هدرز پراید موتور M13

ابتدا لوله خرطومی ورود هوا تا درچه گاز باز شده و بعد از باز کردن منیفلد دود چدنی و لوله L شکل زیرین، تکه بالایی هدرز پراید با توجه به دقت فوق العاده ساخت، به راحتی در جای خود نشسته و مهره ها سفت میشوند. سپس تکه پایینی توسط ۳ عدد پیچ M10 به تکه بالا و به ورودی کاتالیزور متصل میشود و پیچهای این قسمت نیز سفت میشود. برای مثال در شکل 3-الف یک هدرز 1-4 را مشاهده می کنیم،که عدد سمت چپ تعداد ورودی و عدد سمت راست خروجی هدرز را بیان میکند که البته همواره به 1 ختم می شود. برای سفارشیسازی یک پیکاپ تنومند فول سایز در مدت زمان ۵ روز تنها به سه چیز خیلی مهم نیاز دارید. نکتهای که در رابطه با طراحی و ساخت این قطعه اهمیت دارد، زمان و هزینهای است که شما باید برای آن در نظر بگیرید، ساخت هدرز را میتوان یک فرایند وقتگیر و پرهزینه بهحساب آورد که به همین دلیل بسیاری از خودروسازان آن را بهعنوان یک آپشن در نظر میگیرند که باید بهصورت جداگانه بر روی خودرو نصب شود و از آن بهعنوان یک قطعه فابریک استفاده نمیکنند. انواع هدرز را میتوان در سه نوع کرومی، فولادی و سرامیکی دستهبندی کرد؛ طراحی یک هدرز باید با توجه به موضوعاتی چون افزایش توان هدرز، توجه به میزان آلایندگی موجود و میزان تاثیری که بر مصرف سوخت میگذارد، طراحی شود.

معمولا قطر درونی لوله هدرز نسبت به منیفولد فابریک خودرو بیشتر بوده و میتواند هوای خروجی را بهتر تخلیه نموده و مخصوصا در دور های بالا موجب میگردد تا موتور خودرو تنفس بهتری نموده و راندمان آن پایین نیاید. هدرز نیز مانند منیفولد خروجی فابریک خودرو دارای جای سنسور اکسیژن بوده و به راحتی و بدون هیچ دردسری میتوانید آن را پیچ به پیچ نصب نمایید. تا از بین طرح های ارایه داده شده، طرحی که بهترین مطابقت با درخواست های فوق را دارد انتخاب گردد. در واقع پس از مدلسازی ظاهری لوله ها، تحلیل دینامیکی جریان سیال موجود در لوله انجام می پذیرد و تمامی متغیر های موثر در رفتار سیال، بدون استفاده از ابزار های مختلف قابل اندازه گیری هستند. با CFD می توان نرخ انتقال حرارت، نرخ جریان سیال عبورکننده،افت فشار و تحلیل گرمایی به منظور تعیین توزیع دما و همچنین شار حرارتی موجود را که به مواد استفاده شده در ساخت هدرز ها بستگی دارد، بررسی نمود.

کشورهای گوناگون در شرایط آب و هوایی ،اختلاف ارتفاع، فشار و دمای هوا،کیفیت سوخت و استانداردهای آلایندگی با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند، در نتیجه این ناهمسانی ها کارخانه سازنده خودرو مجبور است ایسیو یا همان کامپیوتر خودرو را به به صورت کلی و به گونه ای تنظیم کند که با شرایط کشورهای مختلف تطابق و سازگاری داشته باشد و خودرو بتواند از سوخت هایی با کیفیت زیر استاندارد لازم نیز استفاده کند. این تغییرات هنوز این اتومبیل را کاملا مطلوب رانندگی جاده نمیکند، اما نسبت به قبل بسیار چابک تر شده و همچنین در طول تابستان میتوانید براحتی از کولر استفاده کنید، بدون اینکه مانند گذشته نگران بالا رفتن دمای آب موتور باشید. نکتهی دیگری که در رابطه با ساخت هدرز پراید یورو 4 فولادی باید به آن اشاره کرد، دستگاههایی است که در ساخت آن به کار میروند؛ دستگاههایی که در این موضوع به کار میروند را میتوان دستگاههای مخصوص به خمکاری لوله در نظر گرفت، همچنین توجه داشته باشید که جوشکاری و تمام اقداماتی که در طراحی و ساخت این قطعه انجام میشود، در کیفیت نهایی قطعه تاثیرگذار هستند.

این هدرز ها با بهترین متریال و مواد روز و برترین تکنولوژی و دانش خم کاری سی ان سی cnc و بهترین روش های جوشکاری و همراه با گارانتی ۵ ساله تولید و عرضه میشوند. در سال 1947 میلادی، شورولت برای اولین بار در سالهای پس از جنگ اقدام به اعمال تغییرات اساسی طراحی و فنی در سری وانت بارهای تولیدی سری AK کرد که نتیجه آن عرضه سری جدیدی به نام سری طراحی پیشرفته (Advance Design/اَدوَنس دیزاین) بود. اگرچه هیچ ارتقایی بر روی گیربکس استاندارد این خودرو اعمال نشده، اما تغییر نسبتهای گیربکس یکی از دلایلی است که این پیکاپ را در راه و بیراهه عالی نشان میدهد. ایسیو خودرو برای مقابله با این مشکل از طریق ناک سنسور خودرو ناک را حس می کند و با محدود کردن توان خودرو سعی در رفع این مشکل دارد اکنون با تعاریف مجدد اکتان سوخت، فشار هوا و دمای هوا میتوان با ریمپ نرم افزاری ایسیو به تمامی مشکلات فوق پایان داد. همانطور که گفته شد، نصب این قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما باید گفت طراحی که برای ساخت قطعه هدرز پراید یورو 4 فولادی حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد، ساده نیست؛ در طراحی این قطعه میتوان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همچنین باید گفت در ساخت و طراحی هدرز پراید یورو 4 فولادی از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای گوناگون و استیل استفاده میشود، بهرهگیری از این قطعه سبب میشود که گازهای سوخته شده از احتراق، با فشار و در مدتزمان کمی از موتور خارج شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *