین شما نشانه چیست؟

پشم معدنی ، تراش فلز ، پشم شیشه اغلب به عنوان چنین ماده ای استفاده می شود. گلویاگزوز هرگز به اندازه کافی داغ نمی شوند و رطوبت با مواد شیمیایی در اگزوز ترکیب می شود تا ترکیبات خورنده ای را ایجاد کنند که فلز را تخریب می کنند.

همچنین این کار به ثابت نگه داشتن پچ در محل نشتی کمک می کند، چرا که اپوکسی پس از خشک شدن جامدتر می شود. پس هنگامیکه چنین بویی به مشامتان رسید، باید بدانید باک بنزین یا شیلنگ سوخت نشتی دارد.

نقطه ضعف افزایش سر و صدا است ، بنابراین چنین محصولاتی در درجه اول تنظیم می شوند و به ندرت در اتومبیل های معمولی استفاده می شوند ، به عنوان یک قاعده ، فقط در خودروهای اسپرت. در این طرح ، هیچ ماده پر کننده ای ارائه نمی شود ؛ در عوض ، لوله ها ، محفظه ها و پارتیشن های اضافی به بدنه جوش داده می شوند که به طور آشفته ای منعکس کننده امواج صوتی است.

اصل کار ساده است-گازهای خروجی تولید کننده صدا از لوله سوراخ شده به داخل محفظه منتقل می شوند و در آنجا جذب مواد جاذب صوت مقاوم در برابر حرارت می شوند ، در نتیجه انرژی ارتعاشات صوتی به انرژی حرارتی تبدیل می شود.

همچنین ، از نظر طراحی ، آنالوگ های جت پیچیده هستند ، بنابراین ، آنها عمدتا در شرایط کارخانه تولید می شوند. اما چنین صدا خفه کن ها به ندرت در اتومبیل های تیونینگ و اسپرت یافت می شوند ، زیرا طراحی آنها نتایج خوبی را از نظر آیرودینامیک نمی دهد ، دلیل آن تلاطم زیاد گازهای خروجی است.

مزیت چنین صدا خفه کن این است که بسته به طراحی ، به شما امکان می دهد قدرت موتور را 5-7 increase افزایش دهید ، زیرا عملاً هیچ مقاومتی برای خروج گازهای خروجی وجود ندارد. این طرح بیش از آنکه تصویری از یک سدان کرهای را در ذهن تداعی کند، شما را به یاد محصولات آلمانی از جمله مرسدس بنز خواهد انداخت.

بنابراین با وجود قطعه ای مثل کاتالیست در اگزوز برای تسویه کردن این نوع از گازها ضروری می باشد توجه داشته باشید که این نکته باید هر ۴ سال یکبار تعویض گردد تا خاصیت خود را از دست ندهد.

به یاد دارید که در ابتدای مقاله گفتیم اگزوز پراید به جز وظیفه انتقال دود حاصل از احتراق داخل موتور به فضای بیرون و کم کردن آلاینده ها وظیفه دارد صدای حاصل از سوختن را نیز کاهش دهد که این وظیفه برعهده انبار اگزوز یا صداخفه کن اگزوز میباشد.

به عنوان یک قاعده ، یک رزوناتور در جلوی آن ، نزدیک به موتور نصب شده است ، که ارتعاشات فرکانس پایین را کاهش می دهد و نقش یک جزء اضافی را در سیستم اگزوز بازی می کند. بررسی ها نشان می دهد که بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از پایان یافتن دوره تنها به صورت تئوری با مباحث آشنا شده و نمی توانند به صورت عملی خودرو را عیب یابی و تعمیر نمایند.

از مقاله متوجه خواهید شد که انواع صداگیر صدا ، دستگاه و ویژگی های طراحی آنها چیست. صدا خفه کن های مدرن به سه نوع تقسیم می شوند: اتلاف کننده ، واکنشی و ترکیبی.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *