هدرز موتور M15 (تیبا) تولید EngineArts

2000 وSajjadR) ازش استفاده کردن و فکر میکنم بهترین افرادی هستن که میتونن در مورد تاثیر و کیفیت این هدرز اظهار نظر کنند . فیلتر عرضه شده در فروشگاه اینترنتی فیلتر هوا ام وی ام کارکالا دارای بهترین کیفیت ظاهری و متریال ساخت می باشد. هر چند که این قطعه به میزان بسیار نا چیزی در صدای پیشرانه تغییر ایجاد می کند ، اما این تغییر بسیار خوشایند و جذاب می باشد . با این کیفیت کار در هیچ کجای کشور انجام نشده و در حوصله هیچ مجموعه تعمیرگاهی نخواهد بود. در مورد هدرز و سیستم اگزوز شناخته شده ترین مارک در ایران سوپر اسپرینت هست که چند سالی هست افراد زیادی ازش استفاده میکنن و اکثرشون از کیفیت و کارآییش راضی بودن . یعنی اینکه ما بجای اینکه یک خروجی برای چهار سیلندر داشته باشیم چهار خروجی برای ۴ سیلندر داریم و اینگونه دود حاصل از احتراق داخلی سیلندر سریعتر از موتور خارج می شود به سمت اگزوز می رود و در نهایت وارد محیط زیست می شود. اما در کشور ما نیز چندین سال است که سازندگان سیستم های اگزوز فعالیت می کنند و برای انواع موتور موجود در داخل اعم از داخلی و خارجی هدرز طراحی می کنند که یک از آنها شرکت Engine Arts می باشد که از سال 2010 شروع به فعالیت کرده است.

تیوفایو توانایی بسیار بالایی در تیونینگ دارد و باشد دلیلش این باشد که هنوز بسیاری از خودروها اروپا از موتور تیوفایو استفاده می کنند و تهیه قطعات برای تیوفایو بسیار آسان است. و در نهایت اگر می خواهید که در رقابت با خودروهای میلیاردی قرار بگیرید و البته اگر بیشتر داخل پیست استفاده میکنید استیج سوم برای شماست. همانند بسیاری از خودروهای آمریکایی آن زمان، طراحی کلی بدنه برانکو با دو رقیب دیگرش یعنی بلیزر و رم، شاید یکسان باشد.، اما از نظر ما، این یکسان بودن را تنها در ابعاد میتوان دانست و از نظر طراحی تفاوتهای زیادی بین این برانکو و بلیزر وجود دارد. به همین دلیل برای به حرکت در آوردن این غولهای آهنی، یک پیشرانه حجیم و قدرتمند نیاز بود و خودروسازان آمریکایی نیز در آن زمان، استاد تولید پیشرانههای حجیم و قدرتمند با گشتاور بالا در دور پایین بودهاند. اما فورد در آن زمان، با عرضه نسل اول برانکو، در حال رقابت با جیپ Cj-5 بود که همواره از آن عقبتر بود.

اما در بسیاری از موارد برای بهبود این عمل از هدرز ها استفاده می شود لذا هدرز را بهتر است در دسته لوازم جانبی یا Accessories ، جای دهیم. گاز CNG به علت بالا بودن درجه اکتان و کم بودن نسبت تراکم موتور راندمان کاری موتور را کم می کند و درنتیجه شتاب خودرو نیز کم می شود. اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید و خودرویی روزمره دارید خیلی پا به گاز هستید، توانید از استیج دوم استفاده کنید. بعد از این مرحله سوپاپ دود بسته شده و جریان گاز به بیرو از اطاقک احتراق متوقف میشود.اما اینرسی حرکتی گازها در هدرز باعث تداوم بیرون رفتن گازها میشود. جریان هوا، مصیبت همیشگی! تعویض قطعاتی مثل میل سوپاپ، فلایویل،پیستون و شاتون می تواند کارهای باشد که به افزایش راندمان خودرو کمک می کند. برای افزایش قدرت بدون تغییر در اجزای داخلی موتور موثر ترین راه تغییر یا بهینه سازی سیستم اگزوز هست که تو مجموعه اگزوز هدرز بیشترین تاثیر در افزایش قدرت داره اما بهینه سازی سیستم مکش و ریمپ ecu هم در افزایش قدرت تاثیر دارن . فرصتی پیش آمد تا دو غول آمریکایی یعنی شورولت بلیزر نسل دو مدل 1978 و فورد برانکو XLT نسل دوم مدل 1978 را پس از گذشت 40 سال از زمان تولید، در ایران مقایسه کنیم و سواری آنها را پس از گذشت چهار دهه سن و نشستن چین و چروک روی پیشانی آنها، حس کنیم.

این قدرت و گشتاور در تریم XLT، توسط یک جعبه دنده خودکار سه دنده، در حالت پیش فرض به محور عقب و در دو حالت 4H و 4L به چهار چرخ این خودرو منتقل میشود. یعنی برخلاف سایر اسیووی های با جعبه دنده اتوماتیک چهار چرخ محرک آمریکایی که دارای زنجیر گیربکس برای انتقال دائم قدرت به محور جلو و سیستم کوادروترک هستند، این خودرو دارای پلوس خلاص کن دستی بوده و در حالت پیش فرض قدرت را تنها به محور عقب منتقل میکند. در اوایل دهه هفتاد میلادی، دو اسیووی مطرح در بین خودروهای آمریکایی وجود داشت که همواره برای یکدیگر خط و نشان میکشیدند. از سمند های تیو فایو صادراتی تا ۲۰۶ تیپ ۵ یا حتی خودروهای چینی-ایرانی مثل اچ سی کراس. اما استهلاک موتور بالاتر می رود و نیاز به مراقبت های بیشتری دارد و باید خیلی حواستان به موتور باشد. سیستم های پرخوران رو به دو بخش کلی توربوشارژ و و سوپرشارژ تقسیم می کنند.

هدرز چیست؟انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *