علت استفاده از هدرز (Headers) به جای منیفولد اگزوز

هدرز نوعی منیفولد اگزوز است که فضای بیش تری نسبت به منیفولد اشغال می کند و مدل های مختلفی دارد، نصب آن نیز کار سختی است، زیرا شرکت تولیدکننده فضایی به اندازه منیفولد اگزوز در زیر کاپوت (Hood) درنظر می گیرد. با این کار شتاب اولیه خودرو نسبت به حالات فوق باز هم بالاتر خواهد رفت. ۱ – در ای سی یو فابریک این خودرو مقدار پاشش در دور ۶۲۰۰ RPM قطع میشود و ممکن است دور موتور کمی بالاتر هم برود ولی نی تواند به علت عدم تزریق سوخت، گشتاوری تولید نماید ولی در دامپ ریمپ شده توسط مقدار دور موتور کات اف نسبت به حالت نرمال افزایش داده شده و از حدود ۶۲۰۰ به ۷۰۰۰ دور بر دقیقه ارتقاء داشته است (تزریق سوخت نیز افزایش داشته) که سبب شده توان و گشتاور بیشتری در دور موتورهای بالا کسب نماییم. یکی از عوامل کلیدی در افزایش راندمان موتور بهبود تخلیه گازهای خروجی از موتور می باشد , هدرز سبب کاهش میزان افت راندمانی می شود که توسط مانیفولد دود رخ می دهد, به عبارتی هدرز به خروج راحت تر دود کمک میکند و این سبب افزایش قدرت موتور و گشتاور نیز می شود. یکی از عوامل کلیدی در افزایش راندمان موتور بهبود تخلیه گازهای خروجی از موتور است .

ساینا یکی از محصولات موفق سایپا به شمار میرود که در حال حاضر با توقف تولید پراید، جایگزین این خودروی ارزانقیمت و پرطرفدار شده است. جیپ گرند چروکی تراک هاوک را باید یکی از جنون آمیز ترین شاسی بلندهای جهان دانست چرا قلب که تپنده این شاسی بلند را پیشرانه 6.2 لیتری 8 سیلندر سوپر شارژری تشکیل می دهد که توانایی تولید 707 اسب بخار قدرت و 873 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. در این دامپ مقادیر پاشش انژکتورها و آوانس جرقه شمعها افزایش و اصلاح شده تا بتوان حداکثر توان و گشتاور را از این خودروی چابک و پرشتاب کسب نمود. مجموع این تغییرات افزایش توان و گشتاور حدوداً ۱۵% را از خود نشان میدهد. با تعویض منیفلد چدنی با هدرز XU7 بر روی این موتورشاهد افزایش عملکرد 7 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و همچنین افزایش گشتاور موتور در تمام دورهای کارکرد خودرو خواهیم بود.

مجموع این تغییرات باعث میشود تا پیشرانه جدید ساینا S در اواسط سال جاری، ۹۰ تا ۹۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۴ تا ۱۳۸ نیوتنمتر تولید کند. تغییرات ظاهری ساینا ۹۹ محدود بودهاند؛ برای مثال گرافیک چراغها تغییر یافته و یک نوار استیل به جلوپنجره خودرو اضافه شده است. سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا ، درباره روند تولید خودروهای جدید در گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: تولید نمونه نهایی محصول جدید گروه خودروسازی سایپا که در کلاس B طراحی شده و به نام «اطلس» به بازار عرضه میشود، به پایان رسیده و این خودرو با ظاهری مدرن و زیبا و وجود امکانات و تکنولوژیهای روز به زودی رونمایی خواهد شد. در حال حاضر، محصولات جدید این پلتفرم سایپا، ساینا فیس لیفت و کوییک فیس لیفت نام دارند که فعلا در تیپ پایه (نسخه S) وارد خط تولید سایپا و پارس خودرو شدهاند. فارغ از تغییرات ایجادشده، ساینا فیسلیفت به امکانات رفاهی جدیدی نیز مجهز شده که البته در نسخه فولآپشن پررنگتر است. همانطور که در تصاویر مشخص است، صندلی بخش عقب خودرو حذف شده و صندلیهای سرنشینان جلو نیز با نمونه ریسی تعویض شده است. برای لاستیک از مدل کوپر آمریکایی که 235عرض و فاق 60 برای جلو و عقب 255 فاق 60 که بر روی رینگ 15 اینچ با کروم دولایه برای دوام بیشتر و زیبایی افزون تر استفاده گردیده است .

در سال ۱۳۷۲ شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیتهای خود زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم نماید. با توجه به تعاریف بالا، اکنون میدانید که کیت اگزوز چست و به چه کاری میآید. حالا کرمانشاهی چه بهتر یه روز تو این تعطیلات عید اگه وقت داشتی همدیگه رو میبینیم ببینم از نزدیک ببینی نظرت چیه . تجربیات ما از تست عملی بر روی خودرو نشان میدهد که مقدار ۶۵۰۰ دور بر دقیقه، مقدار بسیار مناسبی برای این خودرو است که در شتابگیری بهتر اولیه آن تاثیر کاملاً محسوس خواهد بود. ۱ – کات اف این خودرو در حالت فابریک حدود ۵۵۰۰-۵۶۰۰ دور بر دقیقه است که ما میتوانیم بنا به درخواست مشتری آن را تا هر مقداری افزایش دهیم. ۲- برای غلبه بر کپ اولیه و بالارفتن شتاب اولیه خودرو، ما میتوانیم سنسور اکسیژن دوم را برای شما حذف و غیر فعال نماییم و عملاً خودروی شما از یورو ۴ به یورو ۲ تبدیل میشود. هر موتور احتراق داخلی، از موتورهای اسکوتر مخصوص بچهها گرفته تا موتور کشتیهای عظیم، برای حرکت به دو چیز احتیاج دارد: اکسیژن و سوخت.

انجین آرتز هدرز انجین آرتز

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *